Nieuwtjes

Lompe radioplaat :-P doet me denken aan de auto's uit de jaren 70.....

Serpent966-EPh-31.jpg

Die regelaar op de 966-e is inderdaad een LRP SPX8 in combinatie met een 4S lipo.

Ikzelf ben nu ook enkele prototypes van de Advanced Black Diamond aan het inbouwen in een S120T om te testen, ik moet zeggen het "smart" BEC systeem is toch wel geniaal.

Mvg,
Bart Loomans
Serpent Benelux
16456_1302351763361_1367480565_30885097_7192674_n.jpg

Bv dat je geen booster nodig hebt om je ontvanger een behoorlijke spanning te geven bij het gebruik van een 1S lipo, dat deze BEC ook ontwikkeld is voor een 1S lipo en niet gewoon een software aanpassing zoals bij 99% van alle andere merken esc.

Dat noem ik dan geniaal :)

Mvg,
Bart

Bv dat je geen booster nodig hebt om je ontvanger een behoorlijke spanning te geven bij het gebruik van een 1S lipo, dat deze BEC ook ontwikkeld is voor een 1S lipo en niet gewoon een software aanpassing zoals bij 99% van alle andere merken esc.

Dat noem ik dan geniaal :)

Mvg,
Bart

Doet hij het zelfde naar de motor?

Ja dit doet hij ook naar de motor, ik ga er mee rijden op de volgende wedstrijd in Mol op 13/12

Groeten,
Bart Loomans

Dan moet ik helaas mede delen dat de regelaar bij ERCE niet volgens de regels is.

dit staat in ons regelement.

OVERIGE TECHNISCHE BEPALINGEN:
Het is niet toegestaan om elektronica te gebruiken die de spanning aan de motor effectief hoger maakt dan de actuele accuspanning. Ook is het gebruik van een gyroscoop niet toegestaan. Daarnaast is het tijdens de wedstrijd niet toegestaan om gebruik te maken van systemen die data verzamelen of optische en akoestische signalen afgeven. Het is evenmin toegestaan om versnellingsbakken te gebruiken.

en aangezien hij dit wel doet, is de regelaar dus niet volgens onze regels.

Maar ben wel nieuwschierig hoe je met de wedstrijd gaat.

gr emiel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel met dat doet hij naar de motor dat hij heel precies de positie van de rotor kent en zodanig zijn spanning regelt, hij verhoogt geen spanning en dus is deze zeker niet illegaal en ligt nu ook al bij IFMAR, ROAR, EFRA om te keuren en te meten.

Mvg,
Bart

Ik bedoel met dat doet hij naar de motor dat hij heel precies de positie van de rotor kent en zodanig zijn spanning regelt, hij verhoogt geen spanning en dus is deze zeker niet illegaal en ligt nu ook al bij IFMAR, ROAR, EFRA om te keuren en te meten.

Mvg,
Bart

Ok verkeerd begrepen.
zou wel mooi zijn.

sorrie weer terug naar nieuwtjes

Als jij dat hebt vernomen kan het best wel kloppen .
Ze zullen om je op kosten te jagen wel 1 keer per zoveel tijd van systeem wisselen.
economie van hun zelf steunen zeg maar .

Tegenstrijdige berichten van AMB zelf in een ander document zeggen ze dat de RC4 Transponder werkt op RC2, RC3 en RC4 (RC 4 is een firmware update van RC3)
MYLAPS RC - Decoder upgrade

Ook zijn er al een paar transponders getest op een RC2 systeem en dit werkte gewoon.

Wierd allemaal.

De transponder werkt op iedere decoder waar de oude transponders ook op werkte.
Het enige wat niet op de oude werkt is de extra info.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat het niet werkt.
Met de nieuwere decoder kun je extra info binnen krijgen zoals temp en accu spanning.

Tja het zit er op. O met de nieuwe firmware op de decoder krijg je ook nog eens baan tempratuur.

Accuspanning is ook niet echt nuttig want als je accu leeg is zie je het ook wel. Hoeft je transponder niet te zeggen ;)

Back