Opbouw Flip260 door noob

Het is sowieso goed om up to date te zijn. Maar volgens mij wordt alles gestuurd via een servokabel die naar je naze32 gaat. Via baseflight in google chrome kan je instellingen veranderen. Check even youtube daar staat vast wel een film..

Panic button? Op Naze?
Aanleren om gelijk disarm te doen met je sticks is genoeg.

Een 2/3 standen schakelaar om de diverse vlieg modi te kunnen instellen. Is 1 kanaal maar kan je ook over 2 kanalen verdelen.
Wel opletten dat je horizon en angle mode niet te gelijk aan zet.
Vandaar dat een 3 standen schakelaar beter is.
Acro/horizon/angle (Baro/compass)

Ik heb al heel wat filmpjes bekeken op youtube over de Naze en als het spul binnen is ga ik nog meer kijken!

Oke ik heb genoeg 3 standen schakelaars dus dat moet lukken.

Hahah oke dus snel disarmen leren check!

Dus dan heb ik 1 voor de buzzer, 1 voor de flightmode en de gewone besturing.
Dan zit ik dus op 6. Dat zou zonder de upgrade kunnen?

..............Door privé omstandigheden zal ik een tijdje geen tijd hebben om de quad af te bouwen en ook niet veel aanwezig zijn op het forum..............

Uiteraard zal ik het weer oppakken als ik de boel weer op de rails heb en jullie verblijden met een filmpje van de maiden!

Voor nu eerst bedankt voor alle informatie en goede hulp en tot over een maandje of wat.

Hoi mensen,

Ik heb de hobby weer uit de kast en heb de flip al in de lucht gehad.
Hij is heel erg stuiterig. Bij de kleinste throttle verandering gaat ie meteen omhoog of omlaag.
Hierdoor is ie bijna niet op 1 hoogte te houden voor deze beginner.

Hij heeft nu de 6x4.5 props. Als ik nou de kleinere 5x3 props monteer word dit minder?
Of kan ik beter de pids aanpassen? en welke dan precies? Ik heb ze van Danny over genomen en niks aangepast.

Hij moet in ieder geval even wat tammer worden om de eerste paar vluchten goed te laten verlopen.

Groetjes, Oskar

Vaak wordt het met goed afgestelde pids beter.
Anders beetje throttle expo erin zetten.

Van Danny zal sowieso vast wel op standje extreme staan.

Nou kan ik dat zelf ook wel een beetje uitproberen maar dan moet ik even wat extra uitleg hebben over welke pid ik moet veranderen en met hoeveel ed.
Nu staat het 1 en ander zo:

Throttle mid 50
Throttle expo 0,00
Rc rate 0,90
Rc expo 0,65

Name Propo Integral Deriva
roll 4,0 0,030 23
pitch 4,0 0,030 23
yaw 8,5 0,045 0
alt 5,0 0,000 0
vel 12,0 0,045 1
pos 0,11 0,00
posr 2,0 0,08 0,045
navr 1,4 0,20 0,080
level 9,0 0,010 100
mag 4,0

Roll rate Pitch rate Yaw rate TPA
0,00 0,00 0,00 0,00

Iemand op of aanmerkingen?

Ja.
Dat je volgensmij niet Danny zijn PID settings hebt maar de basis baseflight instellingen.

Dus nog maar eens opnieuw uploaden.
Ook dan de looptime gelijk zetten zoals Danny, anders klopt het niet.

Verder is het altijd wat proberen.

Beginnen met P zo strak afstellen tot je tegen de resonantie zit. Dan iets terug.

I is behoed van positie
D is de snelheid/kracht waarmee hij terug corrigeert naar level/terug na laatst gestuurde positie na een input.

In ieder geval afstellen op acro.
Gewoon hoveren en korte inputs geven en tegen inputs.
Zo kijken wat de reactie os en zo afstellen.

Laatst bewerkt:
O? Niet De pids van Danny?
Heb ik ooit wel zo ingesteld gehad..... misschien is dat een keer fout gegaan bij aansluiten op een andere pc?
Eens even vergelijken!!

Edit.... je had gelijk. dit waren helemaal niet de pids van Danny! Vaag.... nouja alles nu goed gezet en wachten op beter weer hahaha.

Bedankt voor je tips enz!

Laatst bewerkt:
Ik neem alleen niet aan dat de quad rustiger gaat worden met die pids :-) . Op de default pids die je had is hij waarschijnlijk juist rustiger. Is hij te fel dan kun je eventueel de expo in je zender gaan aanpassen. Hierdoor zal hij minder fel reageren op input.

Nou ging ik er ook niet echt van uit dat ie nu minder fel zou worden maar misschien wel stabieler.
Ik heb de rc rate op 1,0 gezet.
Ik neem aan dat je het over de rc expo hebt? die staat nu op 0,60 ... zou die dan omlaag moeten om hem tammer te maken?

Die van mij hobbelde ook erg met basic setting.
Als je P en D wat beter hebt komt het goed.
Komt deels omdat je board te veel tegen correcties geeft.

Ik heb op een mini H ongeveer P 3.7 met 23D
RC rate bepaald je stick gevoeligheid maar de D pid speelt ook wat mee met het direct reageren.

Gewoon wat mee rommelen.
Als je er bluetooth op kunt aansluiten is dit makkelijk afstellen.
Kan je vrij snel proberen wat iets uithaalt. Beetje bij beetje aanpassen, niet ineens grote getallen erbij doen of eraf.

Zoiets ja.
Heb ooit met ebay BT geprobeerd maar die wilde niet zo snel.
Ofwel op naze nooit gebruikt. Hang hem meestal maar aan de pc maar met BT op je telefoon kan je snel makkelijk afstellen.
Dacht dat er ook een mod is om het via je usb laad kabeltje te doen.
Ik heb Tiny OSD. Daar kan je het eventueel met stick inputs afregelen in je OSD menu schermpje.

Voor BT. Rx en Tx moet je kruisen. Dus als het niet werkt even stekkertje omdraaien.

Ik heb een samsung s6.... zou dit dan gewoon werken met een kabeltje op de naze32 en die Multiwii EZ GUI??

Zou weer soldeerwerk schelen. Kan altijd nog maar nu geen tijd/zin om de quad helemaal uit elkaar te halen eigenlijk.....

Edit.... Heb een otg kabel besteld.

Laatst bewerkt:
Ik heb een samsung s6.... zou dit dan gewoon werken met een kabeltje op de naze32 en die Multiwii EZ GUI??

Zou weer soldeerwerk schelen. Kan altijd nog maar nu geen tijd/zin om de quad helemaal uit elkaar te halen eigenlijk.....

Edit.... Heb een otg kabel besteld.

Ik heb ff gegoogled en voor zo ver dat ik kan vinden moet het werken met de s6.

Ja dat werkt gewoon. Wat betreft expo bedoelde ik eigen de expo in je zender. Daarmee kan je stickbewegingen/response wat minder fel maken.

Back