Nieuwe Walkera V120d02S v2

Morgen naar het postkantoor om de kleine telg af te halen.
Ik ben benieuwd!

Gefeliciteerd met je nieuwe telg, Tribal.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Wil je de V120D02S V2 met de 130-X gaan vergelijken?
yellowflashcolorzpdt18.gif

Grtz Marco.

Dat is de bedoeling ja maar dan zal het weer eerst moeten veranderen he ;-)
Dus voor ik ze echt kan vergelijken zullen er wel een paar maandjes over gaan.

Op het eerste zicht een ramp die bijhorende zender devo7.
Heel lastig te programmeren en het grootste probleem is dat die niet eens bind met de ingeboude ontvanger :(:(:(
Misschien iemand van jullie een tip hoe de binding procedure moet gebeuren aub?

Standaard staat hij op autobind. Dus als je de zender aanzet dan zie je de zendertrims op je lcd op en neer gaan. Als je voor dat stopt de heli aanzet dan bind hij. Wil je daar op gegeven moment vanaf dan moet je fixed id aanzetten. Hoe je dat doet vind je in de manual.
De Devo 7 is inderdaad even een puzzel in het begin en ik heb wel eens overwogen deze te vervangen maar inmiddels ben ik er aan gewend en is het prima te doen.

Als hij eenmaal gebind is dan in de zender fixed id aanzetten. Dan krijg je een code in beeld. Die code niet aanpassen maar accepteren en dan bind hij vanaf dat moment makkelijker. Hoef je niet snel de heli meer aan te zetten.

**Edit**

En dan vliegen. Je zult zien dat het erg mooi vliegt. Heel stabiel maar wel best pittig. Tís geen luie heli.

Tot hiertoe ben ik bijzonder teleurgesteld omdat :
De 6axis gyro scheef op het frame geplakt zit.
Hoveren out the box ??? vergeet het ! die heli draait rond als een tol op de grond en na het aanpassen van de lengte van het stangetje naar de tail zodat die de nodige pitch naar de boom heeft trekt hij als een gek naar rechts bij het liften (aileron)
Ik ben nog lange na niet zover dat ik kan zeggen het ding vliegt fijn.....:(:(:(
Bijkomend vind ik geen manier om de gyro gain in de zender in te stellen
Dan vloogt de 130x wel na 5 minuten en veel beter, ik ben alles behalve tevreden op dit moment!

Als hij tolt dan heb je volgens mij al je gears gesloopt. Niet toevallig met de tail ergens tegenaan gekomen?

Tot hiertoe ben ik bijzonder teleurgesteld omdat :
De 6axis gyro scheef op het frame geplakt zit.
Hoveren out the box ??? vergeet het ! die heli draait rond als een tol op de grond en na het aanpassen van de lengte van het stangetje naar de tail zodat die de nodige pitch naar de boom heeft trekt hij als een gek naar rechts bij het liften (aileron)
Ik ben nog lange na niet zover dat ik kan zeggen het ding vliegt fijn.....:(:(:(
Bijkomend vind ik geen manier om de gyro gain in de zender in te stellen
Dan vloogt de 130x wel na 5 minuten en veel beter, ik ben alles behalve tevreden op dit moment!

Het lijkt er op dat de Gyro Sensor in de zender niet goed staat.
Tis wel een gezoek in een Devo7. Function Menu => Gyro Sensor.
Controleer of die wel goed ingesteld is volgens de manual.
Staan de instellingen wel goed. Dan is er een tandwieltje gesneuveld.
En staat de swashplate recht na het initialiseren?

Grtz Marco.

Alle gears rondom nagekeken en geen enkel probleem daar.
Ik heb gewoon het idee dat de 6-axis gyro niet compenseerd.
In de manual staat voor DEVO7 voor Gyro Sensor wat bij mij GEAR noemt:
Mode Manual
Switch MIX SW
POS 0 80%
POS 1 75%
POS 2 50%

Dat kan ik niet vinden laat staan in te stellen of te controleren of het überhaupt wel goed staat.

Dat de gears zelf niet gestripped zijn zegt niks. Hij kan ook los in de tube zitten na een impact. Dit komt out of the box niet voor. Dus wellicht per ongeluk toch iets geraakt. Is niet erg. Overkomt ons allen. Maar is vrijwel zeker de oorzaak. En loop nog even in je zender de settings door. Zie de link die ik hierboven heb gepost.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen crash gedaan, de heli is nog geen 10cm van de grond gekomen.
Hoe ik weet of de gears nog ok zijn?
Als ik met de ene hand de gear vast hou en aan het uiteinde draai voel ik duidelijk dat nie allen nog goed stevig vast zitten.
Gyro instelling in de kl... zender een echt mysterie...
Als kanalen heb ik :
Elevator, aileron, throttle, rudder, gear en aux2 ?????
Hoe staan jullie settings van de 'schroefjes' op de ontvanger???

Alle gears rondom nagekeken en geen enkel probleem daar.
Ik heb gewoon het idee dat de 6-axis gyro niet compenseerd.
In de manual staat voor DEVO7 voor Gyro Sensor wat bij mij GEAR noemt:
Mode Manual
Switch MIX SW
POS 0 80%
POS 1 75%
POS 2 50%

Dat kan ik niet vinden laat staan in te stellen of te controleren of het überhaupt wel goed staat.

Hoi Tribal69

Bij mij zit dat onder:
FUNCTION ENT
GYRO ENT
MODE MANU
Vervolgens met DN-toets naar SWITC MIX
Nog een keer DN-toets naar POS 0
dan met H/L-toetsen instellen op 80%
Nog een keer DN-toets naar POS 1
met H/L-toetsen instellen op 75%
Nog een keer DN-toets naar POS 2
met H/L-toetsen instellen op 50%