Nieuwtjes

maar dat is statisch :wink: Iets laten bewegen dat zo gedetailleerd is vraagt heel wat meer werk.

Onzin.
ik kan hem zelfs laten rijden en stuuren.
zelfs zo dat de motor draait en de rest aan stuurt.
maar in het spel zul je op de baan alleen de kap en de banden zien.
onzin om dat onder de kap te doen. zie je tog niet.

Model is voor op de pittafel.
zoals de nitro op de foto.
zult waarschijnlijk het model kunnen draaien zodat je alle zijden van de auto ziet.

de cad software is zover dat we zelfs een digitale knikkerbaan kunnen maken.
en dat veren ingedrukt worden als er druk op komt.

het merendeel is onzin in de software maar het zit er wel op tegenwoordig.
kan zelfs een filmpje maken.

Ja ik weet wat je met CAD kan, ik werk zelf met Solid Edge (school) En heb zelf men nitromotortje erin getekend en laten bewegen. Dat laten bewegen is al in orde binnen 10 klikken na het volledig getekend te hebben. Maar het kost m'n pc veel rekenkracht, dat bewegen. Als je het naar AVI omzet gaat het vloeiender, maar tegen dat het in AVI staat ben je wel weer een kwartiertje verder, voor een filmpje van 15sec! (PAL formaat, dus 25fps)

Ik bedoel maar, met CAD kan je vanalles laten bewegen enzo, maar het moet ook nog eens met een deftige framerate kunnen gebeuren voor je je virtuele auto precies jouw weg op wilt laten sturen. Wat dus een andere aanpak vraagt, en inderdaad laten ze daarmee de onzichtbare delen gewoon weg.

Ook voor dat zijn er programma's maar goed.
Het geen wat je bedoeld staat los van het 3 model.
Als je kijkt naar andere spellen dan zie alles in 3d tegenwoordig.
zo'n rc wagentje is hun minste zorg om te maken.

Je noemt een leuk stukje speelgoed (Solid Edge) meer durf ik het niet te noemen.
kunt er leuk mee tekenen en dat is het.

Weet ik :wink: heb ik al vaker gehoord. Maar het laat je kennis maken met (een aantal van) de mogelijkheden van CAD.

Iig, terug :ontopic: De screens zien er vet uit. Ik kan niet wachten tot ik de off-road variant zie. Zou die ook apart aan te schaffen zijn (dus zonder on-road mogelijkheden)? Ik ben benieuwd naar de kosten van zo'n abonnement...

VRC 4 ziet er erg goed uit! ben benieuwd.

Nu jullie het toch over het modelleren van rc auto's hebben...zelf ben ik bezig om mijn Kyosho Stallion Shin na te maken in 3ds max.

Laatst bewerkt:
Hahah vasco teken mijn RDX PHI chassis even in CAD mag er een cell af en de 5 celen in het midden hahahaha. Zoek nog iemand die dat kan tekenen het laten uitsnijden enzo heb ik al iemand voor. Hahaha. Du als je nog tijs hebt.

maak een schets met alle maten er in of geef mij je bodem plaat.
maak ik er een model van plus een werktekening.
en die laatste heb je nodig om hem te laten maken.
geef dan ook aan hoever de cellen naar vren moeten.

ziet er goed uit vasco.

zal een keer als ik tijd heb een modelletje maken van een xray of zo.

HPI / HB brengt een aantal nieuwtjes uit die nu reeds bekeken kunnen worden via de site van HPI USA. Even klikken op RCX ( net zo iets als de Neurenberg Toyfair maar dan voor de USA )

Laatst bewerkt:
Oeh... Die MkII en MkIII kappen zijn wel netjes, die titanium coated king pins trouwens ook en die zijn ook passend op andere 1/12 auto's dus... En wie weet de hinge pins ook in sommige gevallen... Netjes!!!

Joost K.

Weer maar eens een nieuwe BL-set.
Orion had al een BL-motor met de naam Vortex. (testverslagje via deze thread)
Nu hebben ze een nieuwere versie (motor lijkt een carbon jasje te hebben nu) en de Vortex Expercience Sensorless ESC

teamorionexperiencetouringc.jpg

Wel verbaast het me niet om weer maar eens een ESC te zien die sterk lijkt op de Castle Creations ESC's, maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

Bronnen: Orion en RedRC

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer beniewd naar de prijzen en prestaties van dit setje tegenover de Mamba sidewinder en Max. Hij lijkt er inderdaad sprekend op...

Back