Nieuwtjes

Er komt een nieuwe versie uit van de futaba 3pks een 2,4 ghz
Weet iemand waneer die in nl leverbaar word

fut3.jpg

fut4.jpg

Hij is al tijdje leverbaar alleen totaal nog geen intressante prijs voor een 2,4GHz zender.

Hij kost 550 euro op het moment en voor het zelfde geld heb je een 3PK met PCM module, PCM ontvanger, Spektrum module en Spektrum ontvanger.

Hij heet de 3PK super en er is ook gewoon een PCM set te krijgen die voor 420 euro de deur uit gaat. Ergens een aantal pagina;s terug had ik zelf al een bericht geplaatst met deze 2 nieuwe zenders. Linkie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=480095#480095

Je loopt ook altijd achter de feiten aan hè :P haha!
Niet dat ik veel nieuwtjes heb hoor :roll:

Waarom denk je dat Victor? Omdat David Spashett nu met zijn eigen gemodificeerde Corally SP12X de World Championship in Italie gewonnen heeft?

(even ter info de einduitslag)

En de totale resultaten.

Final result:

1. David Spashett /Great Britain - Corally SP12X / Peak Vantage
2. Jon Orr /USA - Associated 12L4 FT / Reedy
3. Marc Rheinard /Germany - CRC Carpet Knife /Team Orion Revolution
4. Andy Moore /Great Britain - HRP Hammer T12 / Team Orion Revolution
5. Atsushi Hara /Japan - HRP Hammer T12 / Checkpoint
6. Mike Dumas /USA - Speedmerchant Rev 4.5 / Team Brood V2
7. Paul Lemieux /USA - CRC Carpet Knife / Truespeed
8. Jilles Groskamp /Holland - Trinity Black Widow / Trinity
9. Andy Griffiths /Great Britain - Associated 12L4 FT / Nosram
10. Hideo Kitazawa /Japan - Associated 12L4 FT / Team Orion Revolution

Auto van Spahsett
ita06-cor_spashett-l.jpg

Groet Robert

Ja, en omdat iemand die best veel contact met Corally heeft (team-rijder) dat ook zei :wink: .

Verder reed Hara, Surikarn en Andy Moore met een nieuwe 1/12 wagen van Hara Racing Products. Hara heeft gezegd dat de wagen als conversion kit voor op de asso zal uit komen.

Verder was er nog iets heel raars met die foto die je hebt laten zien Robert, Team Orion had hem gisteren nadat David Spashett won verandert. Eerst was er een foto van zijn wagen met een LRP QC1 en een andere motor, misschien niet zo belangrijk, maar toch raar.
Vic

Deze Spashett uitvoering ziet er in ieder geval een stuk sterker uit dan de 12X. Vooral de voorwielophanging en de constructie van de motorpod.
Ook is goed te zien dat hij de "normale" velgen gebruikt zodat hij dezelfde keus aan banden heeft als de concurrentie. Het Corally systeem van de velgbevestiging is welliswaar beter, maar als de rest van de wereld iets anders gebruikt....

Dat van die motor en cellen was mij ook al opgevallen. Nu zit er het Spashett motor huis in. Opvallend dat de cellen geen nummers op de labels hebben.

Maar een conventionele motor heeft weer gewonnen, hoewel het verschil met de brushless (plaats 2) steeds kleiner lijkt te worden.
Ik ben erg benieuwd wat er volgende week bij de touringcars gebruikt gaat worden. Volgens Masami zijn de rondetijden vrijwel gelijk met beide motoren.

ErikJan zei:
Opvallend dat de cellen geen nummers op de labels hebben.

Volgens mij is dat gewoonte tijdens zo'n grote wedstrijd, zodat er tijdens het 'uitreiken' geen discussie komt over de waardes (en zodat men dus niet de ene rijder bewust kan bevoordelen boven de andere)

Van het WK in Italië komen ontzettend veel nieuwtjes:

ita06-hb_jmb2-l.jpg

De nieuwe Dermper torens voor de Cyclone, en een nieuwe Spool.

ita06-kyo_cyrul-l.jpg

ita06-kyo_cyrul2-l.jpg

Een nieuw prototype van Kyosho, de oude waarvan de stuurinrichting helemaal voorin zat, is nu weer aangepast en de stuurinrichting zit nu wee rop de normale plaats.

ita06-cor_kaerup2-l.jpg

En een nieuwe spool van Delrin voor de RDX.

Groet Robert

Hieronder wat foto's met XRAY nieuwtjes uit Italie:
  • Nieuwe aandrijfassen -> Waarom en het voordeel mij nog niet bekend.
  • Gedeelde achter bulkheads -> meer flex
  • Riem spanner
  • Countersunk topdeck -> Minder tweak?
  • Breed topdeck -> Extra stijfheid voor tapijt -> Vegas?
  • Licht gewicht mult-diff. Het alu is vervangen door composite -> Gewichtsreductie.
  • Flex draagarmen met minder verstevigings ribben -> Meer grip.
  • Naar voren uitgeshimde wielophanging (nieuwe armen) -> andere gewichtsverplaatsing. Reactiever.
  • 1 positie (voor en achter) aan de draagarmen om de shocks aan te bevestigen. Dit omdat buitenste en binnenste stand net te veel uit elkaar lagen volgens enkele teamrijders.

photo124.jpg

photo125.jpg

photo123.jpg

photo122.jpg

bulkhead_tensioner.jpg

Wanneer en of dit allemaal leverbaar wordt weet ik nog niet.

Team Orion heeft een nieuwe end bell voor de V2 met stekkertje:

orionmotorplug.jpg

Maar ..... dit stond in een verslag van het WK:

"Masami's car had to be pulled from the track because one of his motor leads came unplugged...."

Dus solderen is toch echt veiliger.

de helft van de fotos doen het bij mij niet en het ziet er allemaal maar zelf gebeunt uit.. net zoals die draagarmen en dat stukje carbon boven de spur

freekthefreak zei:
de helft van de fotos doen het bij mij niet en het ziet er allemaal maar zelf gebeunt uit.. net zoals die draagarmen en dat stukje carbon boven de spur
Dat die foto's het niet doen zal wel aan jou zelf gebeunde PC liggen :wink:
Doet het allemaal hier en bij een aantal andere mensen.

Als jij modificaties van team rijders beunen wilt noemen prima. Maar ze hadden denk ik ff geen spuitgietmachines en cnc apparatuur bij zich op het circuit :)

Joep zei:
freekthefreak zei:
Dat die foto's het niet doen zal wel aan jou zelf gebeunde PC liggen :wink:
Doet het allemaal hier en bij een aantal andere mensen.

Als jij modificaties van team rijders beunen wilt noemen prima. Maar ze hadden denk ik even geen spuitgietmachines en cnc apparatuur bij zich op het circuit :)
hmm vaag nu doen ze het wel..

maar als je kijkt naar de fotos zie je dat bij die foto van de totale auto dat daar de originele draag armen nog op zitten
en zo te zien hebben ze die schotjes er gewoon tussen uit "gebeunt" :lol:

Back