G
Ger Kovacs
Guest
Ben benieuwd of er verschil is met de JustEngines geleverde ASP's....
(die beweren de motoren op te zuiveren en O-ringen in de carb te vervangen voor betere)
Groet, Bert
Hoi Bert.
Toevallig heb ik een maandje terug een ASP.52A aan laten rukken van HK, m'n ouwe Supertigre.46 was letterlijk opgevlogen na 20 jaar (kist is al 30 jaar oud waar de STigre opzat) een sleeve met piston kost meer dan een nieuwe .52 van ASP, de ASP koste mij all inn 48 euro.
En dan nu de bevindingen van de ASP na zo'n 5 liter methanol met 15% aerosave olie en 10% nitro.
Carburateur is niets mis mee, heel goed af te stellen, net zo goed als de OS carb's, heel mooi idle en de opname is subliem, heel hoog toerental met een 10X7, daarom maar een 11X7 eropgezet.
Mooi is ook de 3 kamer welke erbij geleverd word.
Alleen de demper tussenschot plaat iets meer open gezet voor wat meer topvermogen, niet eens meer geluid eigenlijk.
De motor lekt niet langs de krukas en ook geen valse lucht via de carburateur.
Ik heb uiteraard niet de illusie dat de ASP langer mee zal gaan dan de STigre, maar voor het geld nix mis mee tot nog toe.
Wel de motor netjes in laten lopen over 3 tankjes brandstof, dwz volgas 1e tankje met de hoofdnaald 3 slagen open zo'n 15 minuten, 2e tankje volgas met de hoofdnaald 2,5 slagen open, ook 15 minuten, en het 3e tankje volgas met de naald zo'n 2 slagen open, ook 15 minuten.
Nu na zo'n 5 liter totaal klemt de motor nog steeds lekker wanneer die nog koud is en warm loopt die als een naaimachientje met die 11X7 prop, naald staat zo'n 1,3/4 slag open.
Nee, nix mis mee met die ASP, maar ja je moet natuurlijk wel een beetje fingerspitzengefühl toepassen anders draai je alles naar de ratzmodee.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik toevallig een goede heb want de Quality control is waarschijnlijk niet volgens westerse richtlijnen.
Groet Ger.