Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

Nieuwe Fatshark Dominator komt uit in April!

Mooi dat we weten waar we het over hebben ;)

Ik vat het wel: maar er lezen er velen mee die het niet vatten denk ik :p

Zelf heb ik de attitude v1 best tevreden mee 35 fov zag dat de 2.2 dat ook heeft en ook vga resolutie.
Iemand ervaring met beide brillen zit er kwa scherpte veel verschil in buiten de extra dvr.
wilde de hd kopen maar daar zie ik maar gauw vanaf na wat ik las.

Zelf heb ik de attitude v1 best tevreden mee 35 fov zag dat de 2.2 dat ook heeft en ook vga resolutie.
Iemand ervaring met beide brillen zit er kwa scherpte veel verschil in buiten de extra dvr.

Tijdens de laatste MCOL was er een Attitude drager die ook meteen wist wat zijn Sinterklaas kado werd ;)

Scherper en minder blauwe rand in de hoeken door andere lenzen.

Ja heb ze beide ophehad en op de mcol meet goed vergeleken. Fov is inderdaad hetzelfde voor wat ik kon merken, maar v2 is wat veller en van hoek tot hoek scherp. Attitude beging vanuit het midden een beetje blurry te worden naar de zijkanten en heeft een irritante blauwe rand.
Maar v2 heeft ook wat meer brightness vanuit het scherm.
Tijdens de laatste MCOL was er een Attitude drager die ook meteen wist wat zijn Sinterklaas kado werd ;)

Scherper en minder blauwe rand in de hoeken door andere lenzen.
Zeg maar gerust geen blauwe rand :). Gewoon helemaal beeld.

Er zijn hier wel heel veel negatieve berichten over de HD (door mensen die er zelf geen hebben.)

Het punt bij de HD is, dat je gewoon de goeie eye relief afstand moet hebben. Als je die niet hebt, dan zie je het niet scherp. Dit is bij mij ook het geval, in een deel van het scherm kan ik de pixels tellen. aan de randjes net niet. Dit komt omdat mijn ogen te ver binnen mijn oogkassen vallen.

Gister heb ik bij een forumlid (waarvoor nog hartelijk dank) door zijn V2 mogen kijken en heb ik ongeveer 20 minuten gewisseld tussen de V2 en de HD zowel binnen als buiten.

Ja, de HD heeft een stuk groter beeld, meer pixels en een meer immersive gevoel
Ja, de V2 heeft iets scherper beeld

Het aantal pixels en scherpte heeft ook weer te maken met de camera die je gebruikt. Een camera die minder levert dan 800x600 zal op de HD een wat meer uitgerekt/blurry beeld geven.

Ik kom zelf af van een Headplay (45fov) , vervolgens naar een cinemizer (35fov) en dit vond ik echt een enorme stap terug. Nu ben ik gewend aan 35fov en heb ik de HD (45fov). Na de vluchtjes die ik inmiddels heb gemaakt ben ik wel gewend aan mijn bril. Ook al krijg ik de randjes niet helemaal scherp.

Tot mijn verbazing, heb ik het bericht van fatshark gelezen over de nieuwe bril die in ontwikkeling is. Hen kennende zal dat eind 2015 of begin 2016 pas worden.
De HD krijgt voor alsnog dus geen lens update waardoor een aantal mensen er niet mee uit de voeten kan. Ik heb ook aan hun gereageerd wat zij gaan doen voor de mensen die de HD niet scherp krijgen.

Bottomline, als je eye relief goed is, heb je simpelweg een superbril aan de HD.
Als dat niet goed is, dan heb je hem niet scherp. Dat heeft mij gister avond doen besluiten om mijn HD te koop te zetten en bij een fatsoenlijk bod mag hij weg.

Ja heb ze beide ophehad en op de mcol meet goed vergeleken. Fov is inderdaad hetzelfde voor wat ik kon merken, maar v2 is wat veller en van hoek tot hoek scherp. Attitude beging vanuit het midden een beetje blurry te worden naar de zijkanten en heeft een irritante blauwe rand.
Maar v2 heeft ook wat meer brightness vanuit het scherm.
Citaat:

Moeilijk kwa fov ga ik er niet op vooruit en helaas heeft de v2.2 geen hogere resolutie daar lijkt mij toch de meeste scherpte in te behalen met een goede camera uiteraard.
Dat van de zijkanten merk ik eerlijk gezegd niet tijdens het vliegen,stoord mij niet en heb er geen erg in.
De dvr is wel een mooie optie als je de quad kwijt raakt.
Denk zelf dat het geen wow gevoel is ten opzichte van de attitude ,zal best iets scherper kunnen zijn ,twijfel of het de centen waard is.
Jammer van de svga hd versie aangezien mijn ogen nogal diep liggen :D dus geen bolle ogen en dan zal ik het ook niet scherp zien.
Wacht nog maar even de ervaringen van de 2.2 af.

Moeilijk kwa fov ga ik er niet op vooruit en helaas heeft de v2.2 geen hogere resolutie daar lijkt mij toch de meeste scherpte in te behalen met een goede camera uiteraard.
Dat van de zijkanten merk ik eerlijk gezegd niet tijdens het vliegen,stoord mij niet en heb er geen erg in.
De dvr is wel een mooie optie als je de quad kwijt raakt.
Denk zelf dat het geen wow gevoel is ten opzichte van de attitude ,zal best iets scherper kunnen zijn ,twijfel of het de centen waard is.
Jammer van de svga hd versie aangezien mijn ogen nogal diep liggen :D dus geen bolle ogen en dan zal ik het ook niet scherp zien.
Wacht nog maar even de ervaringen van de 2.2 af.

Tuurlijk...als je tevreden bent. Waarom upgraden?

Attitude komt mij persoonlijk erg blurry over, waardoor het onscherp lijkt. Vond mijn oude Dominator nog scherper zelfs. En de FOV van attitude is eigenlijk ook maar opgeblazen, want die blurry zijkanten moet je niet eens meetellen. Hoeveel FOV hou je dan over?
V2 is scherper dan de HD voor het oog. Dat SVGA voegt niets toe, want je beeld wordt enkel ge-upscaled! Ik dacht eerst ook dat die 800x600 echt de toegevoegde waarde zou zijn, maar dat is het totaal niet.
Ik vond het verschil toch wel aanzienlijk met een attitude. Een forum lid hier (Fint) die op de MCOL meet kan dat je beste vertellen. Je hebt meer brightness en kleuren. Daar win je het meeste mee op een FPV bril! Meer dan upscaling naar 800x600, waardoor je eigenlijk maar kwaliteit verliest.

Ik heb geen ervaringen met de nieuwe v2 bril maar de "oude" dominator vind ik prima. Is er echt zoveel verschil dat de overstap naar de v2.2 te rechtvaardigen is?

Ik heb geen ervaringen met de nieuwe v2 bril maar de "oude" dominator vind ik prima. Is er echt zoveel verschil dat de overstap naar de v2.2 te rechtvaardigen is?
Moet je maar eens op een meet opzetten van iemand.

Beste beschrijving is alsof je achteraan in de bioscoop had gezeten en je gaat ineens in het midden van de bioscoop zitten.
Daarnaast wat veller beeld en kleuren + dvr enz.

Als je van 200m je buurvrouw kan herkennen dan stap ik over ,kan ik nu niet. Niet dat ik mis maar toch ,kan nu ook mijn zuster zijn.:D

"Man met een rare blauwe bril opgepakt in de achtertuin, de zuchtende en steunende geluiden bleken het gevolg te zijn van de enorme details die hij zag... Onder gemompel van herhaaldelijk "ik wil een HD" is de man in voorlopige hechtenis geplaatst" aldus de politie

Deze camera, ik heb hem ook besteld
http://www.surveilzone.com/sony-960h-ccd-effio-v-800tvl-ultra-wdr-camera-cc1526

Wilde ik graag met jullie delen :-)
Damn dat ziet er goed uit!

Alhoewel die vergelijking met silver niet helemaal reeel is hier. Heb ook een silver en een black en er zit veel verschil tussen. Weet zeker dat black wel die wolken had laten zien. Los daarvan vind ik het beeld van de cam erg goed!

En klik....besteld :). Moest toch een nieuwe hebben voor de 330. Heb nu zon non ir blocking. Weinig kleuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back