Nieuw, van Extreme Flight RC

Ik heb de 58" en ik je kan hem bijna niet volgen op volle uitslag...Als je niet minder verwacht vallen er al veel kisten af denk ik hehe,
Ik bedoel dat ik van extreme flight niet minder had verwacht.

Mijn funtana heeft een ergere verhouding dan de 58 waarmee ik niet zeg dat ie sneller rolt, hij heeft ook meer weerstand. Maar die kon ik vorig jaar op lage vliegsnelheid absoluut niet bijhouden, nu wel, ik zou liever een vliegtuig hebben die ik iets terug moet regelen in eerste instantie.
Roer grote en max uitslag moet imo gebaseerd zijn op gedrag rond stallsnelheid, daar vlieg ik 3D. de vorm moet gedaseerd zijn op gedrag bij kruissnelheid.

En ja, zoon 90% van alle moderne 3d vliegtuigen voldoen niet aan mijn minimale eisen. En het ideale vliegtuig bestaat niet, daar heb ik mij bij neer moeten leggen. Maar extreme flight is wel goed bezig.

@Hezik, ik ben hier niet op de plaats om hier vaste datums op te leggen...Enkel als die data officieel zijn zal ik die hier ook posten...
Ik geef hier voorlopig enkel wat info mee over wat je kan verwachten...
Ik kan wel meegeven dat de modellen van de geposte foto's er eerst zitten aan te komen.
(lees eerst als komende maanden, tenzij iemand heel snel highspeed-containerschepen etc gaat uitvinden hehe :-) )

Pre-orderen kan natuurlijk altijd bij je betere modelbouwzaak :-)

Ps News Flashes

48" Extra exp!
Deze kist is dus geen schaal extra, exp staat voor "Experimantal Progressive".
Waarbij er dus voorrang gegeven is aan de vliegeigenschappen, en minder naar de schaal zijde...
Bv de SFG's, andere plaatsing cockpit,...
Opmerkelijk voor deze span is ook een geprofileerde stabilo

88" Edge is tot nu het lichtste toestel uit het 50cc gamma (17.5pounds met tuned pipe).

Laatst bewerkt:
Donatas heeft nog maar net zijn kist ontvangen voor de WAG en is nu heel druk bezig om nog de nodige voorbereiding te doen! Het ziet er alvast goed uit ...

Hij vliegt met de AXI 6s setup en blijkt voldoende power te hebben en hij blijft zo onder de 5kg limiet voor F6A (een regel die zijn laatste jaar ingaat).

78assembl.jpg

78grass.jpg

78top.jpg

78inside.jpg

Eerst ff het negatieve wegschrijven... Ziet er zwaar uit tijdens het vliegen, de bestuurder kon soms het toestel niet bijbenen (oke, dat is positief over het toestel), staart bleef niet in lijn tijdens rol figuren (kan aan de piloot liggen), veel van hetzelfde, z'n rudder loopt tegen het hoogte roer aan, onrustig, hoog stickbang gehalte, geen enkel strak gevlogen figuur.
Nu nog een filmpje met een 5sec slowroll, vierkant in KE, Tipspin, blender, krappe rolling loop en dan ben ik helemaal tevreden.

Maar de kist is wel lekker extreem... :cool:

Wat een hoogteroer response (op gas) :mrgreen:, die flatspins en snaps :worship:

Als ik een "1m" 3D bak zou kopen was het absoluut deze.

Lol in deze video wil Chris gewoon even laten zien wat er mogelijk mee is...
Je kan dit dan stick bangen noemen, maar ik wil het je wel eens zien nadoen...
Er zijn video's op higherplane te vinden waar er heel strake figuren mee worden gevlogen.
Ook video's met GEKKE tipspins en blenders, dat kan je je waarschijnlijk al voorstellen met die uitslagen...

Als deze kist zwaar lijkt voor jou, wil ik wel eens een lichte zien :-) je mag dit niet vergelijken met een shocky he

Maar deze kist is en blijft een kist om te spelen, zeker als je de maximale hoogteroer uitslag gebruikt. Wil je echt een kistje voor F3A te oefenen zal je minder uitslag moeten gebruiken.

ps: Chris smakt hem enkele keren

Ik zie allesinds nu al wat mijn nieuwe favo kist gaat worden. KWIJL KWIJL KWIJL

Je kan dit dan stick bangen noemen, maar ik wil het je wel eens zien nadoen...
Ho, ik zei een hoog stickbang gehalte, je kan goed zien dat er een hoop vaardigheden voor nodig zijn om dit neer te zetten. Maar hij plaatst zijn figuren niet, waar het gevlogen en in welke richting word door andere dingen bepaalt de helft van de tijd.
Dit soort filmpjes vind ik mooier, alles heeft een richting en vloeit mooi in elkaar over: Sukhoi 29 S 140E von Sebart
Als ik een filmpje zou willen kunnen nadoen was het eerder die.

Er zijn video's op higherplane te vinden waar er heel strake figuren mee worden gevlogen.
Ook video's met GEKKE tipspins en blenders, dat kan je je waarschijnlijk al voorstellen met die uitslagen...
Daarom vroeg ik ernaar, Ik kan mij niet voorstellen dat chris dat niet kan, dus warom 8 vlatspins en geen tipspin?
Net bij Gallery: FREE samples in QT7 High Definition (dank voor de tip) wel wat tipspins gezien, :o indrukwekkend! Hoe die daar z'n gas onderaan in de tipspin gebruikt, best apart, is dat om hem recht te trekken? (Ik probeer dat altijd met aileron te doen.)

Als deze kist zwaar lijkt voor jou, wil ik wel eens een lichte zien :-) je mag dit niet vergelijken met een shocky he
Waarom niet? Nou dan maar een grotere, die s29 uit het filmpje van Gernot Bruckman bv, die komt wel in de buurt.

Laatst bewerkt:
De man uit het filmpje kan zeker weten vliegen, maar ik vermoed ook dat het toestel schade had toen hij klaar was. Het landingsgestel zal gedeeltelijk uitgebroken zijn en de tips zullen ook schade hebben.

Maak zo 10 vluchten met dat kistje en hij kan bij het vuilnis.

Ik neem aan dat hij (mede dankzei dit filmpje) nog wel een reserve kist heeft thuisliggen...
Of het landingsgestel echt uitgebroken is weet ik zo niet, had niet een ruwere ondergrond moeten zijn.

Back