Nieuwe Walkera V120d02S v2

ja dat was nu ook de bedoeling op het frame en spin motor na, maar ik had geen stock gear meer liggen.. dus nu wacht ik op de levering daarvan. Hopelijk vandaag.

Ik had er ook nog wel een paar liggen Sven :-) maar die rotatie gear is niks...die heb ik een jaar geleden al geprobeerd ha ha

Komt ie nu mee haha

nee ik dacht dat bij de eerste ik gewoon een slecht model had, dus kreeg een nieuwe van xtreme + dat carbon frame omdat hij tijdens de vlucht gesneuveld was. Dus dat is goeie service. Maar ook het 2e model gear was gewoon ruk.

gewoon de stock er weer op.

Edit:

Zo vinden zij dat je een gear in elkaar moet zetten .... met lijm..

Foto-RIQY6D7L.jpg

Het frame is daarin tegen wel grappig.

Foto-BT63MJLJ.jpg

Foto-SYFV7X6Z.jpg

Dat frame ziet er inderdaad wel leuk uit. Mocht ik het mijne ooit kapot vliegen dan zal ik in m'n achterhoofd houden dat je er nog eentje hebt liggen ;-)

Ben wel erg nieuwsgierig naar de prestaties van de motor. De v120 is al best vinnig van zichzelf.

ik heb er inderdaad nog 1tje onderweg... dus mocht interesse hebben moet je maar een berichtje sturen.

Zal eerst eens kijken hoe het vlieggedrag is geworden met dit frame en motor.

Tja de stock versie wil opzich wel aardig met die motor, maar van mij mag 't nog wel iets meer zijn.

nou hij zit weer in elkaar .... maarrr..

alles loopt soepel, maar kan het zijn dat de esc de motor nog moet leren kennen of de futaba zender ?

De heli wil niet draaien, alleen zo af en toe ... maar meestal zit het te stotteren met opstart.
Zo raar, tijdens elke fase van de bouw gecheckt met lipo of alles goed draaide.
Niks aan de hand, nu uiteindelijk de bladen erop geschroeft... en problemen.

Nu is er ook niet echt een manual beschikbaar om de v120 met futaba te vliegen, maar schijnbaar moet het wel gewoon kunnen.

Ik begrijp even niet wat er aan de hand is.

Filmpje: http://youtu.be/R_wxryn2OVE

Laatst bewerkt:
moet je me eens uitleggen, ik draai de main blades eraf...en draait zonder probemen de motor.... shoot me...

dit heeft toch niks met elkaar te maken

Edit:
main gear, shaft en pinion zijn nieuw.
op de hand draait het allemaal prima.

Edit 2: ik vermoed een kabelbreuk ergens, want net kreeg ik 'm aan de praat met bladen...
maar waar he... misschien motor draden maar rechtstreeks op de esc kabel solderen.

Deed tie bij mij wel eens als de bladen te strak zaten, draaide ik ze wat losser dan spinde hij zonder problemen op. Ha ha dat van die lijm is nieuw, dat stond er bij mij destijds niet bij.

bladen zitten nu ook heel los

net 2e hoover in tuin gemaakt.
Kleine stotter met opstarten, maar daar kan ik mee leven.

Toch verdenk ik nog steeds ook een kabelbreukje ergens.

Zal 't vanavond eens verder onderzoeken.

Dat stotteren heb ik ook als ik m'n bladen te strak zet en/of te snel op wil toeren. Als hij zo heel af en toe echt niet wil helpt het met de hand ietwat verdraaien van de motor meestal.

nou ik heb even 4 accu's leeg geknald op het veld.

Het opstarten begint met een klein schokje, maar gaat uiteindelijk wel.
Het carbon frame is een goeie upgrade. Het is nu veel stugger, maar ook veel strakker geworden qua stuurgedrag. Goeie verbetering.

Ik ben alleen wel aan nieuwe accu's toe... ze zijn allemaal wel aardig verrot.
nou ja, een paar nano-packjes kosten de kop ook niet ;)

Dus heb nog niet het uiterste uit de spin motor kunnen halen, maar voor wat het nu deed ging het prima.

Ik zag je advertentie voor het frame Sven. Best verleidelijk gezien je positieve ervaringen, maar de v120 komt op het moment te weinig van z'n plek.

Vandaag wel de tail servo vervangen. Was hard nodig volgens mij aangezien daarna de gain met 20% omlaag kon/moest ;-)

ik vrees dat ie hier straks ook niet veel meer mee gaat... van 't weekend krijg ik m' nieuwe Compass projectje... de Warp 360, dus ik denk dat het micro tijdperk op een laag pitje komt te staan.

zeker, ben erg benieuwd.

zal alleen nog even duren voordat het vliegt.
ik heb een airframe en servo's.. dus de rest moet ik er nog even bij bedenken / sparen ;)

maar als ie in 't najaar vliegt vind ik het prima.

Zo heb je ook meteen het beste van 2 werelden: de 500 om mee te vliegen en de Warp om op te bouwen/aan te sleutelen.

Als de Warp klaar is moet je weer op zoek naar een nieuwe "sleutel" heli ;-)

Back