Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even samengevat. 4 Lipo's besteld, 4 losse doosjes. 3 op pakketpost, 1 op EMS.
Eentje kwam na een week al binnen, een pakket zending. De andere 3 heb ik vandaag pas, weer een week later.

Of die ene EMS doos nou de rest heeft tegengehouden of wat dan ook, ik bestel iig niet meer op EMS. Had nog een lichte zending op EMS van 1 - 1,5kg, maar die ligt nu dus mooi bij de inklaring.

Alles van Hobby City trouwes.

Ik print de order pagina uit en stuur die wel op. Zit zo'n mooie envelop bij..... Ik ga het bedrag ook niet aanpassen, dan maar 34 euro import kosten betalen. Ik reken het zelf uit en zet het erbij en meer krijgen ze niet ;) (ja + 15 euro inklarings kosten dan)

gewoon inloggen bij HC en dan je order bekijken en die uitprinten.
De email zonder totaal lijkt me niet zo handig, ze willen juist het totaal bedrag weten zodat ze de heffing kunnen bepalen.

gewoon inloggen bij HC en dan je order bekijken en die uitprinten.
De email zonder totaal lijkt me niet zo handig, ze willen juist het totaal bedrag weten zodat ze de heffing kunnen bepalen.
OK, mss doe ik dat dan als ze niet genoeg hebben aan mijn eerste mail.

Tja, dat ze heffen op het bedrag die op de doos staat.:rolleyes:

niels

Ik heb vandaag mijn pakketje binnen gekregen, en van de €180 waarde hoefde ik maar €20,82 bij te betalen!
Het gekke is dat er nog steeds '24 june Netherlands Pending customs inspectrion' staat.
Maar ach, ik heb mijn spullen binnen ;)

Besteld, RCLander EDF F16. 110cm lang, 80 cm breed, doos van hier tot gunter. Besteld bij een amerikaanse site, die besteld het bij de fabriek in china, die stuurt het op. Totaal, 400 dollar.

Gigantische doos.... 20 dollar, gift erop..... staat vandaag 2 weken na bestellings dato op de deurmat (hele grote brievenbus).

Doosje met de electronica voor dit beest besteld direct uit China (op voorraad etc), al voor ik de jet zelf had besteld. Ligt nu al een week bij de inklaring.

Gigantische doos van 2kg zoniet meer met 20 USD (GIFT) erop zo naar de TNT, klein doosje van 1kg bij de inklaring.

Ikke nie meer snap.... stelletje lutsers.

Hmmm.. pakketje HC 26/6 besteld, 6/7 eindelijk de deur uit gegaan. (3 lipos)
Met tracking tot de grens, en er staat nu "The item (RA888803911HK) will leave Hong Kong for its destination on 10-Jul-2009"
Gister stond er hetzelfde alleen dan met 9-Jul. ? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu maar hopen dat er snel 'has left Hong Kong' staat ipv 'will leave'.

[edit]
M'n item has left Hong Kong :)
[/edit]

Laatst bewerkt:
Weet iemand of je met een gewoon air parcel van hongkongpost ook tracking in Nederland hebt?.
De status staat namelijk al 3 dagen op '' item has left hong kong for it's destination'.
Normaal deed ik altijd EMS, maar omdat ik tot nu toe bij al mijn pakketten er ben uitgevist door de douane wilde ik een keer een normaal air parcel proberen.

Normale post is niet te volgen tot aan Nederland , dat gaat alleen maar tot aan Item has left.....

Voordeel is wel dat je er zo goed als zeker van bent dat je er NIET wordt uitgepikt ;)

Ik heb op iets besteld bij himodel nu heb ik een tracking nummer gekregen (RR674391129CN) maar als ik dat in voer bij Post/EMS tracking - track-trace staat alles in het chinees en dat kan ik niet lezen,wie kan dat meschien wel lezen en mij vertellen waar mijn pakje nu is.

Laatst bewerkt:
Ik heb op iets besteld bij himodel nu heb ik een tracking nummer gekregen (RR674391129CN) maar als ik dat in voer bij Post/EMS tracking - track-trace staat alles in het chinees en dat kan ik niet lezen,wie kan dat meschien wel lezen en mij vertellen waar mijn pakje nu is.

Dit is de 1:1 vertaling:

Aantal jaren de stand van e-mailberichten verstuurd naar de locatie van de datum van het ontvangende land de status van de handtekening
Forfaitaire uitvoer

RR674391129CN 2009 Directe sluiting brieven afgegeven Beijing International Nederland 11 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elke sluiting pakket opening van de Beijing International Nederland 11 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elk pakket sluiting zegel vet Qingdao International Nederland 8 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elk pakket vaststelling Fengkai Qingdao International Nederland 8 juli 2009
Aanvaarding Aanvaarding RR674391129CN 2009 het Centraal Planbureau de 7 juli 2009

Denk dat het pakje dus wel al in nederland is.

wat een stelletje lutsers.

Pakketje verzonden op 3 juli, op 6 juli in NL bij de inklaring. Brief op 11 juli in Limburg op een adres aangekomen, word ik gebeld door ene mevrouw dat zij post van mij heeft gehad maar het weer in de bus zou gooien in de hoop dat het bij mij aankomt. Ik woon in Den Helder, Noord Holland. Wat een schele postbeambte. Vandaag 13 juli de brief binnen met verzoek factuur erbij te doen voor de inklaring.

3 dagen en het komt de halve wereld over, 5 dagen om een brief op het verkeerde adres af te leveren. Kijken hoe lang het duurt nadat ik morgen de brief op de post doe voordat ik het pakket in handen heb.

Verstuur echt nooit meer iets met EMS, gewoon geld verspilling.

EMS is een koeriersdienst .... Dat betekent GEHEID betalen aan de douane ;)
De koeriers dienst neemt namelijk de inklaring van het pakketje over...

Via de gwone pakketpost ontwijk je dat en wordt je er hooguit bij een steekproef uitgepikt...

Kijken hoe lang het duurt nadat ik morgen de brief op de post doe voordat ik het pakket in handen heb.

Duurt dan nog wel even..... ik heb vorige week al een brief terug gestuurd met factuur. Nog steeds 0,0 reactie..... ligt al sinds vorige maand bij duane. Eind deze week maar eens erg boos bellen.

Heb ik ok wel eens gehad. Dan vertrouwen ze het bedrag op de doos niet. Stadaard procedure, bestaat al jaren...... zorgt alleen wel voor ENORM veel vertraging.

Dit is de 1:1 vertaling:

Aantal jaren de stand van e-mailberichten verstuurd naar de locatie van de datum van het ontvangende land de status van de handtekening
Forfaitaire uitvoer

RR674391129CN 2009 Directe sluiting brieven afgegeven Beijing International Nederland 11 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elke sluiting pakket opening van de Beijing International Nederland 11 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elk pakket sluiting zegel vet Qingdao International Nederland 8 juli 2009
RR674391129CN 2009 de totale uitvoer van elk pakket vaststelling Fengkai Qingdao International Nederland 8 juli 2009
Aanvaarding Aanvaarding RR674391129CN 2009 het Centraal Planbureau de 7 juli 2009

Denk dat het pakje dus wel al in nederland is.

Bedankt voor het vertalen.

Eindelijk !:mrgreen:

De postbode kwam vanmorgen langs met mijn pakket.
Alleen had ik niet genoeg geld op zak om de extra kosten 86,88 euro te betalen. :(

Nuja, de kosten zijn minder dan verwacht dus dat is ook weer mooi.
Morgenvroeg erom gaan naar de Post dus.

grts

niels

Ik heb nog steeds niets....... zijn er nog andere telefoon nummers die ik kan bellen (naast die op de tnt site)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back