Nieuwtjes

de foto kon ik hier helaas niet plaatsen...

Jacar

deze foto?:
pi66_Redox-Flow-Batterie_Elektroauto_g_tcm7-27505.jpg

De MMM staat op de CC website als 120A. Da's heel voorzichtig, en ze hebben dezelfde meetmethode gebruikt voor de MMPro. Deze levert dus zo'n 2/3 van de power van de MMM. Ik denk dat je met deze dus een heel eind komt in de 1/10 en ook in 1/8 buggy's.

Anyway, dat was eigenlijk weer wat offtopic. Om dat goed te maken, en mensen die geïnteresseerd zijn (en het draadje nog niet kenden) wat leesvoer te geven: Mamba Pro - for all you tech-heads - RC-Monster Forums

Op RC Tech en het Xray forum spreken ze van een release van de T3 op 30-1-2010, of ten vroegste eind november...

30-1 noemden ze omdat iemand wanhopig was en riep om een datum.. ;-)
Xray kennende is het zo dat als ze de aankondiging doen, dat het niet lang duur voordat RC-Connect ze in huis heeft. Voorgaande modellen waren er altijd vlak na de aankondiging.

wat ik ervan begrepen heb is het te vergelijk met een accu, in de huidige accu's zitten vaste stoffen (voor zover ik weet) maar in een reflow accu zitten dus vloeistoffen en wanneer deze dus "leeg" is kan je deze weer leeg pompen en hervullen en gaan met die banaan, bij alsof je met benzine of nitro rijdt alleen dan met een elektro motor.

Jacar

Toch leuk grote wedstrijden. Zo hebben we op de ETS al de Xray T3 gezien, maar ook GM komt met een nieuwe regelaar dit jaar. De Generation2 van de GM120. Ik ben erg benieuwd!

LRSat-GMGen2Speedo.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is de regelaar die op het moment de snelste moet zijn.
Is nog niet uit maar komt er aan.

LRFri-AdvancedSpeedo.jpg

Maar voor hoe lang is ie de snelste?
Als GM nu met een versie 2 uit komt, LRP zal ook niet stil zitten. tekin ook niet en de ORCA is volgens anderen een van de snelste.
blijft leuk die regelaars.

Ook Novak komt met een nieuwe regelaar.
3140-9_kinetic-ball_225px.jpg

Op de regelaar en op de pc in te stellen.

wat ik ervan begrepen heb is het te vergelijk met een accu, in de huidige accu's zitten vaste stoffen (voor zover ik weet) maar in een reflow accu zitten dus vloeistoffen en wanneer deze dus "leeg" is kan je deze weer leeg pompen en hervullen en gaan met die banaan, bij alsof je met benzine of nitro rijdt alleen dan met een elektro motor.

Jacar

hoeveel moet dat gaan kosten dan?
en wanneer is dat beschikbaar in nl?

lijkt me wel wat:-D
maar ja het zal wel weer te duur worden aangezien je maar 1 keer een accu aan hoeft te schaffen en dan verkopen de ''gewone''accus weer minder goed.:mad:

grtz mick

het is een onroad bigscale, die een hybride moet voorstellen:P
het gaat met name over de reflow batterij techniek.

Jacar

Heel leuk hoor die hybridetechniek, maar accu's hebben ook niet het eeuwige leven en zijn een forse belasting voor het millieu als ze dienen te worden uitgewisseld...

het met de reflow batterij uitwisselen van het electrolyt wat in de accu zit lijkt me nu ook niet echt een millieuvriendelijke bezigheid....
Maar goed, het is toekomst en de regering kan (en zal) er veel geld aan (gaan) verdienen....

Electrorijden is nu eenmaal niet millieuvriendelijk, want een accu dient toch opgeladen te worden, de energie die hier voor nodig is wordt waarschijnlijk goedkoop ingekocht vanuit Azie, waar heden ten dagen nog steeds nieuwe steenkool energiecentrales worden neergeplant....

Back