P-51D Mustang van Graupner, BosModelAir

Deze is ook mooi Berto [emoji2]
Screenshot_20230119-115403_Facebook.jpeg

Ik heb geen idee.
Geen Chrome in iedergeval verder weet ik het niet.

Er zijn er meer die mijn foto’s niet zien, en het lijkt erop dat dat alleen is als er chrome of edge gebruikt wordt.

Heb al een mail gestuurd naar het MNF even dat afwachten.

Klopt in Firefox wel, in Chrome of Edge niet. (Edge is technisch gebaseerd op Chrome is mij ooit verteld.)
Je foto's van voor 27 oktober zijn wel te zien, vanaf die dag gaat het mis.
Ik zie een fout in de HTML, de img tag eindigt op style> ... style zonder ="".
Ik weet dat Chrome kritisch kan zijn op fouten in HTML, misschien is dat het?

Als ik met de link van jouw foto een foto plaats, gaat het ook mis.

P-51D-Mustang-163.jpg

En die foto zie ik dus wel gewoon (firefox).
En aan de code is niks geks volgsn mij als nmitwit, van jouw laatste foto is dat gewoon: http://www.bosmodelair.nl/wp-content/uploads/P-51D-Mustang-163.jpg

Gek trouwens dat de foto`s van voor 27okt wel te zien zijn want die zijn van hetzelfde adres: http://www.bosmodelair.nl/wp-content/uploads/P-51D-Mustang-142.jpg

(De foto`s van de post op 1 september zijn geupload via MBF zie ik nu dus die ziet iedereen, daarna via links naar m`n website).

Gewoon allemaal overstappen naar FireFox dus ;-)

Laatst bewerkt:
Klopt in Firefox wel, in Chrome of Edge niet. (Edge is technisch gebaseerd op Chrome is mij ooit verteld.)
Je foto's van voor 27 oktober zijn wel te zien, vanaf die dag gaat het mis.
Ik zie een fout in de HTML, de img tag eindigt op style> ... style zonder ="".
Ik weet dat Chrome kritisch kan zijn op fouten in HTML, misschien is dat het?

Als ik met de link van jouw foto een foto plaats, gaat het ook mis.

P-51D-Mustang-163.jpgfull
Even wat proberen.
Helaas het werkt niet ze blijven onzichtbaar.

Het werkt inderdaad in sommige browsers wel en in anderen niet. Het is niet de style zonder set value, want die staat niet eens in de HTML, maar geeft de inspector zo weer omdat hij geen waarde heeft, maar evengoed is dat qua syntax niet fout. Het is ook niet het adres wat je in post #213 noemt Berto, want dat is inderdaad gewoon goed. Sterker nog, als ik exact dezelfde HTML-code uit de bron in een blanco pagina op mijn eigen computer plak, en die bekijk, dan zie ik de afbeelding wel gewoon. De HTML is dus goed, en de URL naar de afbeelding ook.

En Bertus, dit kun je ook door aanpassingen aan jou (of onze) kant niet fixen. Want als je je console open klikt in de dev toolbar zie je het: de afbeeldingen geven een "ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH" foutmelding. Ofwel, modelbouwforum.nl wordt met een SSL certificaat over HTTPS geserveerd, en bosmodelair.nl niet. De betere browsers ;-) laten geen bronnen toe in een beveiligde website die niet beveiligd zijn, want dat is simpelweg een security vulnerability.

De oplossing is om je eigen website bosmodelair van een SSL certificaat te voorzien (dat kan tegenwoordig gratis). Dan zullen alle gebruikers je afbeeldingen (weer) zien in dit draadje. Het is overigens ook niet zo dat het met oudere of eerder geplaatste afbeeldingen wel werkte, bij mij doen alle afbeeldingen in dit draadje het niet meer. Echter... een paar afbeeldingen heb je geplaatst als bijlage, dus via dit forum zelf, en die blijven uiteraard wel zichtbaar omdat die over HTTPS geserveerd worden.

upload_2023-1-20_9-20-55.png

Kijk was al beetje bang dat het aan het (nog) niet hebben van het SSL certificaat lag, weet dat nu dus zeker.
Gaan we dat eens zien te regelen.

En SSL geïnstalleerd, zijn de foto`s nu wel zichtbaar voor diegene die ze niet zagen?

Back