Indoorvlieger
Forum veteraan
Omdat ik regelmatig niet buiten kan vliegen (harde(re) wind of regen, ben ik zoekende naar een leuke indoor 4k helikopter (geen coax, die heb ik al en het vliegen hiermee is niet leuknweer:
Was er eigenlijk al uit: de Nine Eagles Solo Pro! Min of meer toevallig kwam ik op de Nine Eagles Bravo SX. Fraaie schaalromp, en volgens "Indoorvlieger" stabieler en mooier vliegend dan de Solo Pro. Dus dan die "zei de gek".
Uiteraard even de topics hierover afgesurft, en ja hoor: twijfel
Canopy niet te verwijderen! Omdat meerdere mensen problemen hebben met de servo's die tegen hun eindaanslag vastlopen, en dit bij de Bravo SX niet gemakkelijk (mijn idee, klopt dit wel??) te controleren valt, weet ik het even niet meer. (Ik ga ervan uit dat het vervangen van de motortjes niet vaak zal hoeven vanwege het lage gewicht).
Wie (Indoorvlieger??) kan over het bovenstaande iets zeggen?
Groet,
Robbie
De voorruit van de canopy is gelijmd, wat het verwijderen lastig maakt. Maar voor de rest zitten de romphelften op elkaar geschroefd, en is het alleen wat meer werk om bij het binnenste te komen. Voor het wisselen van de staart hoeft de canopy er trouwens niet helemaal af, zo heb ik van anderen begrepen. De voorruit kan trouwens wel los gemaakt worden, maar dat vergt veel voorzichtigheid, en er is een risico dat de ruit inscheurt.
MIA schijnt bezig te zijn met een alternatieve canopy die voorheen alleen voor de mSR beschikbaar was, maar nu wordt aangepast voor de Bravo SX. Dan kun je wel beter bij de binnenkant komen, en je hebt ook minder motorgeluid.
En wat Chow zegt, de Solo Pro is ook een prima heli, en kan binnen ook heel beheerst worden gevlogen. Het kost alleen meer moeite dan met de SX, maar daar staan wel andere voordelen, waaronder minder geluid, en beter bij het binnenwerk kunnen, tegenover.