Nieuwe sleepkist, de Rearwin Speedster

Hey richard !
Zou dit ook wat voor mij zijn?
Ik heb je ook een mail gestuurd

weet iemand nog een adresje waar hij te bestellen s het lefste op rij afstand om hem op te halen

Posted via Mobile Device

Was te bestellen in België maar deze winkel is opgeheven en Richard zit nu in Engeland je kunt ook denk ik even Google dan vind je deze misschien ook wel.

Waar kan ik hem daar bestellen?
Ik zocht eigenleik een winkel in nl of duitsland of belgie.
Dan kon ik hem zelf ophalen
ik kon hem via de site van kangke ook nog bestellen voor 450$ en had nog een site voon 505$ gezien.
Zo maar weer zoeke. :)
Posted via Mobile Device

zo hier wat foto`s van de uitlaat..

morgen avond nog even vlink door werken dan hoop ik volgende week miss de maiden te kunnen doen

2uzrtdy.jpg

n33dr8.jpg

nevo6r.jpg

rearwin speedster,

Hoi iedereen,

Ik heb mij een 4 tal dagen geleden een kangke "rearwin speedster" aangeschaft van een clublid die hem nooit gevlogen heeft.
Toestel is nieuw alsook voorzien van een nieuwe zg 26,prachtig vliegbeeld, maar.......
Ik heb de indruk dat ik ofwel:tekort schiet op gebied van motorprestatie's, of is het eigen aan het toestel dat ie redelijk "uitzakt"?
Hierbij voeg ik even een link naar het filmpje van de maidenflight, op het moment van dit filmpje vloog ik met een 18.8 menzo prop, deze is ondertussen vervangen door een 17.8.
Ook was de motor niet echt 100% afgesteld, (nu intussen wel)
5R7RJFDQ5Dw[/media] - rearwin speedster
Het is niet de bedoeling om deze te gebruiken als sleepkist, maar had graag eens de mening gehoord van mede "rearwin piloten",Moet ik een andere motor plaatsen met meer vermogen? of lijkt dit nutteloos?
maw, ik dacht (kan mis zijn) dat ze 40 cc voorschreven bij kangke????

Hartelijk dank

Mvg

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
hij is voor de 1.8-2.4 Gas or Glow
ik heb er een mvvs 58 op staan, maar een 40/45cc zou ook zeker moeten voldoen voor het rondvliegen.

Mvg

hij is voor de 1.8-2.4 Gas or Glow
ik heb er een mvvs 58 op staan, maar een 40/45cc zou ook zeker moeten voldoen voor het rondvliegen.

Mvg

Beste Raymon,

Op het filmpje vlieg ik met een zg26 erin,bij deze denk ik dat ik "onderpowered" zit.
Dit was ongeveer mijn vraag, of er iemand kon weten aan de hand van het filmpje of dit voldoende bleek te zijn, of dat ik toch naar een grotere cc inhoud moest overschakelen.

groetjes

Danny

om rond te vliegen kan het, maar meer moet je niet doen een rol of looping zou ik neit proberen.

Gister heb ik de motor laten draaien. maar heeft duidelijk genoeg vermogen, nu kan ik de boel dicht maken folien en vliegen:D

Zo alles is klaar vanavond nog een keer de motor laten draaien. En dan moet het morgen gebeuren. Maar waar ligt het cg? Daar ben ik wel benieuwd naar ik heb hem nu op de vleugelbuis. Maar vind hem wat te achterlijk

rearwin

Zo alles is klaar vanavond nog een keer de motor laten draaien. En dan moet het morgen gebeuren. Maar waar ligt het cg? Daar ben ik wel benieuwd naar ik heb hem nu op de vleugelbuis. Maar vind hem wat te achterlijk

Beste Raymon,

Cg ligt inderdaad op de vleugelbuis en moet ong 10° hellen.
Ik vlieg momenteel mijn rearwin met een zg 38, met een 20/10 prop en het toestel vliegt schitterend, de vorige zg 26 had te weinig power.

mvg

Danny

re

Beste raymon,

Excuses voor de late reactie,(al een tijdje het topic niet meer gevolgd) ik stuur je zo vlug mogelijk een foto door,

Mvg

Danny

mischien een raare vraag, maar weet iemand een winkel die de kleur van de speedster heeft?
het is oracover nr 31, of iemand die voor mij een klein stukkie heeft ligen.

hij heeft vandaag weer een vlucht gemaakt!!
Moest veel rechts trimmen,, even wat gewicht er in maken
motor mag laag toeren nog iets armer,, dan kan ik eindelijk weer slepe!

Raymon,
Een alternatief is een mixer inschakelen: Gas dicht is neutraal rudder, volgas is 3-5 % Rechts rudder. Met weinig beginnen en steesds verder opvoeren totdat hij na de start in een steile klim recht naar boven gaat.
Heb al mijn *(overpowered) sleepkisten zo ingesteld, scheelt een hoop.

De Speedster is erg gevoelig op rudder!

Back