Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

idd

een normale dominator is gewoon helemaal scherp zonder enige waas.
als ze dat op het enorme formaat van de hd kunnen maken ben ik koopman.

zelfs op 1 oog krijg je het niet 100%

Vandaag mijn rc832 ontvanger binnengekregen voor de quanum diy goggles.
Effe getest en ontvangst lijkt goed. gezien de ervaringen met de nieuwe dominators overweeg ik serieus om gewoon een Base SD set aan te schaffen en die icm de rc832 ontvanger te gebruiken.

Dat lijkt mij met instelbare PID, 35graden kijkhoek en 640x480 resolutie voor het minste geld (net geen 200 euro nieuw) momenteel de beste optie.

Als iemand er nog een heeft liggen die hij kwijt wil hou ik me aanbevolen, anders ga ik er volgende week een bestellen ;) (ik twijfel nog of ik niet voor 110 euro meer niet gewoon de attitude zou nemen, maar daar ben ik nog niet uit)

Na een week heen en weer mailen met fatshark heb ik mijn bril nu naar hun op moeten sturen.

Kostte me 26 euro dus ik heb gevraagd of ze dat willen vergoeden.

Ook viel mij op dat ze nu mijn bril willen repareren, terwijl in de manual staat, bij een defect gemeld binnen 7 dagen, bril vervangen.

De dom HD is wel echt een leuke bril als hij goed past op je hoofd. Als je een apart hoofd hebt, dan is het niet de bril voor jou.

Na een week heen en weer mailen met fatshark heb ik mijn bril nu naar hun op moeten sturen.

Kostte me 26 euro dus ik heb gevraagd of ze dat willen vergoeden.

Ook viel mij op dat ze nu mijn bril willen repareren, terwijl in de manual staat, bij een defect gemeld binnen 7 dagen, bril vervangen.

De dom HD is wel echt een leuke bril als hij goed past op je hoofd. Als je een apart hoofd hebt, dan is het niet de bril voor jou.

Ai dat is niet leuk! Hopelijk vergoeden ze de kosten die je hebt moeten maken.

Ben tot nu toe ook zeer tevreden van de HD. Blijkbaar past hij niet voor iedereen dit is wel spijtig.

Ik heb de laatste tijd het idee, dat de gehele dominator reeks ontwikkeld is rond het hoofd van Gregory, of van een bevriende Chinees.

Zodra ik meer weet, laat ik het horen.

Zal wel weer een paar weken duren.........

Repair tijd van FS naar de UK is een paar dagen, transport heen en weer 4-5 dagen.
Maar het bevreemd me dat je een bril ontwerpt voor de massa FPVers MET beperkingen qua hoek en grootte van een hoofd.

Het grootste beperking is afstand ogen tot de lens. Mensen met ogen dichtbij de lens hebben de grootste kans dat het slaagt. Het was bij mij ook dat hoe strakker de bril zat hoe minder onscherpte ik zag in de hoeken.
Ik vraag me af of er mensen zijn die de zwarte kapjes verwijderd hadden en dan zonder proberen en zien of het beter wordt.

bedoel je kikkerogen boris?

uitpuilende-ogen.jpg

Volgens mij zijn attitude en oude dominator de beste opties voor een fpv bril.

Yep, ben superblij nog steeds met mn Attitude.. lekker licht.. en een mooie FOV van 35 graden. Heb ook door een dominator gekeken, maar vond de FOV iets te klein, maar wel scherp. Dat mis ik weer bij mn attitude.

Ik neig steeds meer naar de nieuwe dominator V2, 32 graden FOV is perfect... zeker als het nog scherper is dan de oude dominator.

Ik heb ook gewoon een DVR nodig, extra veiligheid... heb de laatste keer 5 uur gezocht naar die Blackout ADHD mug, hoofdstroomkabels gestript (soldeerpunten waren nog steeds perfect op de PDB namelijk) in mid air...waarschijnlijk vanwege voorgaande crashes. Pieper werkte dus niet. Als ik een DVR had gehad... had ik hem binnen 10 minuten gevonden.

Wat een blijdschap zeg:music:.. als je hem ineens voor je voeten ziet liggen dan. Alleen al voor dat gevoel zou je hem bijna weer kwijt raken hahaha:twisted:

Voor de mensen die een grote FOV willen hebben, heb ik hier de oplossing:-D
tep8070083.jpg

Yep, ben superblij nog steeds met mn Attitude.. lekker licht.. en een mooie FOV van 35 graden. Heb ook door een dominator gekeken, maar vond de FOV iets te klein, maar wel scherp. Dat mis ik weer bij mn attitude.

Ik neig steeds meer naar de nieuwe dominator V2, 32 graden FOV is perfect... zeker als het nog scherper is dan de oude dominator.

Ik heb ook gewoon een DVR nodig, extra veiligheid... heb de laatste keer 5 uur gezocht naar die Blackout ADHD mug, hoofdstroomkabels gestript (soldeerpunten waren nog steeds perfect op de PDB namelijk) in mid air...waarschijnlijk vanwege voorgaande crashes. Pieper werkte dus niet. Als ik een DVR had gehad... had ik hem binnen 10 minuten gevonden.

Wat een blijdschap zeg:music:.. als je hem ineens voor je voeten ziet liggen dan. Alleen al voor dat gevoel zou je hem bijna weer kwijt raken hahaha:twisted:

Voor de mensen die een grote FOV willen hebben, heb ik hier de oplossing:-D
tep8070083.jpg
Attitude is inderdaad wel precies goed wat de FOV betreft. Dominator is hetzelfde resolutie, maar ietsjes kleiner, waardoor het veel scherper oogt. Het is ook overal scherp. Attitude had een klein beetje vervorming in de hoeken, maar niet zo heel erg voor zover ik me herinner. Vind die pasvorm en uiterlijk van de attitude wel gaaf.
Hoop dat iemand snel een V2 heeft waar ik het kan testen op een meet ofzo :D.
Ik heb een DVR altijd bij en die kan ik aan mijn groundstation hangen en beelden terug kijken als het nodig is. Een keer heeft het me goed gered. Hier kon ik precies in mijn DVR exact de locatie bepalen waar mijn quad in het water lag. Zelfs dan nog was het lastig vinden om met mijn voeten iedere cm te voelen in het water, aangezien het allemaal modder was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Attitude is inderdaad wel precies goed wat de FOV betreft. Dominator is hetzelfde resolutie, maar ietsjes kleiner, waardoor het veel scherper oogt. Het is ook overal scherp. Attitude had een klein beetje vervorming in de hoeken, maar niet zo heel erg voor zover ik me herinner. Vind die pasvorm en uiterlijk van de attitude wel gaaf.
Hoop dat iemand snel een V2 heeft waar ik het kan testen op een meet ofzo :D.
Ik heb een DVR altijd bij en die kan ik aan mijn groundstation hangen en beelden terug kijken als het nodig is. Een keer heeft het me goed gered. Hier kon ik precies in mijn DVR exact de locatie bepalen waar mijn quad in het water lag. Zelfs dan nog was het lastig vinden om met mijn voeten iedere cm te voelen in het water, aangezien het allemaal modder was.

WOW:lol:, dat was een lekkere vlucht man... Bizar dat jullie elkaar raakte, wat is de kans daartoe. En ook precies boven dat watertje:o Pure pech!

Attitude heeft idd een heel klein beetje wazig beeld aan de buitenkant, maar dat merk je totaal niet tijdens het vliegen. Wat ik van jullie over de HD zo hoor, kijk je in een lachspiegel:p 32 FOV in plaats van die 35FOV van de Attitude, zou dat verhelpen. Dus ik heb mijn zinnen nu gezet op de V2 met ingebouwde DVR:pc:

Tenzij de HD natuurlijk perfect over mn kale kersepit past...en perfect beeld geeft. Maar dan nog trek ik in twijfel of zon grote 45 graden FOV wel handig is. Over het algemeen sta ik, en dan is het vervelend als je ineens omvalt hahaha. Ook weet ik niet of je met zon grote FOV alles wat je ziet goed in je op kan nemen, wat ik eigenlijk constant doe als ik aan het vliegen ben. Ik kijk over het gehele scherm.

Maarja... het is natuurlijk geen Oculus rift.. iemand dat al eens geprobeerd met FPV? klapstoeltje verplicht dan haha:p

Hopelijk neemt iemand een HD of V2 mee tijdens 1 van de volgende meetings...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bezit momenteel de Dominator V2 en ben tot op heden erg tevreden erover.

Ben nog in afwachting van die replacement die Fatshark voor de V2 in gedachte heeft, maar dat zullen we nog wel zien. Hopelijk is dat de moeite waard.
Krijg een bericht van ElectronicRC zodra de spullen binnen zijn en ik mijn Dominator mag opsturen. Wel vreemd dat hun er van Fatshark gewoon spullen uit mogen halen trouwens. Gratis batterij etc. zat er niet in hoor. Voor hun mooie extra inkomsten xD

Uiteraard ook over de HD en Zeiss zitten denken maar beide aan de prijzige kant.
De ingebouwde DVR bij de V2 is erg handig en leuk dus ik denk dat het al bij al een prima keuze is geweest.

Moet er wel bij vermelden dat ik voorheen nog niet echt ervaring had met FPV vliegen i.c.m. een FPV bril.

Laatst bewerkt:
Ik bezit momenteel de Dominator V2 en ben tot op heden erg tevreden erover.

Ben nog in afwachting van die replacement die Fatshark voor de V2 in gedachte heeft, maar dat zullen we nog wel zien. Hopelijk is dat de moeite waard.
Krijg een bericht van ElectronicRC zodra de spullen binnen zijn en ik mijn Dominator mag opsturen. Wel vreemd dat hun er van Fatshark gewoon spullen uit mogen halen trouwens. Gratis batterij etc. zat er niet in hoor. Voor hun mooie extra inkomsten xD

Uiteraard ook over de HD en Zeiss zitten denken maar beide aan de prijzige kant.
De ingebouwde DVR bij de V2 is erg handig en leuk dus ik denk dat het al bij al een prima keuze is geweest.

Moet er wel bij vermelden dat ik voorheen nog niet echt ervaring had met FPV vliegen i.c.m. een FPV bril.
Kom maar naar de meet binnenkort. Ik wil wel door de V2 eens kijken :D. Kan ik gelijk oordelen of het wat is voor mij.

Pfff... Heb ik mezelf er eindelijk van overtuigd om een attitude aan te schaffen is ie nergens in nederland op voorraad. Ja bij Toemen, maar die vraagt VEEL te veel (499 euro? really??)

Hoe zijn de ervaringen met onze internationale aanbieders? Is electronicarc betrouwbaar? Voordeel van hun is dat ze in Europa zitten en geen invoerkosten erbij hoeven worden gerekend.

Ik heb normaal goede ervaringen met hobbyking, maar lees in de comments en reviews nogal wat Nederlanders die weken lang op hun bril moeten wachten. Hier komt dan wel weer ongeveer 30% boven op de prijs wegens invoerrechten etc.

Weet iemand toevallig nog een aanbieder in nederland die een redelijke prijs vraagt (rond de 360 lijkt me gemiddeld) en waar ie op voorraad is?
Ik heb google gevraagd, maar die laat niks los...

Toch maar hobbyking gekozen. Nu maar hopen dat ik daar geen spijt van krijg ;)

edit:
pfff... En de order alweer ge-cancelled. Na betaling is ie ineens "backordered"
Nadeel is nu dat ze mijn geld als "points" refunden. Ik heb een verzoek gedaan om dat op mijn PayPal account te zetten en dat duurt minimaal tot de 10e *zucht*

Laatst bewerkt:
Back