Nieuwtjes

M7H zei:
Je moet naar je auto kijken, niet naar je zender.... :wink:

die snap ik even niet :P maar ik bedoel bijvoorbeeld die motormount enzo.. Of TA05 hopups voor de db01

Sloeg niet op jouw post ? :-P

Wat ik me trouwens afvraag is, of zo'n kreng nou lekker vasthoudt? ( zender! :-P )

Tuurlijk, die duurdere zenders liggen meestal een stuk beter in de hand dan die el cheapo's :)
Voorts zullen de snaren en misschien de one-way uitwisselbaar zijn. Bij de TRF501X zijn bijvoorbeeld de pullies uitwisselbaar, snaren heb ik nog niet geprobeerd.

Als dat de toekomst van Futaba wordt stap ik over op KoPropo... Wat een lelijk ding, en ook al werkt hij perfect en ligt hij super goed in de hand, het oog wil ook wat en mijn ogen willen dat niet...

Furious Jay zei:
Als dat de toekomst van Futaba wordt stap ik over op KoPropo... Wat een lelijk ding, en ook al werkt hij perfect en ligt hij super goed in de hand, het oog wil ook wat en mijn ogen willen dat niet...

Back on topic:

De nieuwe EP 4600 Cellen

trinityep4600cells.jpg

Trinity have announced the release of these new EP4600 matched cells, which are available in a number of configurations and come assembled or loose. The EP cells are a more robust cell which excels with its actual on track performance and is designed to not fall apart under high amp loads seen during actual racing conditions. Our team racers who tried them say they out perform the numbers on the track and last more than a couple of chargers like some other batteries.

@Furious Jay: Sanwa heeft ook leuke zenders :wink:

Die EP4200-cellen waren al niet goed van wat ik ervan gehoord heb: weinig capaciteit, snel stuk,... ik hoop dat het nu beter is.

Klopt, Sanwa heeft ook erg mooi en goed spul... Was ik even vergeten...

Voor wat ik gehoord heb recentelijk zijn er maar zeer weinig cellen die lang heel blijven... Hoop zeker dat er weer eens een echt betrouwbare cel komt. Voor Stock gebruik meen ik dat nu de LRP VTEC4200 FT eigenlijk de meest geschikte cel is... Voor de rest zie ik steeds meer mensen terug gaan naar GP (GP4600). Die houden zich in de modified redelijk stabiel nu...

Greetz,

Joost.

Nieuw

Traxxas E-Maxx

Traxxas laat een nieuw model uitkomen van de E-Maxx
De nieuwe E-Maxx is gebaseerd op het Revo 3,3 chassis en is 3cm langer als het vorige chassis

Verder zitten er nu 2 waterdichte servo's voor het stuur in, eigelijk is alles waterdicht gemaakt :D
Hier een lijst met de vernieuwde onderdelen:

Weather-sealed electronics
Waterproof servos
4-Channel micro receiver
All-new single speed transmission (2-Speed optional)
Revo®-Spec sealed pivot ball suspension
Revo®-Spec sealed differentials
Revo®-Spec sealed outer and center driveshafts
All-new, low-CG chassis design
Stronger chassis braces
New transmission skid plate
Scaleable battery compartments
Snap-lock battery hold downs
Dual-servo steering system
Integrated servo saver
Hex hardware throughout
3.8" mirror chrome twin-spoke wheels
3.8" Maxx® chevron tires

Het mooie is dat deze auto meteen klaar is voor borstelloze motoren, Traxxas heeft dat getest doormiddel van 2 Velineon VXL-3s power motoren er in te hangen

3905emaxx-3qtr_fs.jpg

3905-top-chassis_fs.jpg

3905emaxx_wheelie_fs.jpg

BRON: Traxxas

Nog even over de Tamiya 416, ik bekijk net de site van Tamiya(.com) en zie daar 2 plaatjes van de 416, namelijk:

header_42106.jpg

gallery_42106.jpg

Hier zie je het korte topdeck zoals dat ook is bij de MRE versie. Maar als je nu de plaatjes pakt die Chris heeft gepost:

42106.jpg

42106_2.jpg

42106_3.jpg

Zie je een totaal ander topdeck, motorsteun, bulkheads etc. Is de 416 op de foto's van Chris het aller nieuwste type? en is Tamiya.com fout? of zit het anders

Back