Nieuwe sleepkist, de Rearwin Speedster

Let eens op het hoogteroer, het kan gezichtsbedrog zijn, maar het lijkt wel alsof het linker hoogteroer (rechts in beeld) iets hoger staat dan het rechter.

Theo,
Ik had het ook gezien.
Ik had net van zender gewisseld.
Ik heb de volledige programmatie overgezet van een fx18 naar de zap9, en alle waardes overgenomen.
Waarschijnlijk zal ik ergens toch iets gemist hebben.

Alvast was het in vlucht niet merbaar, dus ik heb het tijdens de vliegdag niet opgemerkt.
Zo zie je maar dat die hoogdekkers heel weinig kritisch zijn op dat punt.

Vandaag ga ik alvast de camera iets meer naar boven laten kijken zodat de zwever er wat beter op staat.

Ik heb hier nog een tweede filmpje, zonder zwever erachter.

De filmpjes zijn op dit ogenblik nog geplaatst in hoge kwaliteit. Binnen een paar dagen worden ze vervangen door een lagere kwaliteit, zodat ze iets minder schijfruimte opeten.

Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar bij het sleepfilmpje viel me op dat de motor onmiddellijk op leegloop gaat na het loskoppelen. Vanop de grond leek het zo dat de motor nog 1à1.5 sec op volgas doorgaat.

Ik heb vroeger hierover wel eens dezelfde opmerking van een toeschouwer gekregen.

Het is eigenlijk eenvoudig, de motor gaat op leegloop, omdat ik dat zo stuurde. Echter het geluid heeft even tijd nodig om beneden te raken.
ca 343 meter per seconde ...

blijft een mooi gezicht he? dat slepen.
ik had alleen het geluis een beetje hard staan voordat ik dit filmpje starte,tjonge wat een lawaai :)

Bertus,

De filmpjes gaan traag en haperen bij jou omdat ze in hoge kwaliteit staan. Het is dus niet je PC, maar je internetlijn die niet kan volgen.

Je download ze best eerst vooraleer je ze afspeelt.

Af en toe blijft de kabel eens achter de struts hangen. Meestal gebeurt dat wanneer ik heel traag overkom. Met beetje snelheid er op gaat de kabel er steeds zonder problemen af.

En als de kabel achter de strut blijft hangen dan gaat hij er steeds af bij het eerste contact met de grond, of gewassen.

Bertus,

De filmpjes gaan traag en haperen bij jou omdat ze in hoge kwaliteit staan. Het is dus niet je PC, maar je internetlijn die niet kan volgen.

Je download ze best eerst vooraleer je ze afspeelt.

Af en toe blijft de kabel eens achter de struts hangen. Meestal gebeurt dat wanneer ik heel traag overkom. Met beetje snelheid er op gaat de kabel er steeds zonder problemen af.

En als de kabel achter de strut blijft hangen dan gaat hij er steeds af bij het eerste contact met de grond, of gewassen.

Evert,

Luchtfoto's had ik al wel eens gemaakt, maar hiermee breng je me op ideen. Echter een vraag, heb je de camera op een speciale manier opgehangen, ivm de motortrillingen?

Gr.
Alex

Alex,
de camera heb ik bevestigd op een plankje triplex dat in de sleper gevezen wordt met 4 boutjes.
Tussen het plankje en de bevestigingslatjes heb ik een mousse geplaatst van een 5mm dikte.
Ik heb de boutjes aangespannen tot de mousse nog een tweetal mm dik was.
De camera is op het plankje gevezen met een vijs, die je ook op een statief terugvindt.
Een rubber matje onder de camera zorgt ervoor dat die niet kan loskomen of verschuiven.

Voor de volgende video opnames ga ik een kleine behuizing maken met mousse rondom zodat de camera volledig ingepakt zit.
Daar komt dan vooraan een glasje in.
Dan kan ik de camera ook naar voren richten, zodat de lens toch enigzinds beschermd is.

De Speedster heeft vandaag gevlogen!
Alles OK, nu nog wat kleinere aanpassingen en wat fine tunen, dus dan kunnen we er in 2007 weer tegenaan.

IMG_2252.JPG

IMG_2253.JPG

IMG_2254.JPG

Nice :) Volgende keer voor de foto die berschermhoezen van je prop eraf? :wink: 8)

Grt.

Gatvergeme, wat een mooi filmke mannen. Zie je gelijk wat zo'n sleeptouw allemaal doet tegen het staartvlak.
Leuk trouwens om de zwever nog een keer door het beeld te zien gaan.

Voor de liefhebber van filmpjes en uber-gatgets heb ik een nieuwe post geplaats.
Een clifhanger: virtual flight.........

Speedster vandaag weer es gevlogen.

Mooi kistje en vliegt heerlijk, start en landt als de beste, niet te vergelijken met een Piper.
Model kun je op 50cm met vol hoogteroer volledig overtrekken, het zakt dan mooi naar de grond, met het staartwiel eerst. Leuk gezicht.
Nou nog wat sleepkes trekken.

IMG_2330.jpg

IMG_2337.jpg

IMG_2340.jpg

IMG_2331.jpg

Back