Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

ik kom terug op mijn mening over de HD.

als hij voorover op mijn kop staat goed op de neus en wat strakker als mijn normale dominator is het beeld goed, en groot !!

Boris heb je de afgeschermde?
En welke UHF gebruik je?

Ik zou hem zeker verzekerd verzenden.
Ik heb de geschielde, maar zelfs dan mo3t je rekening houden hoe je de zender vasthoudt.
ik kom terug op mijn mening over de HD.

als hij voorover op mijn kop staat goed op de neus en wat strakker als mijn normale dominator is het beeld goed, en groot !!
Yup. Dat was bij mij ook. Toch is het irritant dat het zo nauw komt.

En toch vandaag met een paar man weer de HD vergeleken met de zeiss oled.

HD heeft groot beeld ja , maar wazig, dat is het dan , verder buiten de ingebouwde Dvr niks speciaals aan.
Zeiss oled is veel scherper , kleuren zijn veel mooier , het is een groot verschil!

Vind het dik teleurstellend , zolang moeten wachten op iets da helemaal niet op punt staat.

Awel ik heb hem ook getest.
En ook de zeis heb ik getest.

Voor mij was de fatshark hd perfekt. Ik had geen last van waas aan ze zijkanten zoals de meesten wel hebben.
Het beeld was groot zoals mijn oude base dat ook heeft.
Het beeld was scherp.
Overal zat de bril ook zeer goed op mijn hoofd zonder hem al te vast te moeten aanspannen. (ik denk dat ik dus een geschikte kop heb voor de HD :) )
De dvr werkt ook zeer goed en brengt goede beelden tevoorschijn.

De Zeis oled dan.........
Het beeld van de zeis was nog scherper dan die van de HD moet ik eerlijk zeggen en de kleuren waren ook net ietsie beter.
De bril zat goed op mijn kop maar vind het systeem om het achter je oren vast te drukken net iets minder comfortabel zitten.
Het beeld was opmerkelijk kleiner dan de HD en het was breedbeeld en ik vond dat het beeld ook veel te ver weg stond waardoor ik niet het idee had van het echte fpv gevoel wat ik met de HD wel heb.

Dus als ik echt moet kiezen word het toch de fatshark HD.
Hij past en werkt gewoon goed op mijn hoofd.

Maar toch koop ik hem niet want hij is gewoon te duur voor wat het is.
En mijn oude FS Base doet het gewoon nog super goed en heeft even groot fov als de HD.
Alleen is de scherpte van de base een pak minder maar dat neem ik er dan maar bij want ben het gewoon zo :)

Ik heb zelf de cinemizer plus en mijn vliegmaatje de oled.
Het verschil tussen de plus en de oled vond ik niet groot, oled iets meer kleur en feller, beiden evenscherp. Oled heeft 16-9 beeld en de plus 4-3. Laatste heeft mijn voorkeur.

Ik heb de plus en de HD vergeleken, de HD geeft echt een veel groter beeld als je hem goed op heb. Het beeld is veel helderder en kan je zelfs zo fel zetten dat alle kleuren verbleken. De cinemizer is iets scherper.

Het aller grootste voordeel van de fatsharks is gewoon de super compactheid.
Met de cinemizer blijf je slepen met bril,dvr en onvanger.
De nieuwe dominator hebben alles geintegreerd. dus geen geleur met draden. Dat is voor mij het belangrijkst.

Het zal ongetwijfeld ook meespelen dat het beeld in de HD minder scherp lijkt omdat het een stuk meer is uitgerekt dan bijvoorbeeld de cinemizer.

ja klopt de lenzen zorgen voor het grote beeld maar ook voor alle ellende eromheen.

Op rcgroups zijn nu ook heel veel mensen die totaal niet happy zijn met hun HD.
Misschien komt er een fix.

De mijne is nu aangekomen bij de reparatieafdeling.
Ik heb gezegd niet blij te zijn dat hij word gerepareerd, want ik wil gewoon een nieuwe of mijn complete geld terug.
Ook heb ik gevraagd of er een lens update aankomt voor de HD.

Mijne word nu gemaakt,

als hij terug is gaat hij waarschijnlijk in de verkoop, gewoon voor de totaalprijs die ik heb betaald.

Ik geloof dat ik de kanis er niet voor heb :-P

Misschien is de v2 beter voor me.

Ik heb net de Dominator V2 besteld en ontvangen van ElectronicaRC. Zijn er uiterlijk verschillen waaraan je de v2.2 versie kanonderscheiden van de gewone v2? Dit is mijn eerste FPV bril aangezien ik pas begin hiermee dus ervaringen kan ik nog niet meedelen. (Quadcopter moet nog aangepast worden met fpv gear)

Ik heb net de Dominator V2 besteld en ontvangen van ElectronicaRC. Zijn er uiterlijk verschillen waaraan je de v2.2 versie kanonderscheiden van de gewone v2? Dit is mijn eerste FPV bril aangezien ik pas begin hiermee dus ervaringen kan ik nog niet meedelen. (Quadcopter moet nog aangepast worden met fpv gear)

Waarschijnlijk even kijken of de lenzen van plastic (v2.2) of van glas zijn (v2.0). Ook moet het beeld in alle hoeken goed scherp zijn...Dit was geloof ik bij de "oude:D" v2.0 een probleem.

En hoe zijn je bevinden tot nu toe? Ik heb er net ook maar een besteld :D

En hoe zijn je bevinden tot nu toe? Ik heb er net ook maar een besteld :D

Ook ik was van plan een HD aan te schaffen maar ik heb juist de gelegenheid gehad om mijn Dominator 2 eens te vergelijken met de zogenaamde HD van mijn buurman die hij gisteren ontvangen had.
Moet zeggen dat het beeld van de HD weliswaar breder was maar mij meer uitgerekt leek. Dominator heeft een smaller beeld maar is zeker scherper.
Voor mij is dat breder beeld het prijsverschil zeker niet waard en ben zeer blij dat ik de hd nog niet besteld had alvorens te vergelijken.;)
Dan mag je nog een super High HD monitor hebben. Je kan nooit een beter beeld realiseren met het huidige zend en camerasysteem ,je zal immers altijd beperkt zijn tot de beeldkwaliteit die uitgezonden wordt en die zodoende de zwakke schakel betekend.

Ik heb er net ook maar een besteld :D

ik oook :D:D
Maandag wordt de Domi.v2 opgestuurd
ik verwacht niet dat ie 'veel' beter presteert als de "oude' Domi wat ik nu heb
maar ik was toe aan een nieuw brilletje ..,

vindt ook fijn dat er een DVR inzit
dan kan ik ook eens een RAWVID maken van me vluchten in The Forest !!

Ik ben ook uiteraard toe aan een nieuwe :D. Die van mij is kompleet versleten in 4jaar tijd.
Maar Dominator V2 moet wel wat beter zijn :D. We zullen het zien. Zie dat deze vandaag afgeleverd wordt, maar ben helaas niet thuis :(

En hij is binnen :). Snel testje gedaan (niet vliegend). En ik moet zeggen....super keuze! Helemaal geen onscherpe randen zoals de HD of attitude, maar gewoon goed en helder beeld! Het beeld is precies groot genoeg en je hebt er echt het gevoel alsof je erin zit. DVR doet het ook uitstekend :).

4ae016e64d84c0c7dd11fac270458eea.jpg

39f060c1098104ce9388a93c62b85ddc.jpg

Mooi man. Daar ga je veel plezier van hebben. Ik ben benieuwd naar het verschil tov de originele Dominator.

Hoe zie je eigenlijk of het al een 2.2 is?

Er zal toch wel een sticker of ander kenmerk op zitten? Zonder referentie is het moeilijk beoordelen lijkt mij. En ook per persoon verschillend.

Back