Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rogier

Rogier Guest

Heb je paypal gekoppeld aan een creditcard? Zo ja, dan heb je best kans dat je aankopen via de creditcard zijn verzekerd. Ik heb met mijn Visa dat alle online aankopen zijn verzekerd.

2. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Je kan het ook nog altijd zelf gaan halen in HK en dan bij aankomst op Schiphol zelf inklaren scheelt het je die 17 euro inklaringskosten die de TNT rekent ;)

3. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Bij betaling via Paypal ben je ook verzekerd ...... Zo was het in het verleden iig wel ...

Gewoon bij Paypal aankloppen als je er met de verkoper niet uitkomt.

4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Even offtopic:
    Een pessimist, is een optimist, met levenservaring;)

Ontopic, idd geschil openen bij paypal, en opwaarderen tot een claim.

5. Bogoboy

Bogoboy Guest

2 x half Leeg= Leeg.. 2 x Half VOL = VOL :hammer:

6. victorymarc

victorymarc

Lid geworden:
    8 feb 2003
    Volgens mij is in Roosendaal het glas helemaal leeg.....

Maar goed, vraag staat nog.

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    In Roosendaal is het glas in 100.000 stukken.
    Mijn pakket staat nu weer meer dan een week te niksen bij die sufferds.
    Zelfs de inklaringsbrief heb ik nog niet van ze gehad.
    Dit bedoel ik nou, betaal ik ze daar voor?

*zucht* Ik ga dat telefoon nummer maar weer opzoeken om ze een beetje wakker te porren..

edit
    Na 20x overgaan een of andere gast met moeilijk buitenlands accent aan de lijn.
    Doos zit nogsteeds in een of andere container, maar ze wisten al wel dat ik 29,80 moet betalen...
    Dat is knap want:
    Prijs in dollars delen door euro koers (80US$ / 1.36) = 58,60 euro.
    19% BTW over prijs in euros (58,60 * 0.19) = 11,13 euro.
    Uiteindelijke BTW plus inklarings kosten (11,13 + 12,50) = 23,63 euro.
    Hun berekende kosten minus eigenlijke kosten (29,80 - 23,63) = 6,17 euro.

Waar zijn die 6 euro extra dan voor?? Koffiekoek belasting?
    En dan katten ze me af als ik het een stel laaie lichters noem?

Want wezen jullie nu eens eerlijk, meer dan 50% bij moeten lappen, vinden jullie dat nu echt normaal?

Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  8. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    mja, hoe lager de waarde, hoe hoger dat percentage, want die 12,50 is bij een bestelling van 100 dollar natuurlijk minder.
    Ook kan het zijn dat ze een IETS andere wisselkoers aangehouden hebben, en je kon toch ook 17,50 handling berekend kegen?

Bij mijn laatste pakketje klopte het iig precies, 19% + handling.

9. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005
    nee ik vind dat niet normaal!
    maar als ze nou zoals in jou geval te veel rekenen, dan kun je het verschil wat teveel gerekent is toch wel terug krijgen? (hoop ik) want van mij staat er ook al een week een pakje bij de douane,en ik heb ook nog geen brief gekregen.ik wacht het deze week nog eens af en anders ga ik ook maar eens bellen.want nu kan het wel druk zijn omdat iedereen uit het buitenland besteld en er misschien bezuinigd moet worden op personeel,maar ik vind dat ze de post dan beter gelijk kunnen doorsturen,dan hoef je tenminste niet zo lang te wachten en dan achteraf pas brieven sturen met opvraag van waarde en inhoud haha!

10. MPXfan

MPXfan Guest

Wat een (koffie)kletskoek!
    Het gaat echt niet om die paar pakketjes van modelbouwers die extra langs de douane moeten: als er 1000-en poststukken te verwerken zijn kom je in een ''treintje'' terecht. Op het moment dat jouw antwoord op hun vraagbrief binnenkomt wordt jouw brief niet met spoed behandeld, maar kom je in de rij te liggen van soortgelijke brieven.

Er bestaan wettelijke termijnen voor afhandeling; zo lang men daar binnen blijft is er dus niets aan de hand (zoals hier). Ga je miepen omdat je ''gepakt'' wordt: it's all in the game. Jij kiest daar zelf voor, want wees eerlijk: als iedereen zijn waardes netjes zou opgeven, is deze tussentijdse ''vertraging'' niet nodig. Juist omdat men op grote schaal probeert te ontduiken zijn dit soort controles nodig. En ik geef ze groot gelijk: liever dat degeen die het probleem veroorzaakt betaalt, dan dat die over iedere belastingbetaler moet worden omgeslagen.

Dus: volgende keer netjes echte waarde opgeven óf ophouden met zeuren óf andere hobby zoeken.

11. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005
    slaat ook helemaal nergens op! want hoe kan jij nu weten of ik de werkelijke waarde niet heb opgegeven.en ik lees zelfs verhalen dat er ook pakketten kwijt raken of (te) lang blijven liggen.en als ze dan gaan bellen in veel gevallen het proces dan ineens wel versnelt wordt.ik heb geleerd,in deze wereld moet je veel overal zelf achteraan.ik ben er in ieder geval niet gerust op totdat ik mijn pakket goed en wel in handen heb,

12. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    En dan ben je NOG de klos (als je het zo wil noemen, ik calculeer het wel in bij mijn bestelling).
    Mijn laatste pakketje stond de exacte waarde INCLUSIEF verzendkosten op (en die waren ruim 20 dollar, met DHL). En er stond op rc airplane parts.
    En bij mij kwam er ook gewoon die 19% en handlingskosten bij hoor, dus puur de goeie waarde erop (laten) zetten helpt niet.
    Zelfs de rekening zat duidelijk zichtbaar (met daarop in verschillende talen: factuur) met ook daarin de exact goede waarde die overeen kwam met wat er op het pakketje zelf stond (de sticker)

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Belasting moeten betalen is tot daar aan toe.
    Maar voor belabberde (non)service 12,50 euro (dat zei die telefoonachmed zelf) bij moeten betalen,
    en dan gaan ze er ook nog een keer overheen met voor hun heel voordelige koersen.
    Dat vind ik niet kunnen.

Van ons verlangen dat we eerlijk zijn terwijl ze daar zelf een partij aan et viezeriken zijn vind ik niet kunnen.

14. ajh

ajh

Lid geworden:
    26 aug 2005
    19% BTW (gebaseerd op $20,- mag ik hopen) en handlingkosten (iets anders dan verzendkosten) lijkt mij correct.

Wat is nu je probleem?

15. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    GOED lezen als je dit soort opmerkingen maakt (je laatste regel)

1) ik heb nergens problemen mee, gaf alleen aan dat alles netjes aangeven (de juiste waarde) niet helpt i.t.t hetgeen een paar posts terug geschreven werd (de post die ik quote).

2) 20 dollar waren de verzendkosten, pakketje was duurder, maar blijkbaar rekenen ze INCL verzendkosten de totale prijs. Heb het al vaker gezien, en volgens mij stond dat hier ook ergens in het topic dat dat gebeurt.

dussss ik zeg: effe chille :cool: (weet niet wat JOUW probleem is?)

16. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Klopt idd ... De btw berekenen ze over de totaalprijs van pakketje + verzendkosten.

17. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Yup, als het meezit vergeet de verzendende partij de kosten van de shipping op de verpakking te zetten. Scheelt weer een paar euri.

Ik wacht ook al een dikke maand met smart op een order uit de states... ben benieuwd. Ach aan al dat gedoe zit 1 voordeel: Het is elke keer leuk om vanuit je werk naar huis te rijden, misschien is de TPG man langsgeweest :)

Mag ik vragen welk nummer je belt? Ik krijg eigenlijk altijd netwerk bezet....

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Een of ander 020 nummer een paar pagina's terug.
    Bij het nummer op de site geven ze idd niet thuis.

19. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Gewoon het 020 bellen en vragen of ze al een kenmerk hebben , zoja vraag dan ook gelijk het faxnummer .
    Dan kan je dat gelijk alles doorfaxen en voorzien van hun kenmerk.
    Even een uurtje wachten , dan weer bellen naar het 020 nummer en vragen of de fax is ontvangen.

En met geluk heb je binnen 3 dagen de spullen in huis incl een rekening voor de kosten............

voor de gene die geen fax hebben,:idea:zoek even op google naar bv."gratis faxen"e.d.

20. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    @ Sven, in een ander draadje gaat het ergens over "respect".
    Ik heb je dat al eerder aan je verstand proberen te brengen, maar het schijnt niet door te dringen:
    kreten als "telefoonachmed" en "Laaienlichters" horen hier niet thuis.

Als je wilt griepen, moet je dat op het juiste adres doen: ergens op Schiphol.

Stap in de auto, ga erheen en vertel daar je verhaal. Liefst in dezelfde bewoordingen, daar kom je het verste mee.

Hier je ellende neerzetten heeft
    A) geen zin (je maakt jezelf behoorlijk belachelijk en
    B) je valt in herhaling.

Stop er mee, ga richting douane met je klachten. Daar horen ze thuis.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina