Nieuw, van Extreme Flight RC

Ik zie allesinds nu al wat mijn nieuwe favo kist gaat worden. KWIJL KWIJL KWIJL[/QUOTE]

en ni alleen den uwe JVDO kan al ni wachte:p

Jaja, we gaan hem zo snel mogelijk vliegklaar maken, dus Gino zal de eerste vliegende hebben hier in België :p

De nieuwe extra van EF is nu nog wat prijzig voor mijn doen, hopelijk zakt ie een beetje in prijs na verloop van tijd. De yak van dezelfde spanweidte is bijvoorbeeld ook stukken goedkoper (maar ik geloof wel dat er in de extra meer prototypes etc gebruikt zijn)

Bwa, mijn extra was €150 met een spanweidte van 1.35M, scheelt toch wat centjes.

Jens vond de kist toendertijd zelf ook heel goed vliegen, ik weet nu niet precies hoe hij tegen de New Power Extra 330S aankijkt met alle nieuwe EF kisten.

Komt in ieder geval een klein Extreme Flight kistje bij in mijn collectie:)

dan kan je net zo goed de Extra EXP300 nemen, want prijsverschil tussen de 2 is heel klein.

Ik zoek gewoon iets wat niet al te duur is (€250 vliegklaar)

@Fabian, de New Power was idd super voor mij, maar natuurlijk gaat evolutie in vliegtuigen heel snel deze tijd... Ook je vliegcapaciteiten gaan vooruit en je gaat steeds meer en meer eisen van je modellen...

De extra is nog steeds een goed toestel, maar moeilijk te vergelijken met de nieuwe generatie vliegtuigen...

Ik heb de 48" van Gino hier thuis liggen, we bouwen hem zo snel mogelijk en laten jullie weten wat we ervan denken, ik heb alvast hoge verwachtingen...
De 48" is idd wat prijzig maar onderandere een lange test periode en doorontwikkeling is daar waarschijnlijk de oorzaak van. Ook zit er wat carbon in het toestel en zijn er wat extratjes zoals de SFG's...

Chris bevestigde gisteren ook dat er bij de nieuwe 78" ook SFG's zullen aanwezig zijn in de kit...

Laatst bewerkt:
Kleine Update:

Ik heb net de doos even opengemaakt (ja toch wat nieuwsgierigheid )
De afwerking ziet er echt super uit. De Oracover sticker is nu ook te zien op de doos (net als bij de sebart kisten) waarmee ze nu toch wat meer naar voor komen met het feit dat hun kisten volledig in echte oracover staan (ook de kleinere).
De motorbox heeft wat carbon verstevigingen.

Het is het blauwe kleurenschema, heel mooi!
Vooral de stabilo is speciaal, die heeft profiel en is toch niet vol (geen beplanking).
Dit is hun zogenaamde "geodetic constrution".

Vleugels zien er sterk uit, met een slank profiel. Ook de romp is heel sterk en torsie vrij. De SFG's lijken mij op het eerste zicht redelijk groot.
Alles voelt ook mooi licht...

CAN'T WAIT ! :-)

Voorlopig nog geen foto's, vader is op reis en heeft het fototoestel bij...

Laatst bewerkt:
Dat is leuk natuurlijk, maar dat zegt nog niet al te veel. Schattingen van de fabrikant kunnen waardevoller zijn.

tekst van de website van EF:

I have requested one more prototype of the 78 inch Extra from our factory to be sure that the last few modifications were correctly implemented. We should receive this sample by the end of May and will get it in the air immediately. I expect to receive the first shipment before the end of summer. This aircraft will be offered in a dedicated electric version as well as a gas/glow version.

duurt dus nog wel even...

De Oracover sticker is nu ook te zien op de doos (net als bij de sebart kisten) waarmee ze nu toch wat meer naar voor komen met het feit dat hun kisten volledig in echte oracover staan (ook de kleinere).

Dat is zeker weten een heel sterk punt voor EF. Monokote en Ultrakote gaan ook nog wel, maar alle andere folie (zo'n beetje) is rommel.

Het is het verschil tussen 'na 2 maanden nog steeds een als nieuw uitziende kist' of 'na 2 maanden constateren dat de 1e stukken folie er vandoor gaan'.

Bert heeft er nauw contact mee, dus zijn informatie is steeds betrouwbaar.
De 78" komt heel binnenkort...

Om het even duidelijk te maken, ik bedoelde niet dat ik Bert niet vertrouw, maar ik bedoel vooral: Hoe hoger in de lijn, hoe duidelijker de informatie (uitzonderingen daargelaten)

ik sta nu op het punt om te kiezen tussen een sebart su29 140 en de 78" extreme flight extra. Dan is het natuurlijk wel handig om te weten wanneer je zo'n toestel kunt verwachten. Maar goed, we wachten het af. :cool:

Back