Oceanic van Bugsier 1:50

Ik ben jaloers waarop jij Adriaan en een aantal anderen dat messing kunnen bewerken. Ik hoop dit ook ooit nog eens te kunnen! Veel zit wel in m'n hoofd maar kan ik niet maken :(

Gr.
Pim

Aldoende

Ik wist dat door de grote krachten sommige dingen moest solderen. het was een trial and error ervaring. Tijdens het Paasweekend veel geleerd, ik ben een plexiglas man, maar voor het solderen ook handig gebruik gemaakt van ervaringen van dit forum tijdens het solderen. Ik ben soms een bitch op dit forum maar we moeten toch leren van elkaar, en met z'n allen naar een hoger nivo........toch?
grt
Hawser

Smit Lloyd 40 serie

Sjoerd,
Jij maakt nog veel mooier dingen!. Hoe is het met je Smit Lloyd 40 serie?
grt
Hawser

En toch is het het niet een ieder gegeven om zo realistisch te werken. Blijf het erg mooi vinden. Wat betreft de Smit LLoyd, na de Happy Hunter ga ik mijn romp van de Smit Lloyd A klasse op de bouwplank zetten. De Smit Lloyd 40 was/is in de maak bij Desa echter daar hoor ik niets meer van. Ben wel van plan om ook hier een verslag van bij te houden.

Groet
Sjoerd

We gaan door

imag0751d.jpg

Toch nog het tussengedeelte verfraaid met luiken voorzien van bouten etc. Kleedt toch mooier aan, het middelste grote luik heeft dat detail niet, dat luik wordt aan de binnenkant vast gezet.

imag0752s.jpg

Ook de 3de sleepboog, plus steun, klaargemaakt. Zit nog niet vast want er komt nog boven op de beboeiing een een vlakke strip.

imag0753s.jpg

Ik ben van aluminium, evergreen gemaakte deuren en koperen patrijspoorten een stuk van de zijkant van de opbouw aan het maken. Idee is alles eerst helemaal af te maken, te spuiten etc. en dan te plaatsen. Voordeel is dat je zo makkelijk werkt en strak verfwerk krijgt. Dit stuk is nog niet klaar, er moeten nog meer deuren in.

imag0754i.jpg

Zo zou het dan moeten komen te zitten na het spuiten etc.

Verder ook nog bezig de Mammoet ponton op te knappen en alles (Holland & Liewe Moran) klaar te maken voor donderdag

grt
Hawser

Adriaan?
Ik ben erg benieuwd een donderdag!
Jij komt toch trouwens uit Den helder? Jandootjes zit met een probleem helaas !:(
Zie zijn bouwverslag

Hallo Adriaan,

Uiteraard weer vakwerk geleverd:thumbsup:
Gewoon onvoorstelbaar netjes afgewerkt!

Maar had nog wel een vraag, komen er nog spanten tegen
het achter boeisel aan?

71h2qd.jpg

Bedoel deze verstevingingen die tegen het boeisel aan zitten (Foto Zwarte Zee IV)

Weet nog wel dat het bij de Witte Zee een hel van een werkje was om al die steuntjes uit te snijden en op maat te maken.

Jan

Versteviging

Hoi Jan,
Ook de Oceanic heeft die verstevigingen en worden binnenkort geinstalleerd.
Grt
Hawser

Eindeloze details

imag0792n.jpg

Stuurboordskant met alle details, opstapjes, verschillende deuren etc. Ruitjes in de patrijspoorten komen er nog in (dit keer)

imag0793b.jpg

Ontluchtingen in de zij

imag0794h.jpg

Bakboordskant, andere opstelling, andere deuren etc.

imag0795g.jpg

Heb besloten de ankerwinch niet werkend te maken, na de kabelaris moet de ketting nog een 90deg bocht maken en soms werkt het en soms niet en valt de ketting niet in de bak. Op een afstand zie je niet wat er gebeurd. Het is dus niet hufterproof en daarom van de baan. Nu de kettingen gespoten en die worden dus vast gemonteerd.

imag0796c.jpg

Weer andere ontluchtingen

imag0797s.jpg

Het wapen van Hamburg in de boeg, elke duitse klasse boot heeft een wapen :-)

We gaan weer verder met de eindeloze details, zoals jullie zien heb ik het model weer omgedraaid en ben weer verder met de boeg. Ik wacht op goed weer om buiten de hele romp plus onderwaterschip in de kleuren te spuiten, anders kan ik straks niet verder met de romp.

grt
Hawser

Misschien wel eindeloos, maar wel erg fraai en gedetailleerd:thumbsup:.
En ja wat het mooie weer betreft, daar zitten we allemaal met smart op te wachten.

Oceanic

Adriaan,

Het gaat nu toch wel echt een schip worden, ik hoop haar nu toch wel eens in levende lijve te zien.
Ik stel voor, 1 juni te Biddinghuizen en vergeet niet om de schroeven vast te zetten!!!!!!

groetjes, Willem

Tjsa

Ik neem haar niet mee naar Biddinghuizen, nieuwe schroef voor de Holland besteld. Gaan we echt weer een keer varen met haar :-)
grt
Hawser

Wat doe je nu zo in een weekend

Eindelijk mooi weer dit afgelopen weekend. Dus de Oceanic gaan afplakken etc en het onderwaterschip spuiten. Na een zaterdag spuiten, kleine laagjes, zondag verder gegaan met het zwart van de romp. Weer afplakken etc etc. maar het moest, ik kon haar nu nog op de kop leggen maar straks niet meer wegens de toekomstige randen op de verschansing. Het is bijna af, er zijn nog wat rest punten

imag0142df.jpg

Dit is haar in volle glorie

imag0140lx.jpg

Het tunnel en roer geweld, ja er is nog wat weg te schuren

imag0139na.jpg

Spuitwerk is met de bus, een primer zit er op.

imag0138br.jpg

Het ziet er nu toch heel anders uit? Was bek af na het weekend. Plakken spuiten, schuren (alleen het zwart) maar het wordt langzamerhand een dame.

En we gaan door.

grt
Hawser

Back