Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

jip past perfect .. zelfde pasvorm als de 'normale' Dominator
maar de lenzen hadden ze wel wat breder kunnen zetten op de max uitslag (naar buiten toe)
denk dat dat het probleem is bij de dikkere koppies

A zo....nu snap ik hem. Door de grote FOV moet het preciezer afgesteld worden om geen wazige dingen te zien aan de zijkanten. Ga ik een keer passen dan bij jou voordat ik die aanschaf :D. Moet zeggen dat ik nog steeds zeer blij ben met mijn normale dominator.

Jammer als het voor de gemiddelde gebruiker past, je zou een dure HD bril verwachten die voor Jan en Alleman geschikt is

Weer een paar vluchten gedaan met de HD. Voor mij is het echt een super bril! Had in het begin last van aandampende schermpjes, maar hebt de oplissing gevonden! Voor het vliegen de bril op het voorhoofd en dan alles klaar zetten als je dan begint te vliegen heb je dit probleem nietmeer. Nu enkel nog testen of een betere cam ook nog beter beeld geeft, ik vlieg met de bekende 600lijns cam van SC cam.
De dvr is ook zeer makkelijk. Hier een filmpje gemaakt met de dvr.

https://www.dropbox.com/s/iqeyc38zwtbdnxn/dominator hd 2.AVI?dl=0

zo hoog als mijn verwachtingen waren van de hd, zo groot is de teleurstelling.

allesbehalve een opzetten en vliegen bril.
oneindig ge-eikel met die lensjes om uiteibdelijk een (dat wel, groot) beeld te hebben met rondom wazige randen.

mocht je het lef hebben dan nog wat te bewegen met je hoofd tijdens de vlucht heb je meteen wazige zooi in beeld.

nee ik denk dat fatshark de plank volledig misslaat.....

Blij dat ik de juiste keuze gemaakt heb! Had het eigenlijk al gemerkt toen ik m'n oude FS open deed. Slechte solderingen en minder kwalitatief goede componenten. De Zeiss nog niet open gehad, maar hij oogt toch al veel beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha leuke foto's, wat ik al dacht... het grote beeld is mooi.. als je toevallig een hoofd/oogafstand hebt waar de HD perfect op past. Ik vlieg met de attitude, en vind de FOV meer dan zat, het hoeft niet perse groter (wel scherper). Ik denk dat de V2 een betere keus is...tenzij de maten/oogafstand van de HD precies goed zijn voor je hoofd.

het is niet zozeer de pascorm, die is exact gelijk aan de normale dominator.
door het grote scherm hebben ze moeten goochelen met de lensjes om alle hoeken goed te krijgen en dat luistert te nauw.

de dominator v3 heeft dat ook en die zou een groter fov hebben dan de normale dominator namelijk 35 ipv 30 graden.

die hebben al een recall gehad en nu zijn ze maar 32 graden met nog wazige kantjes.

echt jammer.

de zeiss is idd top, maar ook een top prijs eraan.

persoonlijk vind ik het grote scher van de HD erg vet, echter het geklungel is zwaar minder.
hopelijk komt er nog een oplossing voor.

tot die tijd houd ik mijn geld in mijn zak.

Yup vandaag nog even mogen testen. Bedankt ervoor Corné!

Ondanks het feit dat het scherm enorm groot is in de bril wat heel erg gaaf is was het voor iedereen die er was onmogelijk om in ale hoeken scherp te krijgen. Je had een soort van waas aan de zijkanten.

Echt jammer idd. Beide versies zijn dure brillen, en de kinderziektes krijg je er gratis bij. Fatshark had ze nooit zo de fabriek uit moeten sturen. Gewoon even doortesten en je hebt een topproduct, het idee van een geïntegreerde DVR is namelijk geweldig.

Echt jammer idd. Beide versies zijn dure brillen, en de kinderziektes krijg je er gratis bij. Fatshark had ze nooit zo de fabriek uit moeten sturen. Gewoon even doortesten en je hebt een topproduct, het idee van een geïntegreerde DVR is namelijk geweldig.
Nee dat verbaasde me ook. Misschien hebben ze de fov zo groot gemaakt dat het gewoon technisch onmogelijk is om het goed te krijgen. Het komt nu heel erg nauw met je stand van het hoofd ten opzichte van de bril.
Jammer dat hij voor jullie hoofd niet past. Als hij past is het echt een perfecte bril.
Hij past wel goed eigenlijk. Heeft niets met het hoofd te maken. Zelfs al doe je een oog dicht en probeert de andere 100% scherp te krijgen lukt dat bijna niet en mag je oog geen millimeter bewegen om de maximale scherpte te bewaren. Met 2 ogen gaat dan uiteraard nog harder mis.

Back