Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die tegels kun je behandelen met een anti hechtlaagje, zo kun je ze makkelijk schoonmaken na een tijdje.
Ik heb een spuit ruimte gehat in Duitsland van 2 x 3 meter waarin ik de styro modellen een kleurtje gaf .
Deze vond ik al beperkt omdat ik er zelf mee in zat .
Ik spoot alleen met acrylverf op waterbasis en hat een keuken afzuigkap die de spuitnevel aan zoog .
Gemaakt om stofvrij te kunnen spuiten en van de vliegjes af te zijn die we daar veel hadden door de boerderij naast ons .
Denk dat je straks gaat denken van " hat ik hem toch maar iets groter gemaakt "
Mvg Johan
Zeer goed, zou ik toch al doen om het debiet beter te kunnen verdelen.Kan altijd nog meer afzuigpunten maken.
Voor een amateur bouw je wel een redelijk professionele spuitcabine hoorBen tenslotte maar een amateur en geen professional hahaha.
Dat is jammer genoeg een misvatting. Een buis met een opening van 60 x 5cm heeft eigenlijk een effectieve doorsnede die overeenkomt met een ronde buis van 9cm. Dus toch niet zo goed hé.De capaciteit van platte buizen is hoger dan die van ronde buizen. De totale lucht afzuiging is toch ongeveer 60 cm breed.
Zeer goed, zou ik toch al doen om het debiet beter te kunnen verdelen.
Voor een amateur bouw je wel een redelijk professionele spuitcabine hoor
Dat is jammer genoeg een misvatting. Een buis met een opening van 60 x 5cm heeft eigenlijk een effectieve doorsnede die overeenkomt met een ronde buis van 9cm. Dus toch niet zo goed hé.
Ik begrijp wel dat je op sommige momenten niets anders kan, maar ik zou zo vlug mogelijk naar een ronde buis proberen overgaan (dmv een zgn vierkant/rond - ene kant rechthoek, andere kant rond)
Op het zicht schat ik de diameter van de ventilator aan de aanzuigopening op 160mm, klopt dit?
Die geeft je een debiet van ca 300m³/h, of een vertikale snelheid van ongeveer 5cm/s, dat is dus goed!
Aan de uitlaat zal je best een systeem maken dat het debiet kan geregeld worden, zodat je steeds een beetje overdruk kan behouden.
Als je nog vragen hebt, laat het dan maar weten. Ik probeer wel een antwoord te geven. Let wel, ik werk al een 10-tal jaar niet meer in de ventilator industrie, er kan dus wel het één en ander veranderd zijn.
Succes met het project,
Luc
Hey,
Weet jij toevallig hoe dat spul heet ?
Thnx
professionele filters gebruik. De lucht die eruit komt kun je zonder masker inademen !!