Nieuwtjes

Michael L zei:
Furious Jay zei:
TRF416!!!

LOOKING GOOD!!!

TRF416.jpg

TRF416-1.jpg

Deze foto's circuleren inderdaad als zijnde een 416 maar daar zijn de meningen nog over verdeeld.
De meerderheid denkt niet dat dit de 416 is.
Naast de gedeelde achterbulkheads en iets gewijzigde stuurinstallatie is er weinig weinig verschil met een MSXX.

Bovendien is het vreemd dat de mogelijkheid om 5 cellen te plaatsen ontbreekt, beetje raar natuurlijk als het vorige model dat wel heeft.

Het is nog even afwachten hoe die er echt uit gaat zien.

Alleen komen deze foto's niet zomaar ergens van internet af maar van de Tamiya site zelf dus ja... Zal wel iets van waarheid inzitten dan denk ik en het MSXX chassis is smaller aan de voorzijde en dit chassis is weer breed net als de MSX... We zullen het zie als hij er daadwerkelijk is in december denk ik...

En hoeveel echte grote verschillen waren er tussen de Xray T2 en de T2 '007 bijvoorbeeld... Niet veel dus ik weet het niet maar ik denk wel dat dit de TRF416 is... Nogmaals, we zullen het zien. Diegene die het al echt weten zeggen nog niks erover dus...

MRCTMD zei:
Dag Tony, mijn collega rijdt met de xray t1fk05.2 en een cardan is stuk. Hij kan er maar niet aan geraken,zelfs op bestelling. Bij invoerder kreeg hij het antwoord, néé. Jammer,want die wagen is zelfs géén vijf jaar oud !!! Ik had dit probléém nooit,want ik kocht steeds de allernieuwste type. Wel jammer voor de gewone rijder die niet één of twéémaal per jaar wil of kan vernieuwen van wagen.

Dan ligt het probleem mogelijk bij je invoerder. Voordat je XRay op de korrel neemt is het wel zo netjes om het dan eerst aan XRay te vragen. Stuur een mailtje naar info@teamxray.com met het onderdeel en het bestelnummer en de vraag of dit nog verkrijgbaar is of dat er een alternatief onderdeel is. En wacht dan eerst het antwoord af. Dat een winkelier of invoerder zegt dat iets niet verkrijgbaar is wil nog niet zeggen dat XRay het niet kan leveren.

Mocht je collega zelf willen zoeken naar de verschillende assen die op de T1FK05 kunnen worden gebruikt dan kan hij hier kijken: T1 & T2 Parts Cross Reference Table - XLS file. Deze is ook op het XRay forum op de TeamXray website gewoon te vinden.

De drive shaft voor T1FK05 heeft nummer 30 5321 en is volgens de XRay website nog steeds te bestellen.

Dat die driveshafts 'theoretisch gezien' nog te bestellen zijn, zal die jongen echt wel worst wezen denk ik, je gaat met een Tamiya of welke auto dan ook toch ook niet vragen aan Tamiya of er nog draagarmen zijn voor de TRF415MS? Tegen de tijd dat je antwoord hebt en de draagarmen hebt kunnen bestellen en ze daadwerkelijk hebt, ben je 2 weken verder. Ik vind in m'n LHS zelfs nog alle onderdelen van de TRF414...

potloodslijper zei:
Dat die driveshafts 'theoretisch gezien' nog te bestellen zijn, zal die jongen echt wel worst wezen denk ik, je gaat met een Tamiya of welke auto dan ook toch ook niet vragen aan Tamiya of er nog draagarmen zijn voor de TRF415MS? Tegen de tijd dat je antwoord hebt en de draagarmen hebt kunnen bestellen en ze daadwerkelijk hebt, ben je 2 weken verder. Ik vind in m'n LHS zelfs nog alle onderdelen van de TRF414...

Hoezo niet? Als je LHS en de importeur beide zeggen dat ze er niet meer aan kunnen komen... Dan is de fabrikant toch de laatste optie?? Een andere mogelijkheid is op ebay of andere verkoopsites te kijken. Daar worden vaak 2e hands onderdelen en modellen aangeboden. Er staat nu ook een FK05 te koop op dit forum zag ik.

Tuurlijk vraag je het wel aan de fabrikant als laatste optie, maar het is al niet positief vind ik als je tot die stap moet komen voor een onderdeel. Als ik m'n LHS binnenstap, heb ik meteen elk onderdeel van Tamiya, van een draagarm voor een Suzuki Swift tot TRF414-bulkheads. En dan betaal ik graag wat meer voor een onderdeel, ik weet tenminste dat ik een dag na de crash weer terug kan rijden.

Het is duidelijk dat jouw LHS nog veel oude Tamiya onderdelen op voorraad heeft Potlood, iets wat de meeste LHS niet doen. Als de LHS dan een aandrijfasje moet bestellen en verplicht is een X bedrag aan order te bestellen zal hij wachten of niet bestellen.
Ook de importeur heeft hetzelfde als hiervoor geschetst.

Uiteindelijk gaat het erom wat de LHS voor zijn klant wil doen.

Daar heb je gelijk in, maar qua service heeft mijn LHS nu niet meteen de allerbeste reputatie hoor, het financiële aspect weegt bij hen wellicht zwaarder door. Ook op Tamiya Cup zag ik nog meerdere keren een TA-04 etc. opduiken, dus er is best wel nood aan een snelle verkrijgbaarheid van oudere onderdelen.
Ik heb zeker niets tegen Xray, maar ik vind persoonlijk dat t.o.v. het T1/T2-platform de belachelijk snelle evolutie van de TRF-reeks nog goed te verantwoorden is doordat je makkelijk aan alle onderdelen kunt raken van de vorige modellen. Misschien ligt de onderdelenlevering van Xray in Nederland wat anders...

Mijn punt is alleen maar dat als importeur of LHS de onderdelen niet meer willen voeren het nogal eens voorkomt dat er dan gezegd wordt dat het onderdeel of een vergelijkbaar onderdeel niet langer leverbaar is. Dat wil dan nog niet zeggen dat de fabrikant het niet meer levert.

offtopic:
ik heb dus binnekort een probleem als een van mijn kromme asjes springt.. nou lekker dan ... (fk-05)

Ontopic:
weet iemand al iets over de verbeterde versie van de 007? die eind dit jaar, begin volgend jaar komt?

Offtopic:
The Border, PKRacing en waarschijnlijk ROAL en vele andere winkels in NL hebben deze assen voor de FK05 en de meeste andere onderdelen gewoon op voorraad en kunnen het ook gewoon bestellen mocht het nodig zijn. Dus zie het probleem in Nederland niet....

Ontopic:
Hou de site van XRay in de gaten daar komt het vast op te staan als ze klaar zijn met het model.

Als ik eerlijk ben vind ik de naamgeving van Xray juist de meest heldere. Als ik over 3 jaar een Xray wil kopen en zie een 007 of 008 weet ik direct uit welk jaar hij komt... Best handig...

Roger zei:
Als ik eerlijk ben vind ik de naamgeving van Xray juist de meest heldere. Als ik over 3 jaar een Xray wil kopen en zie een 007 of 008 weet ik direct uit welk jaar hij komt... Best handig...
Dat wel, je kan er alleen geen onderdelen meer voor kopen, maar je weet tenminste uit welk jaar hij komt :wink:

ik dacht dat het hier over nieuwtjes ging....wat een hoop gekissebis , zeg :|

Back