Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

Deze camera, ik heb hem ook besteld
Sony 960H CCD Effio-V 800TVL Ultra WDR Camera 2.8mm Lens OSD

Wilde ik graag met jullie delen :-)

Terugkomend op deze post.
Ik heb de maker gevraagd zijn camera settings te delen en dat heeft hij gedaan. Zie hieronder:

Current camera settings. It's the IR Blocked version of the camera.

SCENE SELECT:
Shutter/AGC: AUTO
White Bal: PUSH (Set with white card)
HLC/BLC: BLC
WDR/ATR-EX: WDR (Contrast: MID Clear Face: MID)
DNR: 3
Day/Night: DAY
Lens Shd Comp: OFF
Defog: ON (Level 3)
Flk Less: OFF
Anti Cr: OFF

PICT ADJUST:
Brightness: 112
Contrast: 32
Sharpness: 08
Hue: 064
Color Gain: 128

Overigens stoort hij wel op de UHF, maar dat doet de Mobius ook en daar heb ik geen last van. Hij wordt hopenlijk deze week nog getest door bruce van RCmodelreviews

Laatst bewerkt door een moderator:
zo te zien, zou het niet moeilijk moeten zijn.

Maar heeft de video zender zelf niet gewoon voeding nodig?
Hij kan niet aan gaan op alleen min lijkt me.
Ik heb het hier alleen over de camera-aansluiting, uiteraard is er een voeding vanuit de QR-X350 zelf.
Vandaar dat ik zei dat de Mobius het wel goed doet.
Heb jij zelf een GoPro?

Nog een DVR voorbeeld. Camera 600TVL met infrarood filter

Boris is het beeld in de bril nou veel mooier als dat van de DVR ?
Zou logisch zijn omdat de DVR puur voor backup is

Mijn V2.2 is in NL aangekomen vandaag.
Beetje mazzel deze week in huis

Laatst bewerkt:
Boris is het beeld in de bril nou veel mooier als dat van de DVR ?
Zou logisch zijn omdat de DVR puur voor backup is

Mijn V2.2 is in NL aangekomen vandaag.
Beetje mazzel deze week in huis
Yup....in de bril komt het wat echter over. Misschien ook de beleving alleen, maar ook misschien omdat de dvr beeld gecodeerd is en toch wat meer "digitaal" uitziet.

Als je DVR beelden in de bril al afspeelt zie je ook een vermindering van de kwaliteit.

Maar dat ligt volgens mij ook aan de modules.
Met de laser 1.3 module had ik echt stukken minder beeld dan met een originele fatshark module.

Zowel op dvr als op de bril.

Ik denk dat ik een 2.4 module ga proberen zodra die uit is.

Vind dat beeld van die laserbgc eigenlijk bijzonder goed!
De range is ook niet slecht!

2.4 zou ik ook weleens willen proberen, maar ik heb in het verleden al eerder met 2.4 gevlogen en die was nou niet echt veel beter dan 5.8 vond ik. Enige wat tot nu toe door een hectare dennebomen komt is de 1.3 :). Ik heb nogal veel denneboompjes om me heen :(

He Tom,

Wat mooi snel man.
Eindelijk is een beetje service van hobbyking.
Geen last gehad van de douane?

Je schrijft dat er een headtracker in zit, die hoort er niet in te zitten dus dat is wel apart.

Gister heb ik met gemengd gevoel mijn Dominator HD verkocht.
Ik wacht de bestelde dom v2 af, en als fatshark uitkomt met die nieuwe 40fov svga lenzen dan zet ik daar mijn zinnen op.
Je had gelijk! Er zat geen headtracker bij. Ik dacht dat omdat ik een aansluiting rechts heb. Foutje!
Dat doppie was de afsluiting van de meegeleverde ontvanger.
Daar heb ik nou 2 van.
Iemand inderesse in een nagel- & gloednieuwe 5.8 ontvanger van Vette Haai?

Nee, nog niet. Ik ben er wel uit dat er een weerstand in de USB plug moet komen om de GoPro in de AV-OUT stand te schoppen. Het leuke is dat ik hier meerdere kabels heb waar die weerstand al inzit.
Er moet nog een speciale kabel binnenkomen van Immersion zelf en als dat nog niet werkt ga ik terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Ik kan geen reparatiedienst in NL vinden.

Kijk eens hier naar, ik vrees dat dat mijn probleem is:

[media=youtube]cm95GkLd8Ms[/media]

Ik heb nog nooit een gopro gezien waar de live out niet van werkte. Blijkbaar kan het dus wel. Heb je de gopro gewoon hier in NL gekocht? dan mogen zij wel eens even laten zien hoe het moet.

Eigenlijk ben ik zelf echt een fan van een losse live camera naast de HD cam.

Heb je de firmware al geupdate?
Is er niet een speciale funktie die je aan moet zetten in de gopro?

Ik heb nog nooit een gopro gezien waar de live out niet van werkte. Blijkbaar kan het dus wel. Heb je de gopro gewoon hier in NL gekocht? dan mogen zij wel eens even laten zien hoe het moet.

Eigenlijk ben ik zelf echt een fan van een losse live camera naast de HD cam.

Heb je de firmware al geupdate?
Is er niet een speciale funktie die je aan moet zetten in de gopro?

Ik heb de laatste firmware.
Ik hoef geen funktie aan te zetten.

Wat de flycam betreft, ik wil graag zien wat de camera ziet. Denk aan kantelen van de gimbal.

Over de gimbal. De 2 uitvoeringen die ik heb, de metalen en de plastic, hebben een verschillende tilthoek. Ik denk dat dat komt door verschillende firmware. Bij Walkera en niemand heb ik firmware voor de controller van de G-2D kunnen vinden. Weet jij iets?

Verder vind ik de snelheid van het veranderen van de hoek met de gimbalmotoren wat traag.
Ik begrijp uit dat Griekse Chinese Engels dat de snelheid op te voeren is, maar dat dat weer ten koste gaat van de houdkracht en vice versa. Heb jij daar al eens mee gespeeld?

Hey tom,
ik weet eerlijk gezegt helemaal niets over gimbals. Ik heb zelf gewoon soepele servotjes en ik heb ooit gekeken naar een gimbal op mijn vliegtuig. Echter zijn ze momenteel nog te zwaar om straffeloos te monteren.

ontopic:
Hebben andere mensen nog ervaringen met de dominator HD ?
Ik blijf gemengde gevoelens houden over verkoop van de mijne.....

Back