Ik ga haar vanavond op haar rug leggen......

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Viel mee hoor, ze liet zich gewillig op haar rug draaienVertil je niet! Het IS en BLIJFT een "dikke poolse dame"...![]()
![]()
![]()
Nee... Ik weet dit ook pas sinds vanmiddag... Die van mij had overduidelijk gevlogen, dus ik ging er van uit dat het instelhoekverschil goed was.Heb jij de jouwe zo wel eens gemeten Bert, bij jou was immers de instelhoek ook niet goed?
Gefeliciteerd! Nu zijn we met zijn vieren!Nederland heeft er sinds vandaag officieel een luchtwaardige Ogar bij!
Mijn dikke Poolse dame heeft vandaag met succes haar luchtdoop gehad.
Hoeveel Watt heb je er in, en wat weegt ze?Ik had al een start katapult gemaakt, omdat ik te weinig vermogen heb, werd mij hier verteld, dus aangehaakt.
Laatste check, motortest, en de Ogar gaat redelijk vlot van zijn plaats.
Op zich rolt de kist goed, maar de mijne heeft ondanks zeer significante differentiaal in de aansturing erg veel last van haak-effect, en wil op uitsluitend rolroer absoluut niet mooi de bocht om. Ik heb het richtingsroer min of meer 100% gekoppeld aan de rol, en dan gaat dat een stuk beter.Ook de ailerons functioneren best goed, ondanks de vele omleg segmenten en weerstand in de overbrenging.
Dat verraste mij ook een beetje. Je kunt behoorlijk merken dat er ruimte op de roeren zit in de zin van "rond het midden gebeurt er niet zo veel en wat er gebeurt is niet erg precies", maar ik kan inderdaad ook niet merken dat de rolroeren niet goed terug zouden komen, stick los=rechtuit, ongeacht of je laatste bocht links of rechts was, en kleine beetjes trim zijn ook echt kleine beetjes trim.Op de grond komen de ailerons na sturen niet helemaal terug naar de middenstand, maar in de lucht werk ik daar eigenlijk weinig van.