Nieuwtjes

Als die reden waar blijkt tezijn dan is dat natuurlijk wel het eerste teken waar veel mensen toen de NT1 kwam bang voor waren.

Ikzelf denk ook dat de vele modellen bijdragen aan een niet altijd sterker wordend product. Veel merken die zich hoofdzakelijk richten op een bepaald onderdeel binnen RC zijn vaker succesvoller dan bedrijven die zich laten zien over de gehele markt.

Maar ik denk zelf dat de nodige euro`s ook wel wat hebben uitgemaakt. Het potje bij Xray word volgensmij door meerdere gedeeld dan dat bij Tamiya en gezien de inkomsten van Tamiya is er volgensmij ook wat meer mogelijk.

Bijkomend zal de TRF416 dus nu al een succes auto worden en veel mensen mede door deze overstap ook een overstap gaan overwegen. Achter de schermen (bedoeld of onbedoeld) hebben dergelijke rijders toch wel wat invloed op keuzes van mensen die serieus met RC bezich zijn.

Achter de schermen (bedoeld of onbedoeld) hebben dergelijke rijders toch wel wat invloed op keuzes van mensen die serieus met RC bezich zijn.
Klopt, hoewel de invloed van een grote prijs groter is, het is geweten dat je na het winnen van een WK op zondag de volgende maandag dubbel zoveel kits verkoopt. Met deze rijders zit dat er bij Tamiya wel in.

Laten we hopen dat de onderdelen voor 'jan en alleman' door de overstap van Jilles ook beter geregeld wordt.... al heb ik daar een hard hoofd in.

Daarvoor moet je bij je winkelier zijn, niet bij Jilles...

Dat weet ik, maar waar ik op doelde dat als er een top NL rijder met Tamiya gaat rijden, dat de importeur wellicht genoeg onderdelen op voorraad heeft. Of ze uberhaupt heeft.... Juist omdat er een NL-er mee gaat rijden verwacht ik dat er wel meer Tamiya wedstrijdwagens verkocht worden. Ik ben van Tamiya afgestapt juist omdat de importeur ze nooit op voorraad had. Het toppunt was zelfs dat mijn winkelier naar de importeur belde voor een 415 MSXX en dat de importeur vroeg: 'Wat is dat??'. Maar goed, dit gaat te ver off topic.

Tamiya gaat echt niet meer voor de Nederlandse markt produceren. Ik had al begrepen dat de verkrijgbaarheid van onderdelen voor deze dure blauwe auto's soms erg moeilijk is en dat zal echt niets veranderen, zeker als je een importeur hebt die tegen 1 TRF liever 100 stuks TT01 modellen kan wegzetten.

Dat weet ik, maar waar ik op doelde dat als er een top NL rijder met Tamiya gaat rijden, dat de importeur wellicht genoeg onderdelen op voorraad heeft. Of ze uberhaupt heeft.... Juist omdat er een NL-er mee gaat rijden verwacht ik dat er wel meer Tamiya wedstrijdwagens verkocht worden. Ik ben van Tamiya afgestapt juist omdat de importeur ze nooit op voorraad had. Het toppunt was zelfs dat mijn winkelier naar de importeur belde voor een 415 MSXX en dat de importeur vroeg: 'Wat is dat??'. Maar goed, dit gaat te ver off topic.

Als je winkelier aangeeft wat hij op voorraad wil hebben aan de importeur dan zal de importeur dit bestellen en evt op voorraad hebben. Zolang de winkelier niets op voorraad wilt nemen en zelf dus geen service wil verlenen zal de importeur dit niet overnemen.....

Dat is wel wat kort door de bocht vind ik. Het bestaansrecht van importeurs komt uit het feit dat het voor hun minder risico is om voorraad te houden daar ze (als ze het goed doen tenminste) aan meerdere winkels leveren. Zoals jij het zegt zie ik geen enkele meerwaarde van een importeur en kan de winkelier beter rechtstreeks bij de fabriek bestellen. Simpel feit is dat als onderdelen niet te krijgen zijn de auto niet verkocht wordt. Als de importeur de auto wel wil verkopen zal deze ook onderdelen (en kits natuurlijk) op voorraad moeten hebben. Is de verkoop in een bepaald gebied voldoende succesvol kan de winkelier het zich pas veroorloven om dat zelf ook te doen.

Wat je zegt Chris is in NL voor Tamiya helaas niet waar.... Regelmatig is er door mijn winkelier gebeld voor onderdelen en dan werd er of gezegd dat ze er niet aan konden komen, dat ze het niet wilden bestellen omdat het niet genoeg werd verkocht (spool voor de 415) of dat er al 3 maanden een container onderweg is waar ze op wachten. Uiteraard waren er ook onderdelen die er wel waren, maar het merendeel niet en daardoor heb ik destijds vaak mijn heil (moeten) gezocht via ebay en andere buitenlandse aanbieders. Ik snap dat jij het opneemt voor Tamiya, maar ik kan helaas niet met je meegaan in je redenatie.

Laten we het maar weer over nieuwtjes hebben, want daar is dit topic ooit voor geopend.

Ik zou toch eens kijken naar een andere winkelier ;)

Ik denk dat je overigens voorbeelden noemt van de limited items die tamiya levert.
Het meeste wedstrijd materiaal van tamiya (49xxx en 42xxx) wordt eenmalig geproduceerd en uitgeleverd. Dat is de reden dat die kits en hop-ups vaak niet meer te bestellen zijn. Over het algemeen heeft Tamiya dan ook een (beter) alternatief.

Dit heeft niets met de importeur te maken maar is een strategische keuze van Tamiya.
De importeur besteld eenmalig een hoeveelheid van deze kits en/of onderdelen aan de hand van de bestellingen van de winkelier. Daarom worden deze producten ruim van te voren aan gekondigd met een leverdatum die altijd gehaald wordt. (voorbeeld is de TRF416, deze is waarschijnlijk nog zeer beperkt leverbaar in NL) Overigens zijn er meer japanse fabrikanten die zo werken.

Dus regelmatig een bezoekje aan je winkelier en je bent op de hoogte van de nieuwste producten en ontwikkelingen en vis je nooit achter het net.

Maar goed back on topic!

Nog niet echt nieuws, maar meer een gerucht: November nieuwe HB touring car

Laatst bewerkt:
Dankzij RC-Junkies kennen we nu ook 1 van de hoofdredenen: http://www.bb-hardware.com/modules/news/article.php?storyid=1659

Dat 1 van de hoofdredenen is dat het Xray team dusdanig groot is dat er weinig tot geen ruimte is voor teamrijders individuele wensen zit anders denk ik....

Lees de Xray columns van de eigenaar/ontwerper maar eens....
Hij kan alleen praten over hoe goed HIJ is en hoe goed HIJ alles ontworpen heeft.....
Teamrijders hebben niets te zeggen.....

Ik denk eerder dat dat de reden is....

Motors is not decided yet but soon it will be!................ haha hebben jullie weer wat om over te speculeren ..... zucht

Dit kwam ik tegen op een amerikaans forum.

jillestamiya.jpg

Denk dat het nu wel zeker is dat hij naar Tamiya gaat...

Sterker nog Jilles heeft met verschillende merken en auto's getest, maar is uiteindelijk bij de Tamiya uitgekomen. Naar verhaal was hij sneller met andere auto's dan met zijn Xray en verbeterde hij al records.

Groet Robert
Nee hoor hij heeft met 3 merken gereden die allemaal even snel waren, alleen rijd Jilles net als Jenson Button niet voor alleen de lol. Tamiya deed hem het beste voorstel. Jilles is een top rijder die niet alleen voor de eer van een merk zal rijden. Er zal ook betaald moeten worden en gelijk heeft hij.

Er zijn een paar winkel zoals MUCO in Alkmaar die redelijk in de Tamiya onderdelen zit. Chris is zelf een 416 rijder en hij zorgt er wel voor dat er onderdelen zijn.

Back