Nieuwe Walkera V120d02S v2

heb je er veel expo op staan?

door z'n lichte gewicht is het de v120 ook wel gevoelig.
als je 'm rechtsom gooit en je hebt te veel positieve pitch zal de heli inderdaad snel naar rechts uitwijken. De kunst is om de juiste balans te vinden tussen het omgooien en je pitch positief en een klein tikje negatief.

hoe serieus wil je mijn antwoord hebben ? :D :D

nee ik bedoel het meer om aan te geven dat als je positief blijft geven terwijl je de rol maakt. De bladen je natuurlijk ook opzij gaan trekken.

haha ooh zo, .. nou denk dat floris het ook anders bedoelde.

het is vaak zo met vliegen, als je een keer over de drempel bent en iets hebt gedaan. Dan creëer je vanzelf het gevoel erbij en gaat het beter.

jup...

vind de v120 ook net iets te licht. Hoop dat 't nieuwe frame wat 30 gram waardig is zich beter houd.
Bij vliegen op volle snelheid bijvoorbeeld uit een loop of stall turn sloeg mijn v120 wel eens plots achterover. Net alsof het zwaartepunt werd overwonnen door de wind die onder het rompje komt en hem omgooit.

Nu vang ik 'm altijd wel weer op, maar raar is het wel.

heb je er veel expo op staan?

door z'n lichte gewicht is het de v120 ook wel gevoelig.
als je 'm rechtsom gooit en je hebt te veel positieve pitch zal de heli inderdaad snel naar rechts uitwijken. De kunst is om de juiste balans te vinden tussen het omgooien en je pitch positief en een klein tikje negatief.
Expo gebruik ik met de V120 helemaal niet. Gewoon een lineaire curve.

neem aan dat je niet alleen maar pos pitch geeft ;-)
Lol, nee dat niet.

• ietwat positieve pitch
• stick naar rechts en gelijktijdig pitch naar 0º en vervolgens naar ietwat negatieve pitch zodra de heli ondersteboven hangt
• en vervolgens weer terug naar 0º en naar licht positief als de heli weer recht hangt.

Zo, eindelijk.

Carbon fiber frame en skid zijn binnen van xtreme .. gekregen :D
Nieuwe gear en een spin motor 15500kv...

snel bouwen, ben erg benieuwd

my god... wat een troep van xtreme... die vrijloop gear.... deze deugt ook niet.

pinion en main gear liepen niet lekker, dus ik denk dan die vrijloop er maar op... dat is dus helemaal drama.

pff eerst maar eens weer op zoek naar nieuwe pinion en main gear...
begin weer aardig te balen van die v120.... ligt nog net niet in de container.

iemand enig idee of je ook 10t 1,5mm gat pinions in NL kunt krijgen ipv weer 6 weken wachten uit het buitenland??

toevallig net wat bij HobbyMeniac gevonden...

als ik dit ding nog vliegend krijg is het tevens de laatste micro die ik ooit zal kopen, wat een gepruts. Ik hou 't in de toekomst wel bij compass. ;)

toevallig net wat bij HobbyMeniac gevonden...

als ik dit ding nog vliegend krijg is het tevens de laatste micro die ik ooit zal kopen, wat een gepruts. Ik hou 't in de toekomst wel bij compass. ;)

+1 Sven,

ik heb het ook helemaal gehad met dat micro gedoe,
geen enkele die goed is !

(ook ga ik met mijn 500er van alles proberen,
en hem dan ook de deur uit ...
(die 500er van jou is nog voor een grote aantal vluchten goed,
misschien zelfs dat formaat, dat je houd)
uiteindelijk zou nog een 500 Gaui over blijven (nitro) en een 600 nitro,
de vlot gaat dan rond de 700er 's en natuurlijk Vario voor schaal vliegen.
)

sorry heren voor wat off-top, maar moet ook maar gezegd worden.

Groet
Uwe

Het sleutelt niet echt prettig.. Beetje klaar ermee.
Denk dat ik de v120 nog wel weer goed krijg, maar daar blijft het dan wel bij qua micro's.

Volgende maand komt er misschien nog een leuk compass projectje bij. Dus daar maar op focussen.

Zo en nu eerst ff lekker vliegen op de club.

Balen dat je gear weer niet goed is Sven, zal dan toch gewoon een product gerelateerd probleem zijn. Wat gaat er precies mis?

Op zich vind ik de V120 nog niet eens zo slecht sleutelen, maar de frequentie waarmee er aan gesleuteld moet worden is wat minder ;-)

Vandaag m'n nieuwe tail servo binnen gekregen dus kan ook weer aan de slag.

die main gear upgrade van xtreme deugt gewoon niet.
Na montage van het vrijloopgear zit er gewoon een wobbel in.. dus loopt aan tegen het frame, en de staart aandrijving is ook niet optimaal. Een constructie die je in elkaar moet lijmen gaat bij mij al mis.
Voor de 130x hebben ze er ook 1 gemaakt.. maar wel met schroefjes, en die werkt prima.

Dus niet doen die upgrade, nu na 2 setjes geprobeerd te hebben vind ik het nog steeds een slechte upgrade.

het frame is wel leuk.
Ik krijg er nog 1 binnen binnenkort, die had ik dus zelf al besteld. Maar kreeg dus ook een complete carbon frame van xtreme cadeau.

Back