Nieuwtjes

hahahaha ok jij hebt gelijk.
Al vind ik het in de zomer te warm om binnen te zitten.

Maar ik vind het de mooiste kap van protoform tot nu toe.
misschien tog eens buiten proberen voor in de stock. (28T poison motors bij ons)
1x mee doen voor de fun is wel laggen en misschien werkt ie ook goed buiten.

Het is een indoor kap maar hij is wel vet.

voor komende winter zeker een optie.

Leg eens uit wat een indoor kap is ?
Dat een kap mede bepalend is in de wegligging snap ik maar ik zeg ook "mede bepalend" en zijn er dus veel meer factoren waarmee de wegligging en stuurgedrag bepaald kan worden.

Leg eens uit wat een indoor kap is ?
Dat een kap mede bepalend is in de wegligging snap ik maar ik zeg ook "mede bepalend" en zijn er dus veel meer factoren waarmee de wegligging en stuurgedrag bepaald kan worden.

Geen flauw idee maar van bepaalde kappen is gewoon bekend dat je er iets sneller mee bent dan met andere. Makers geven dat zelf ook al aan en in de gevallen wat ik heb getest klopt het allemaal redelijk.

Hoorde dat de levertijd van de G9 iets van 4 weken is op dit moment.

Verdeel het zo: Buiten zul je veel hogere snelheden behalen, en wil je dus niet dat de kap één grote vleugel is, dit zal de kap doen vervormen, en de wielen raken. Tevens zul je snelheid missen.

Indoor ga je minder hard en maakt het door de korte circuit's niet heel erg uit of je veel afgremd wordt door een grote "schuurdeur" als vleugel. En je blijft altijd zoeken naar veel (meer) grip.

Kortom kappen die dus er bijna uit zien als een LOLA zullen sneller binnen gebruikt worden, omdat de snelheden en dus vervorming minder zal toennemen. En buiten zal men wat meer vloeiendere kappen gebruiken. Maar goed er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :wink:

Groet Robert

Met een lightweigt kan je op de mach ook gewoon goed modified rijden mits er geen scheuren in je body zitten...vorig jaar met NK modified met mijn lightweigt geen last gehad van vervorming.

Je beschrijft nu een specefieke situatie, voor de rest van je argumenten gaat het vervormen van de body niet op.

ik kan me herinneren dat ik deze net hier gepost had...
ik zie mijn post niet meer.
hier issie nog is:

e-revo-topic

is mijn post soms verwijderd?

Laatst bewerkt door een moderator:
had iemand dit brushless spul van Losi al gezien?

1/10 Xcelorin S 10.5T Brushless Combo

At a Glance

Losi’s 1/10 Xcelorin Sensored Brushless Systems provide a distinct advantage in situations where the supplied power must be controlled and precise. These sensored brushless systems are also ideal for instances in which starting torque is crucial or where a substantial amount of initial torque is required, such as in racing or rock crawling.

The ROAR Approved Xcelorin Sensored combos combine the performance features of the two components below for a precision sync between the motor and ESC for the power and response needed for today’s R/C competitions.

Sensored Motor- The ROAR Approved Xcelorin Sensored brushless motors offer performance designed features like a neodymium sintered rotor, precision ball bearings, low profile solder tabs and an included sensor cable. No matter the 1/10-scale application Xcelorin Sensored has you covered.

Sensored ESC- The feature packed Xcelorin Sensored Electronic Speed Control holds nothing back when it comes to performance. With the included computer software interface the Sensored ESC can be set and turned to any application, condition and driving style to give you an advantage over the competition. An advantage of the Xcelorin ESC is the ability to use the Quick Programming Card to make select setting changes without the need of a computer whether it be track side or far from civilization.

ESC Specifications
Input voltage: NiMH 6-12 Cells or 7.2V-14.4V; LiPo 2-3 Cells or 7.4V-11.1V
VEC: 6.0V / 3A
Operating Current: 100A continuous; 540A peak
Motor Limit: 3.5T or higher sensored brushless motors
On-Resistance:0.00040
Low Voltage Cutoff: Adjustable via program card or PC interface
Drive Profiles: Multipe with program card; unlimited with PC interface
Operating Frequency: Spread spectrum optimized or traditional radio systems
Dimensions (WxLxH): 1.1in x 1.54in x 1.3in (29.5mm x 39mm x 33.2mm)
Height without fan installed: 0.9in (23mm)
Weight: 1.7oz (48g) without lead wires

Motor Specifications:
Shaft Length: 0.63in (16mm) with flat
Shaft Diameter: 0.125in (3.17mm)
Dimensions (LxD): 2.15in x 1.4in (54.5mm x 35.8mm)
Weight: 6.7oz (190g)
Motor Connectors: Low-profile solder tabs
Sensor Cable: 8.3in (210mm)

Features

• Sensor cable supplied (different lengths optional)
  • No cogging sensor design
  • Long-life neodymium sintered rotor for superior torque and stronger braking
  • Precision ball bearings for improved performance
  • Low profile, easy-to-solder tabs
  • Minimal motor maintenance required
  • Fully programmable sensored ESC
  • Three stored profiles accessible for convenience
  • Software interface for unlimited profile settings and tuning
  • PC setup software CD included for complete configuration of profiles
  • Quick Programming Card
  • Forward/Braking or Forward/Braking/Reverse configuration
  • Single-step transmitter setup
  • Optimized for spread spectrum or traditional radio systems
  • Four LEDs to indicate functions, settings and errors
  • Adjustable low voltage cutoff
  • Automatic thermal protection
  • Throttle limits can be set for Forward, Reverse or both
LOSB9554-450.jpg

Laatst bewerkt:
Nee hoor maar als je iets in dit forum wilt posten moet je niet een nieuw topic aanmaken ;)

Daar heeft Frans 100% gelijk in! Hij was inderdaad verwijderd! Juist daarom is namelijk dit topic....

Tevens verzoek aan iedereen: zou iedereen nieuwtjes gewoon hier neer willen zetten en niet naar allerlei websites willen linken? Het is een informatief forum en geen portal met links naar allerlei websites!

Laatst bewerkt door een moderator:
HPI Brushless kit: de FLUX

Het gaat om de motor die HPI "ontwikkelde"(*) om te dienen als krachtbron in de nieuwere versie van hun E-Firestorm, de 1/10 electrische Truck.
efflux.jpg

In de US wint de combinatie LiPo - brushless enorm aan populariteit ten koste van de nitro-wagentjes, dus alle merken springen nu zowat op de Brushless / Lipo -kar

De Flux-kit bestaat uit de MOTIV -ESC

hpifluxblesc.jpg

en de WARP 5700-motor

hpifluxblmotor.jpg

bronnen: Red RC en HPI

Laatst bewerkt:
(*) Wat me opviel maar zeker niet verbaasde, is dat deze kit een exacte kopie lijkt van de CastleCreations Sidewinder-kit met de Sidewinder-ESC (die het kleinere, minder performante broertje is van de Mamba Max) en hun 5700kV-motor.

Sidewinder-Combo-rusty.png

Op deze foto is de gelijkenis niet sterk, ... maar wel als ik vergelijk met de Sidewinder-kit die ik hier thuis in mijn handen heb :)

Zelfs het doosje lijkt me exact dezelfde maten te hebben. Eigenlijk verschilt enkel de layout qua kleuren en stickers.

'k Ben benieuwd of ze die kit goedkoper gaan verkopen dan de Sidewinder van Castle Creations :D
If so, dan weet ik al wat mijn volgende ASC-motor-aankoop gaat zijn, lol.

Als mijn veronderstelling klopt, gaat het om een ESC waarvan je alles, via een linkkabeltje, aangesloten op de ontvanger-connector, kan instellen op je pc of laptop.
Ook Brushed rijden kan met deze ESC, mits wat setup-aanpassingen en LiPo-safe moet er dan ook inzitten.

Laatst bewerkt:
Volgens de zoekfunctie nog niet gepost:

persoonlijk vind ik de regelaar van uitzicht, en de motor en regelaar van specificaties verdacht veel weghebben van de Castle Creations Sidewinder combo

Ik was je voor Low_E :wink: (p106)

En ik kwam op hetzelfde, alleen wel met enkel de foto als basis...

Er waren hiervan al eens een paar CAD tekeningen gepost, maar nu heeft hij ook een naam: De HPI Pro D

73.jpg

Wat ik kon afleiden uit de vertaling van Altavista:

img_01_w.jpg

De motor is ver naar het midden en aan de voorkant van de auto geplaatst, met een 'geknikte' centrale aandrijfas, voor een beter te controleren drift.

img_02_w.jpg

De batterij ligt dwars, achteraan ook voor betere gewichtsverdeling.

img_03_w.jpg

Iets wat ik niet zo goed begreep, altavista vertaalde het zo:
altavista zei:
Direct vent system gear box

Approximately you adopt the airtightness gear box, not only the circuit considering travelling and maintenance characteristic with the street.
Hier kan ik niks uit opmaken

[edit] blijkt dat het gewoon gaat om volledig dichte diffhuizen...

De volgende feature wordt vertaald door een in te stellen rol functie, maar als ik zo kijk op de foto (is een geanimeerd fototje, dus ff op de site zelf kijken) lijkt me dat er gekozen kan worden voor meer of minder torderen van het chassis.

Lekker veel aluminium (en eindelijk geen spuuglelijk paars meer, maar mooi oranje) en carbon chassis, upperdeck en shocktowers.

Nog 2 overzichtsfoto's van het chassis:

img_06_w.jpg

img_07_w.jpg

En als laatste de Handleiding (ook al engelstalig)

Bron: HPI Racing PRO-D [edit] engelstalige site gevonden

Laatst bewerkt:
wel de motor naar voren halen... maar de accu juist naar achteren leggen :S terwijl de accu zwaarder is...

Back