Overdruk Spuitcabine

Even een kant opmerking omtrent veiligheid en Ex in het bijzonder ...

Het heeft weinig zin om de TL armaturen Ex te maken - of speciaal Ex aan te kopen. De ventilator aan de afvoerkant is ook niet Ex en daarenboven weinig solvent bestendig. De dampen gaan over de motor, waardoor de harsen en alle kunstof dichtingen (oa van de lagers) bij hogere solvent concentraties geen lang leven beschoren zijn.

Als je echt Ex wil gaan, zal je nog een veelvoud van je huidige budget moeten investeren.

Het is dus aan te raden om zo weinig mogelijk met thinner als solvent te spuiten. Beter is om water gedragen verven toe te passen indien mogelijk.

Luc

Laatst bewerkt:
Tjonge jonge de veiligheids dienst is er weer.
Wat maakt het uit als die man het zowil, moet hij dat toch weten.
En ga nu niet steeds weer een discussie aanzwengelen, als jij je stoort aan de veiligheid sla je deze stick gewoon over.
Je hoeft niet te reageren.

Hey,....

Zie hier de mensen die alles beter weten zijn weer opgedoken in mijn topic !! Rommelen jullie maar lekker allemaal wat aan met jullie kartonnen doosjes als spuitcabines enz. enz.

Greetzzzz

solvent of watergedragen

Zou ik me niet zo ontzettend druk over maken, het is geen productiecabine, maar een hobbycabine.
In watergedragen materialen zit trouwens ook hars ;-)
Mocht die motor toch teveel vuil gaan aanladen plak je er toch een stukje paintstop-filter voor?

Succes Green Dutchman
Frank

hoe staat het er voor met je spuitcabine? heb je al modellen gespoten of resultaat behaald uit je spuitcabine?

Hoi Jordi,

De laatste loodjes wegen zwaar zeggen ze wel eens. Door familie omstandigheden thuis heb ik helaas maanden lang niets kunnen en willen doen aan de spuitcabine. Probeer na een lange maar vooral zware tijd de draad toch weer op te pakken en verder te gaan met de cabine. Heb 2 weken gelden een frame gemaakt waarin de plafond filter zit. Ook heb ik toen alle naden en kieren afgekit. Nu is het enkel nog de tafel plaatsen en de Kleeflak aanbrengen op de tegelwanden. Dan kunnen we eindelijk testen hoe een en ander werkt !!

Zal dan zeker een resultaat posten !

Greetz
The Green Dutchman

Hallo Mannen,

Vandaag na enige tijd weer wat gedaan aan de spuitcabine. Het speciale filter rek voor de plafond filter heb ik vandaag in de verfgezet. Morgen zal ik dan ook het filter plaatsen welke ik middels 3 klapbare aluminium profielen kan borgen. Handig systeem als het filter verwisselt dient te worden kan ik het eenvoudig weg klappen en uitnemen.

Dan wordt de spuitcabine morgen nog 1 maal uitgewassen met een vochtige doek en na droging wordt de kleeflak daan eindelijk aangebracht.

Als ook dat klusje morgen gebeurd is kan ik de tafel erin zetten en.......
Spuiten maar !!!!! :D;)

de laatste loodjes wegen het zwaarts haha.
het heeft je een hoop werk gekost, maar je hebt dan ook wel iets op zolder staan waar je lang plezier van kan hebben.

ben benieuwd of je nog modificaties moet doorvoeren nadat je je eerst werkstukken hebt gespoten in de cabine.

we lezen het wel wanneer je zo ver bent.

succes met de afbouw.

mvg jordi

spuitcabine

Hoi,

Ikzelf wil ook een spuitcabine maken.
Ik had u al eerder een pd gestuurd, maar nog niks gehoord.
Maar voordat ik voor niets te veel kosten ga maken zou ik graag horen hoe bij u de resultaten zijn of eventuele aandachtspunten.
In mijn geval wil ik aan de voorkant de gezuiverde schone lucht aanvoeren en aan de achterkant afzuigen ipv boven en onder.

Ik hoop spoedig van u te horen.

M.vr.gr.

Jan

spuitcabine op zolder

Hallo Green Dutchman,

Ik vind dat je een fantastisch stuk werk hebt geleverd. Gezien je historie ben je goed op de hoogte van de risico's en zal het in gebruik nemen van de cabine feilloos verlopen. Ik wens je dan ook veel spuitplezier!

Volgens mij is iedereen razend benieuwd naar het resultaat, laat ons graag eens zien wat er allemaal kan!

Zowiezo volledig geslaagd als je het mij vraagt...

groetjes,

HJ

Goed idee !..
Maar Waarom heb je de afzuiging in het midden gezet en niet gelijk verdeelt over de gehele vloer? Nu blijft toch alles in die hoeken liggen?
Als het nog mogelijk is zou ik een water vloer onder die afzuiging zetten en roosters gebruiken om op te lopen zo ben je zeker dat de stofdeeltjes blijven plakken aan het water oppervlak.
Ook stel ik mij ook een vraag met die tegeltjes hoe ga je die schoon houden? Met thinner? Dat gaat toch de voegen aan tasten?
Goed concept maar misschien nog wat denkwerk?

@ Mrp: Neej helaas verhuur ik mijn cabine niet

@ Losi5T: dat was om bepaalde redenen niet mogelijk, de tegeltjes zijn ten alle tijden voorzien van Kleefcoating. Deze was je heel eenvoudig af met een lauw water sopje en alles is weer helemaal schoon. Hierdoor hoef je ook geen gebruik te maken van watervloertjes en dergelijke. Eventueel stof kleeft ten allen tijden aan wanden, vloer enz.

Dit is echt heel gaaf en handig, mooi vindt ik het ook om te zien dat je niet te ingewikkeld hebt bedacht. (Dit klinkt miss veel simpeler maar het komt er wel op neer). Je hebt een mooie grote doos gemaakt en betegeld. En daar een gefilterde lucht-aanvoer aangemaakt met een afvoer naar buiten. Dat is een supereffectief idee.

Maar ik ben wel nieuwschierig hoe de Kleefspray heeft gewerkt en of alles nog wit is?

De spuitcabine doet inmiddels al een tijdje probleemloos zijn werk. De cabine is nog vrijwel net zo wit als toen hij in gebruik is genomen. De kleefcoating werkt dus perfect en zorgt er tevens voor dat eventuele stof niet rond dwarrelt.

TPxF9n3SGKwBy-efBaKsv4NJbfMrVN59OyVOj8eLg30=w693-h934-no

Na een uurtje zag het er weer zo uit ....

STHJrP_xzjIlxfPlOESePjnKB7vAlRrtRTH5W5Pht2c=w693-h934-no

Laatst bewerkt:
Back