Nieuwtjes

I know,
ik vind het heel knap ontworpen, maar ik blijf bij mijn standpunt: een riem is op je broek omhoog te houden en een cardanas om auto's aan te drijven.

1 of meerdere riemen kan ook nog wel , maar dan wel "beschermd" zoals bij de Losi XX4's bv. ..... Een mooie volledig afgesloten aandrijflijn , i.p.v. een open zoals bij de Schumacher . Dit is tijdens offroad rijden bijna vragen om panne :hammer:

Of zouden ze hem stiekum voor een nieuwe on-road/kunstgras-only klasse ontworpen hebben :?: :rolling:

1 of meerdere riemen kan ook nog wel , maar dan wel "beschermd" zoals bij de Losi XX4's bv. ..... Een mooie volledig afgesloten aandrijflijn , i.p.v. een open zoals bij de Schumacher . Dit is tijdens offroad rijden bijna vragen om panne :hammer:
Klopt niet hoor, als dat zo zou zijn dan zouden de TRF501X en de Yokomo toch ook niet presteren? En die doen het met hun open aandrijflijn best goed, ook op zand.

een XX4 zuigt man !
die kan de huidige vermogens op kunstgras niet aan.

Heb ze alleen maar voor de lol ... Niet voor het serieuzere werk ;)

Blijft leuk , met een brushed electro'tje nitro's bijhouden/voorbij rijden tijdens een meeting ;)

Aangezien de 4wd klasse weer populair begint te worden en de fabrikanten dit ook oppikken en met nieuwe modellen komen ben ik wel al een beetje aan het kijken naar wat anders ;)

MVB Bergschehoek is niet al te ver voor me ;)

Koop dan een Aero A-1 of Associated B44 :)

Heb al naar de Asso zitten kijken ;) Is alleen weer hetzelfde "probleem" met de accu's als bij de XX4's .... Lipo's is nog niet echt een mooie oplossing voor , en ni-mh's wil ik met een nieuwe auto eigenlijk meteen vanaf stappen.

Trakpower heeft al wat , dat weet ik ;) Maar de passing daarvan laat ook te wensen over .....

Wacht dus nog ff geduldig af ;)

Wat me wel opvalt bij die Schumacher is dat de accu (LIPO) niet overal wordt beschermd - hij steekt vooraan uit de lexan (?) badkuip. Vraag me af wat voor vuurwerk dat zal geven met een niet-hardcase Lipo... :D

Wat me wel opvalt bij die Schumacher is dat de accu (LIPO) niet overal wordt beschermd - hij steekt vooraan uit de lexan (?) badkuip. Vraag me af wat voor vuurwerk dat zal geven met een niet-hardcase Lipo... :D

Geen vuurwerk.
De niet hardcase lipo is sterkzat en die krijg je niet zo makkelijk stuk.
Tevens laat je daar dan de kap dicht.

Vind het een vreemde opbouw en hoe mooi hij er met kap uit zag zo wazig ziet hij er van binnen uit.
Ik zou hem niet nemen. Er zijn mooiere wagens met een betere opbouw.

We hebben deze Schumacher in Neurenberg in handen gehad. Net als de vorige reacties was onze eerste indruk "beetje vreemd", maar na een uitleg lijkt het omdraaien van de motor erg slim.
Schumacher claimt dat de auto zeer stabiel is in de lucht en daardoor ook na het neerkomen makkelijker weer op snelheid te brengen is. Dit geeft veel voordeel.
Het extra tandwiel is om de interne verhouding aan te passen en lijkt ondanks dat het meer weerstand geeft sterk genoeg. Trouwens met de huidige motoren en accu's lijkt me vermogen niet echt een probleem.
Op de foto's is het moeilijk te zien, maar de CAT is links en rechts precies uit te balanceren doordat de motor te verschuiven is, deze zit in een soort klem die ook weer naar voor en achter kan bewegen. De klem wordt met een schroef vastgezet.
Wat betreft de modder-proof-heid hoeven we ons bij een Engelse RC firma niet echt zorgen te maken. Ze rijden daar altijd.

Wat betreft de modder-proof-heid hoeven we ons bij een Engelse RC firma niet echt zorgen te maken. Ze rijden daar altijd.

Heeft dat deels ook niet te maken dat er steeds meer kunstgras of tapijt als ondergrond wordt gebruikt en ook indoor offroad op tapijtbanen wordt gereden ?

De body sluit helemaal aan op de undertray waardoor de gehele binnenzijde is afgesloten voor vuil en vocht. De auto is daardoor geschikt voor de meeste zware omstandigheden.

Heeft dat deels ook niet te maken dat er steeds meer kunstgras of tapijt als ondergrond wordt gebruikt en ook indoor offroad op tapijtbanen wordt gereden ?
Wordt steeds meer gedaan inderdaad, maar zand moet en zal altijd een belangrijk element van de offroad blijven. Op de grote races wordt er ook vooral zand gereden.

Oeh, die accubakjes ben ik erg over te spreken. De Yokomo had dat ook al en dat vind ik erg prettig. Ook de C12 en de AssoL4 hebben dit soort bakjes en dat scheelt een heleboel gevijl aan het chassis.

Ook erg handig voor mijn Pro10 project aangezien het 2 losse bakjes voor 3 cellen zijn... I like...

Joost.

1276685960.jpg

binnenkort verkrijgbaar

Misschien ook wel zo handig om te vermelden wat byzonder is aan deze want je koopt dergelijke dingen per 100 in een dozijn

Back