Nieuwtjes

IS het legaal?
- mag je mechanische remmen gebruiken?
- mag je bij een RWD een voorrem gebruiken?
- mag je een 3e (mix) kanaal gebruiken?

Bij de 1:8 onroad is dit redelijk dichtgetimmerd....

Het staat niet in het regelement dus ja vooralsnog mag het. Bij de Modified is zowiezo alles toegestaan dus daar zullen we wel wat creaties zien denk ik als eenmaal dit product op de markt komt. Of de rondetijden nog sneller worden is afwachten natuurlijk.

Ik heb gisteren even terug zitten bladeren maar heb deze gemist.
De HPI mini trophy

showimage.php

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=103035&lang=en

Sorry zit een beetje te pielen met de foto

Laatst bewerkt:
Nieuwtje voor de pancar rijders onder ons.

Het gaat om een remsysteem voor de voorwielen. Ben benieuwd voor welke dit allemaal geschikt is en hoe het er in werkelijkheid uitziet qua formaat en dergelijke. Zou je er wat aan kunnen hebben? Ben benieuwd wat je nog meer nodig hebt.

Bron: RC Devil pan car front braking system Red RC – RC Car News

Deze hebben wij van R&M Customs ook op de tekentafel liggen maar dan voor F1. vanwege het geringe remvermogen van de achterwielen en teveel remvermogen trekt de auto uit balance. en dit wordt inderdaad met een microservo aangetrokken zoals bij de 1op5 motoren. het geeft wel extra gewicht van +- 60 tot 100 gram afhankelijk van de schijf (metaal of carbon), maar wel zo vet later in de remmen en dan driftend de bocht door LOLOL

Deze hebben wij van R&M Customs ook op de tekentafel liggen maar dan voor F1. vanwege het geringe remvermogen van de achterwielen en teveel remvermogen trekt de auto uit balance. en dit wordt inderdaad met een microservo aangetrokken zoals bij de 1op5 motoren. het geeft wel extra gewicht van +- 60 tot 100 gram afhankelijk van de schijf (metaal of carbon), maar wel zo vet later in de remmen en dan driftend de bocht door LOLOL

Je kan ook spelen met de rem-instellingen van je regelaar en de instellingen van je zender (als je een computerzender hebt) om een beetje redelijk te kunnen remmen...nou ja, en betere grip achter zodat hij minder of niet glijdt in de bochten.

60-100 gram erbij is een gewichtstoename van 5-10%...dat ga je merken, zowel bij accu-duur, acceleratie als remmen (immers, een zwaardere auto remt lastiger).

Je kan ook spelen met de rem-instellingen van je regelaar en de instellingen van je zender (als je een computerzender hebt) om een beetje redelijk te kunnen remmen...nou ja, en betere grip achter zodat hij minder of niet glijdt in de bochten.

60-100 gram erbij is een gewichtstoename van 5-10%...dat ga je merken, zowel bij accu-duur, acceleratie als remmen (immers, een zwaardere auto remt lastiger).

ik ben wel van mening maar test resultaten zullen dit moeten laten zien, dat wanneer je op je achterwielen een oneway lager zet, competitie mag je toch niet achteruit, en je alleen remvermogen hebt op je voorwielen, je later en harder kan remmen, en je motor wordt gespaard. en dan zeg ik dat het die 10& extra gewicht wel kan hebben.

maar we zullen wel zien of dit iets wordt of regelrecht de prullenmand in kan.

Tamiya heeft hun nieuwtjes voor de Tokiyo hobby show weer bekend gemaakt.

Naast het heugdelijke feit dat er een TRF417 komt nog een paar opmerkelijke nieuwe chassis;

M06 (Achterwiel aangedreven versie van de M05)
TRF502X (Neem aan dat dit de opvolger is van de 501 en 511)
FF03 met Civic typeR

En er komen weer vele oude body's van weleer terug.
Voorbeelden zijn;
Honda Civic
Alfa Gullia
Clio
S800

Tamiya M06

De M06 wordt dus, net als de M05 eerst als Pro chassis kit geleverd.
In December leverbaar. Dus net te laat voor Sinterklaascadeau! :(
[SIZE=+1]58460[/SIZE] [SIZE=+1]M06 PRO CHASSIS KIT[/SIZE] [SIZE=+1]14240YEN[/SIZE] [SIZE=+1]DEC[/SIZE]

Ziet er goed uit. Paar kleine veranderingen maar wel weer 200mm. Ben benieuwd of CRC nu met een betere oplossing komt voor een 235mm. dan de oude versie...

Denk van niet maar ik laat me graag verrassen.

edit:
Ik heb nog de pantoura, wellicht is de achterpod hetzelfde kwa plaatsing van de links en centrale kogel etc. Dan is het 1:1 kopieren van onder en bovenkant en heb je vrij gemakkelijk een bredere pod. Als er iemand geinteresserd is om een bredere pod te maken ipv de extenties kunnen we dit wel eens bekijken.

Laatst bewerkt:
Back