Nieuwtjes

De aansluitpunten zitten er wel.

Stroom word draadloos naar de motor gedaan.
Ze doen tegenwoordig alles draadloos ;)

Dat is niet waar. De draden zitten er gewoon nog niet opgesoldeert omdat dit
maar een gewoon prototype is waar ze alles wat uitleggen hoe het zal gaan
werken. Wait and see... werkt het, dan werkt het, is het een grap, dan is het een grap.

Vreemd, geen servo- en motordraden te zien. En dat glazen geval heeft ook geen draden (of bevestigingspunten daarvoor). De energie moet toch ergens vandaan komen?

Volgens mij is het 1 grote zwendel. Als ze dat echt geloven bij Speedpassion, dan vraag ik me af hoelang dat bedrijf nog zal bestaan.:rolleyes:

Ik denk nog steeds dat het een 1 april grap is, maar de grap zit wel wat beter in elkaar dan je denkt. Het kastje vervangt de akku, niet de regelaar, ontvanger, servo. En een akku heeft slechts twee aansluitingen, een plus en een min. Als je het kastje goed bekijkt zie je ook een plus en een min aansluiting waarin de welbekende goldplated connectors passen. De akku plus/min draden van de regelaar moeten hier dus op aangesloten worden, alleen hebben ze dat hier even niet gedaan.

Bij de "draadloze" stroom gaat het erom hoe dat kastje de stroom krijgt die deze dan vervolgens aan de regelaar levert. De rest van de electronica krijgt op de normale wijze de stroom van de regelaar.

wel dat kastje levert zelf de stroom.. dat is toch wel duidelijk neem ik aan... hoe het daarna de stroom verder regelt....

wel dat kastje levert zelf de stroom.. dat is toch wel duidelijk neem ik aan... hoe het daarna de stroom verder regelt....

Dat begrijp ik wel, maar het gaat mij meer om dat glazen geval. Is dat de energiebron voor de draadloze verzending? Het doet me nog het meest aan een zonnepaneel denken, maar zover ik weet zijn er geen zonnepanelen die snel genoeg stroom kunnen leveren voor een RC auto (behalve als je lekker langzaam wilt rijden - scheelt ook energie, maar dat is denk ik niet helemaal de bedoeling...:lol:)

Dat begrijp ik wel, maar het gaat mij meer om dat glazen geval. Is dat de energiebron voor de draadloze verzending? Het doet me nog het meest aan een zonnepaneel denken, maar zover ik weet zijn er geen zonnepanelen die snel genoeg stroom kunnen leveren voor een RC auto (behalve als je lekker langzaam wilt rijden - scheelt ook energie, maar dat is denk ik niet helemaal de bedoeling...:lol:)

Nee die schijf is een voorbeeld van de techniek die binnen in de ontvanger is gebruikt.
Net als dat je uit een machine van ASML krijcht.
Al ziet dit er anders uit. Zou graag een duidelijke afbeelding willen zien.

Maar het is 1 april.

Volgens de zoekfunctie nog niet gepost:

persoonlijk vind ik de regelaar van uitzicht, en de motor en regelaar van specificaties verdacht veel weghebben van de Castle Creations Sidewinder combo

Laatst bewerkt:
Erstes Bild und Infos eines Brushless Reglers von KO Propo

KO PROPO arbeitet an einem neuen und zugleich Ihrem ersten Brushlessregler. Markteinführung ist mit Juli/August 2008 vorgesehen. Der VFS BL-01 wiegt ca. 26,4 Gramm ist ohne Kühlkörper 17.5mm hoch und hat eine Länge und Breite von 32 und 37mm. Er verträgt Motoren bis zu 2,5 Turns. Die Programmiersoftware soll die gleiche Version wie beim VFS-1 zum Einsatz kommen.

Ziet er heel netjes en compact uit naar mijn mening.

KOvfs_bl01_2008.jpg

klopt het dat : er geen 19T spec motoren meer worden geleverd (de groene met v2 endbell)?
klopt het dat over het algemeen vrij weinig spullen te verkrijgen zijn (bandjes etc)?
Hoe gaan ze dit op het nk aanpassen, qua motoren dan?

Vanuit Serpent:

serpentcfiwishbone-2.jpg

Als het klopt wat er op RedRC staat dan dnek ik dat we dit binnenkort bij meer merken gaan zien.

effe ter aanvulling (want ik had zelf niet direct in de gaten wat er nou zo speciaal was aan die onderdelen)

Serpent zei:
... These new wishbones have made using a new process to fuse the plastic with plates of carbon fibre, which not only produces these really cool looking parts but also helps create a stiff and strong wishbone. Another great benefit of the carbon insert is that they are less resistant to softening in really hot conditions, meaning the cars handling remains consistent at all times. ...

Serpent

Another great benefit of the carbon insert is that they are less resistant to softening in really hot conditions,

Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb hoor ik het wel vaker van mensen dat dit voorkomt.

Ik vraag me alleen af wat de verkoopprijs gaat worden. Kan me niet voorstellen dat het goedkoop is namelijk.

Ik vraag mij af hoe sterk dit is.

De carbon inserts hechten niet aan het kunstof waarbij dus het kunstof gedeelte dunner en kwetsbaarder is geworden.

Ik vrees dat deze technologie dan ook in de brandstof modellen gaat komen.

Laatst bewerkt:
Dit zijn draagarmen die in principe bedoeld zijn voor tapijt... Voor asfalt schijnen ze té stijf te zijn...

Wel ERG mooie armen trouwens, had ze al eens gezien op de S400...

Joost.

Ik vraag mij af hoe sterk dit is.

De carbon inserts hechten niet aan het kunstof waarbij dus het kunstof gedeelte dunner en kwetsbaarder is geworden.

Ik vrees dat deze technologie dan ook in de brandstof modellen gaat komen.

These new wishbones have made using a new process to fuse the plastic with plates of carbon fibre,

Dat betekend toch dat ze een manie rhebben gevonden om de 2 verschillende zaken te binden aan elkaar? Als ik het ontwerp zo doorloop kan ik me niet voorstellen dat het slecht gevreesde sleuven zijn waarin carbon stukjes geplaatst zijn en die verlijmt ofzo.

Ik heb al vernomen dat iemand ze in mijn omgeving heeft/gaat bestellen dus ik ga het eens van dichtbij bekijken binnenkort.

ze zullen wel een lijm gebruikt hebben om die zaken met elkaar te binden
of het carbon heeft gaatjes gekregen waarna die stukjes mee de mal zijn ingegaan

572.jpg

De nieuwe R9 body van Protoform ROAR en IFMAR legaal. Voldoet (nog) niet aan EFRA. Maar waar moet dit toch op lijken? Kijk de DNA serie oke maar straks gaan we dit ook zien op clubraces etc en dan is het tourwagen gevoel toch wel echt zoek aan het raken.

Niet te min heb ik er al wel 2 besteld want wil het welleens proberen.

Het is een indoor kap maar hij is wel vet.

voor komende winter zeker een optie.

Back