Nieuwtjes

Mattijn zei:
die nieuwe ta05 ms of de nieuwe TRF, welke is beter?

Ik vind de TA05 MS een vreemd product naast de 415 serie.
Behoorlijk prijzig, en een concept dat duidelijk minder is.

Ik kan mij niet voorstellen waarom iemand die auto zou kopen.

jppie ik ben sneller dan rcjunkies met dit nieuws

nieuwe micro-t variant
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0233

LOSB0233-GAL1.jpg

dat vind ik echt een mooie... de parts om van de normale micro zoeentje te maken zijn als het goed is LOS te verkrijgen. ben benieuwd

Inderdaad, stond al een geruime tijd op oOple, maar goed dat je het even ter sprake brengt :)
Met wat onderdelen van de originele 501X kan het best een leuke clubauto zijn, hoewel ik vrees dat hij ook de gebreken van de TRF501X zal hebben.

Ik vind het zeker een mooie buggy, heeft ook wel het idee van de ta05, is toch zeker beter dan een Dark Impact (df03).

Dat zal nog moeten blijken, maar de kans is groot. Echter zal je net als bij de TA-05 en zelfs de TRF501X dingen moeten veranderen om hem goed mee te laten doen.

Ben erg benieuwd naar de 501X plastic edition! Ziet er erg goed uit en misschien eens een echte leuke instapper voor de off-road. Zeker ook gezien de overeenkomsten met de 501 en daarmee mogelijk een flinke optie lijst waarmee je de auto kan pimpen.

Volgens mij is er met de 'standaard' 501X helemaal niks mis. Alleen een front one-way misschien (Zit die in de doos?), maar die heb je met bv. de D4 of de BJ4 ook nodig als je dat fijner vind rijden... Verder is het afstelling en goed rijden! Even voor de duidelijkheid: ik rij zelf een D4 en praat dus niet in mijn eigen straatje :-)

Gr,
Mike

Zoals? De dingen enkel en alleen van mijn persoonlijke ondervinding:
- sterkere ballcups en bijhorende ballstuds, bv. die van Yokomo, de Tamiya-exemplaren zijn te zacht.
- one-way
- ceramic diff balls, die van Tamiya gaan niet slecht maar gaan ook niet lang mee.
- dikkere schroef in de diffs (bv. die van HPI), mijn diff ging vanzelf los lopen nadat ik het opengehaald had voor onderhoud, schijnt wel vaker voor te komen.
- 18T pulley en dus ook 369mm-snaren, de standaard pullies zijn misschien wat te klein, worden snel scherp en maken je snaren stuk.
- Tamiya rod guide set, doet de dempers beter werken en voorkomt lekken voor een groot stuk

Let wel, dit geheel kost samen absoluut niet veel, op de one-way na betaal je voor die andere dingen samen 40 euro en dan heb je echt een goeie auto.

Zojuist was ik een verslag op de Serpent site aan het lezen over de ervaringen deze week op de IIC in Las Vegas (http://www.serpent.com/news/12362/IIC-in-Las-Vegas---First-Practice-Day.html). Daar viel me ineens iets op in de tekst:

'Markus Mobers will be testing and driving the all new 1/12 scale prototype Serpent car. First time out with the car today it already looked good, but there are still a lot of things to test.'

Na een 1:10 electro auto gaat Serpent dus ook met een 1:12 auto komen.... Ben erg benieuwd!!

Back