Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Heb hetzelfde bij de Syma.. Die gaan dus naar zolder. Wil dat m'n zoontje de juiste controls aanleert..

Geen probleem.. Dan moet hij gewoon met de Solo Pro aan de slag als hij zover is. Vind de Solo Pro vervelend op de rudder. Moet je tijdens de vlucht bij trimmen. Niet een enorme ramp overigens. Kwestie van wennen.

Je kan de Pro zodanig proberen te trimmen dat je bij de eerste keer opstijgen niet direct stil in de lucht hangt maar daar ook al een beetje voorwaarts, achterwaarts afdrijft. Dan heb je later tijdens de vlucht en met de accuontlading circa dezelfde eigenschappen, of blijft dan wel lekker in de lucht hangen of gaat juist ipv naar achteren meer naar voren.
Dit is ook gelijk een mooie oefening als je met een echte FP aan de gang gaat. Tenminste heb ik dit mij mijn eigen zo ingesteld en hoef ik tijdens de vlucht niet meer bij te trimmen:D

Ik hoef de Walkera helemaal niet te trimmen. Niet voor en tijdens de vlucht. Dat schijnt ook met de mCPX niet nodig te zijn. Overigens is dat bijtrimmen wat meer bij de HK lipo's trouwens. Bij de originele heb ik daar minder last van.

Ik hoef de Walkera helemaal niet te trimmen. Niet voor en tijdens de vlucht. Dat schijnt ook met de mCPX niet nodig te zijn. Overigens is dat bijtrimmen wat meer bij de HK lipo's trouwens. Bij de originele heb ik daar minder last van.

Geen probleem met de HK lipo's. Merk dat ze aan het begin iets feller zijn maar langer door gaan voordat de heli begint te zakken.
Bij de originele moet ik bijna 55 throttle geven voordat ik in de lucht ben, bij de HK is dat al 40-45 procent.

De Pro heb ik nu één keer getrimt en kan daar met alle lipo's mee vliegen.
Zal straks wel weer moeten trimmen wanneer de Pro weer klaar is.
Dan ook weer zodanig trimmen dat dit maar eenmalig is en rustiger mee gaan vliegen.

Kan ook komen omdat ik nu echt met de Walkera bezig ben. De enkele keer dat ik de Solo Pro pak irriteer ik me een beetje aan het gezwabber. Ik kan met de Solo Pro wel meer als met de Walkera maar vind het gek genoeg toch lastiger vliegen. Voordeel is de stabiele hover. Nadelen zijn er ook. Tís een mooie tussen heli geweest om te leren maar ik ben toch liever met de Walkera bezig.
Ik denk dat m'n zoon er wel nog veel plezier van gaat hebben. Ik ben er zelf een beetje op uitgekeken. Als ik echt relaxed wil zoemen door het huis pak ik liever de Bravo III. En voor het felle werk de Walkera.

De Pro en Walkera zijn ook niet met elkaar te vergelijken en zeker in de leerfase waar jij nu in zit is het erg moeilijk om weer om te schakelen naar de Pro. Zou je de Walkera en de mcpx met gemak kunnen vliegen is het omschakelen naar de Pro minder erg dan nu. Dan blijft er uiteraard de vraag of je hiermee wilt blijven vliegen. Daarvan zeg je dat je dat niet wilt en liever de Bravo III pakt om relaxed te willen vliegen en dat kan met de Pro niet en dat kan ik mij voorstellen.
De Pro is toch wel een zenuwachtig gevalletje en heeft ook weer zijn voordelen maar ook nadelen. De nadelen ondervind ik ook hieraan en moet mij hierop aanpassen. Ik zou ook niet relaxed kunnen blijven vliegen met de Pro. Ik moet dan ook nog geconcentreerd blijven om tegen te sturen of de nadelige effecten bij te corrigeren.

Wellicht was de Bravo III een betere opstap geweest om verder te gaan, dat weet ik niet. Wel merk ik dat ik door de Pro te vliegen veel stick input moest geven wat weer nadelige gevolgen had voor het vliegen met de Evo:D

Ik denk ook zeker wel dat de Pro een uitdaging gaat worden voor je zoon.
Ik probeer mijn zoon ook de Pro te laten vliegen en misschien is dit nog te hoog gegrepen maar dat merkt hij dan vanzelf wel:D

Verder kan ik de Pro nergens mee vergelijken daar ik geen andere micro heli's heb, tot nu toe:D

Ik denk ook niet dat ik snel de Pro zou pakken als ik de Walkera mijn eigen moest maken. Tot nu toe ligt mijn Pro in de lappenmand en kan ik daar ook niet mee vliegen. Ik merk het verschil dan ook nog niet wanneer ik met de Evo vlieg of de Pro. Wanneer de Pro weer vliegklaar is en daarna weer omschakel naar de Evo zou het best kunnen zijn dat de Pro een ellendig gevalletje is die ik voor mijn ontwikkeling met de Evo even aan de kant leg.

Laatst bewerkt:
Je hebt zelf al gemerkt dat de stick input heel anders is als bij de Evo. Dat is bij mijn Walkera natuurlijk niet anders. En omdat hij kleiner is misschien nog wel groter verschil. Bij de Solo Pro moet je echt flink drukken op de sticks. Maar als je doordrukt krijg je een tegen reactie. Bij de Walkera zijn het minimale bewegingen. En zelfs bij een snellere roll naar rechts bijvoorbeeld staat hij na een corrigerende tik op de stick gelijk stil. Ik kan er nog geen rondjes mee vliegen maar kan wel tail in door de kamer bewegen. Links, rechts, vooruit en achteruit en ook schuin. En dat is fijn.

En dat je dat nu zo kan moet je inderdaad niet laten verpesten door de Pro:D Hoe fijn deze heli ook was om het te leren;)

Heb je de knikkende knieën al gehad?

Je moet inderdaad niet weer opnieuw willen leren vliegen na alle moeite die het jou heeft gekost. De Pro vindt zijn plekkie wel weer:D

Ben benieuwd hoe snel je zoon hierop is uitgekeken;)

Oh geloof me. De echte maiden met de mCPX is weer stress. Heb ik hem eenmaal in hover dan zakt dat wel..

Ben zelf ook benieuwd hoe snel m'n zoon het verder oppakt. Zou wel eens sneller kunnen gaan dan ik denk..

Geen probleem.. Dan moet hij gewoon met de Solo Pro aan de slag als hij zover is. Vind de Solo Pro vervelend op de rudder. Moet je tijdens de vlucht bij trimmen. Niet een enorme ramp overigens. Kwestie van wennen.

Dat is juist het fijne van de Bravo SX, omdat er minder "koppeling" tussen het geven van rudder, en vooruit of achteruit gaan is dan bij de Solo Pro, hoef je minder bij te trimmen. Als de Solo Pro langzaam met de klok mee draait gaat hij ook naar voren driften, maar de Bravo SX heeft daar dus veel minder last van.

En inderdaad, ze zijn nog niet echt ruim te vinden als BnF. Alleen Buzzflyer heeft ze, maar dan wel aardig aan de prijs, zoals we van die shop gewend zijn. Het zijn wel echte BnF versies, dus niet gewoon een kit die ze hebben opgesplitst in losse delen. Ze zijn verpakt in een vacuum gevormd stuk doorzichtig plastic, wat weer in een kartonnen doosje schuift. Erg compact verpakt en toch goed beschermd.

Laatst bewerkt:
Omdat ik regelmatig niet buiten kan vliegen (harde(re) wind of regen, ben ik zoekende naar een leuke indoor 4k helikopter (geen coax, die heb ik al en het vliegen hiermee is niet leuk :onweer:
Was er eigenlijk al uit: de Nine Eagles Solo Pro! Min of meer toevallig kwam ik op de Nine Eagles Bravo SX. Fraaie schaalromp, en volgens "Indoorvlieger" stabieler en mooier vliegend dan de Solo Pro. Dus dan die "zei de gek".
Uiteraard even de topics hierover afgesurft, en ja hoor: twijfel :yes:
Canopy niet te verwijderen! Omdat meerdere mensen problemen hebben met de servo's die tegen hun eindaanslag vastlopen, en dit bij de Bravo SX niet gemakkelijk (mijn idee, klopt dit wel??) te controleren valt, weet ik het even niet meer. (Ik ga ervan uit dat het vervangen van de motortjes niet vaak zal hoeven vanwege het lage gewicht).

Wie (Indoorvlieger??) kan over het bovenstaande iets zeggen?

Groet,
Robbie

Omdat ik regelmatig niet buiten kan vliegen (harde(re) wind of regen, ben ik zoekende naar een leuke indoor 4k helikopter (geen coax, die heb ik al en het vliegen hiermee is niet leuk :onweer:
Was er eigenlijk al uit: de Nine Eagles Solo Pro! Min of meer toevallig kwam ik op de Nine Eagles Bravo SX. Fraaie schaalromp, en volgens "Indoorvlieger" stabieler en mooier vliegend dan de Solo Pro. Dus dan die "zei de gek".
Uiteraard even de topics hierover afgesurft, en ja hoor: twijfel :yes:
Canopy niet te verwijderen! Omdat meerdere mensen problemen hebben met de servo's die tegen hun eindaanslag vastlopen, en dit bij de Bravo SX niet gemakkelijk (mijn idee, klopt dit wel??) te controleren valt, weet ik het even niet meer. (Ik ga ervan uit dat het vervangen van de motortjes niet vaak zal hoeven vanwege het lage gewicht).

Wie (Indoorvlieger??) kan over het bovenstaande iets zeggen?

Groet,
Robbie

Ik kan niet vergelijken, maar de Bravo is wel heel mooi.
Echter voor veel mensen is de Solo pro of de Bravo een opstapper naar het grotere werk. Zou zelf voor de Solo pro in koffer gaan.
Staat er volgens mij 1 nog hier op het forum te koop anders op RC vliegshop forum. Ben zelf heel tevreden met mijn Solo pro.

Bravo SX zal wat prettiger vliegen. Solo Pro is makkelijker te repareren en vliegt verder ook prima hoor..

Back