Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een stelletje lutsers.

Pakketje verzonden op 3 juli, op 6 juli in NL bij de inklaring. Brief op 11 juli in Limburg op een adres aangekomen, word ik gebeld door ene mevrouw dat zij post van mij heeft gehad maar het weer in de bus zou gooien in de hoop dat het bij mij aankomt. Ik woon in Den Helder, Noord Holland. Wat een schele postbeambte. Vandaag 13 juli de brief binnen met verzoek factuur erbij te doen voor de inklaring.

3 dagen en het komt de halve wereld over, 5 dagen om een brief op het verkeerde adres af te leveren. Kijken hoe lang het duurt nadat ik morgen de brief op de post doe voordat ik het pakket in handen heb.

Verstuur echt nooit meer iets met EMS, gewoon geld verspilling.

Op zondag de factuur nog op de post gedaan en die is maandag wel opgehaald, misschien dinsdag aangekomen in iedergeval ik had het pakketje vrijdag binnen. Dat is dus zeer snel verwerkt nadat de factuur daar binnen kwam.

Misschien is dit het nieuwe EMS beleid?

Op het andere pakket zit ik nu namelijk nog te wachten... Zal morgenvroeg maar eens gaan bellen met de TNT.

hm, misschien een domme vraag, maar ik heb geen flauw idee hoe dat gaat. Er komen twee EMS pakketten naar me toe van HC. Als ik via HC op de code klik krijg ik de tracking info van HongKongPost.
Ooit las ik ergens dat je de HongKongPost code om kon laten zetten naar een 3S code om het pakket verder te volgen. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat?

NO WAY! Is onmogelijk, en indien je beweert dat dit wel zo is wil ik de historiek van dik pakje wel eens zien....
:oops:Idd je hebt gelijk, ik heb het hem nog eens gevraagd en ik had het dus verkeerd verstaan. Het pakket was Dinsdag verstuurd.
Nuja, het belangrijkste is toch dat er geen extra kosten waren hé.:rolleyes:

niels

Ook hier een pakketje onderweg vanuit HongKong. Nu is het een air-parcel pakket met een track&trace nummer wat met CP begint.
Als ik de status nu bekijk staat er al sinds 15-7

15-Jul-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 15-Jul-2009

Met een air-parcel pakket zie je toch ook wanneer het in nederland gearriveerd is? Ik zie bij de meeste andere mensen dat dit meestal binnen 2 a 3 dagen is, maar bij mij staat dit er dus al een week..
Ongewoon, of hebben meer mensen die ervaring?

Laatst bewerkt door een moderator:
heb van 4 doosjes wel eens eentje gelijk 3 dagen gehad de andere 5 dagen later, zoals een paar paginas terug beschreven toen ik 4 LiPo's in 4 verschillende doosjes tegelijk bestelde.

Iemand nog tips over contact opnemen met de TNT? Doosje ligt al sinds de 10e bij de inklaring en aangezien bij het vorige pakket (hoewel het hier om Air Parcel gaat en niet EMS) er een brief (verkeerd afgeleverd maar wel) is verstuurd mbt de factuur wou ik weten of dat nu weer het geval was. Echter na het afspelen van het "dit is het nummer van de afdeling inklaring"-bandje gaat de lijn altijd gelijk over op de 'in gesprek'-toon.

Ikkuh nie goe van wor.....

Laatst bewerkt:
Alsof de duvel er mee speelt. Kijk net, en ineens staat er dit:

15-Jul-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 15-Jul-2009
22-Jul-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
22-Jul-2009 Netherlands Pending customs inspection.

8-7 bestelling geplaatst, 22-7 en we zijn nu in .nl. Nu eens kijken hoelang deze stap weer duurt. Haast moet je niet hebben in ieder geval :)

Ik heb zelf contact opgenomen met de douane.
Als antwoord vroegen ze een factuur.
Ik vraag mij af hoelang het geduurd zou hebben eer ze mij iets lieten weten, moest ik zelf geen contact opgenomen hebben ...

niels

Maar in Nederland zit er helemaal geen douane meer tussen begreep ik? TNT is gemachtigd en doet dus zelf de inklaring? Zodra ze dat gedaan hebben nog wel een seintje naar de douane voor akkoord, maar die beweren dat altijd binnen 10 minuten te doen.

Ach.. Ik kan me er niet meer druk om maken. Al zou ik nu wel graag een tracking nummer voor binnen .nl hebben. Kan ik daar TNT nu al voor lastig vallen of moet het dan eerst ingeklaard zijn?

Maar in Nederland zit er helemaal geen douane meer tussen begreep ik? TNT is gemachtigd en doet dus zelf de inklaring? Zodra ze dat gedaan hebben nog wel een seintje naar de douane voor akkoord, maar die beweren dat altijd binnen 10 minuten te doen.

Ach.. Ik kan me er niet meer druk om maken. Al zou ik nu wel graag een tracking nummer voor binnen .nl hebben. Kan ik daar TNT nu al voor lastig vallen of moet het dan eerst ingeklaard zijn?

Dit meende ik ook maar is blijkbaar niet juist. Mijn pakketje ligt sinds 15-07 bij de douane en ik heb gebeld met TNT maar deze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Douane mag max. 30 dagen het pakketje vast houden.

Dit meende ik ook maar is blijkbaar niet juist. Mijn pakketje ligt sinds 15-07 bij de douane en ik heb gebeld met TNT maar deze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Douane mag max. 30 dagen het pakketje vast houden.

Dan is er iemand aan het liegen. De douane zegt toch echt dit op hun website:

Let op!

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !

Kopen via internet of postorder door particulieren

Je kunt alleen informeren bij de douane, als je een brief hebt ontvangen waar om een faktuur is gevraagd. Het nl. trackingnummer staat er dan bij.

Anders is het idd zinloos om hun te bellen.

EgWel zei:
Dan is er iemand aan het liegen. De douane zegt toch echt dit op hun website:

Let op!

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !
.

Dit is juist maar zolang de douane afhandeling niet is gedaan ligt het dus bij hun/cq in hun macht tot dat TNT er iets mee kan doen.

Je kunt alleen informeren bij de douane, als je een brief hebt ontvangen waar om een faktuur is gevraagd. Het nl. trackingnummer staat er dan bij.

Anders is het idd zinloos om hun te bellen.

Ik heb het tracking nummer van TNt zonder dat ik een brieg heb ontvangen. Kan ik hiermee naar de douane bellen en kunnen hun me dan meer gegevens verstrekken? Indien ja, welk nummer moet ik dan bellen?

Laatst bewerkt:
Dit is juist maar zolang de douane afhandeling niet is gedaan ligt het dus bij hun/cq in hun macht tot dat TNT er iets mee kan doen.

Laat me raden.. Dat zegt TNT tegen jou? Ben benieuwd wat de douane gaat zeggen als je die belt. Ik gok op een "dat horen wij wel vaker, maar wij geven het na inklaring door de vervoerder altijd binnen 10 minuten vrij"..
kastje->muur->kastje->muur ;)

joepie :nooo:

mijn 2 pakketten met een vliegtuig erin liggen sinds gister ook bij de customs inspection :hammer:

benieuwd hoelang dit feest gaat duren.

Inmiddels al 6 dagen "pending for custom inspection" :(

Maar.. Naast deze bestelling heb ik nog 2 kleinere bestellingen geplaatst. De eerste daarvan is woensdag de 23e verzonden door HC. Gaat net de bel, staat er een meneer van TNT met dat pakje in zijn handen! Geen extra kosten, niets.
Dus wat hier al eerder vermeld is kan ik bevestiging. Zorg dat je pakketje onder de kilo blijft en laat het versturen op de goedkoopste manier. 5 dagen en het is binnen zonder gezeik?!
Had ik dit eerder geweten had ik het grote pakket wat nu bij de douane staat (3kg) mooi laten opdelen in 3 kleinere..

mijn pakje staat al lekker 3 dagen op Processing, maar we hebben ook al een mailtje gehad dat het tot max, 6 dagen kan duren

Wil jullie niet ontmoedigen maar mijn pakje ligt sinds 15-07 te wachten op inklaring. Men heeft het momenteel erg druk!!!!!!!!!!!!!

mijn pakje ligt sinds 15-07 te wachten op inklaring.

Die van mij heeft zo'n 2 weken moeten wachten op inklaring.
De kosten vielen wel mee, ongeveer 15% extra.

Nu heb ik weer iets anders aan de zeik, mijn pakket is 20 juli verzonden uit hongkong.
Status: HongKong Shipped to destination 20-jul.
Maar nu staat er nogsteeds dit laatste, ik hoop dat er wat mis is met de registratie ofzo en dat het vandaag gewoon komt.

Grt Ron

Wil jullie niet ontmoedigen maar mijn pakje ligt sinds 15-07 te wachten op inklaring. Men heeft het momenteel erg druk!!!!!!!!!!!!!

Dan stel ik voor dat ze niet moeilijk doen en er gewoon even snel een stempel opzetten en klaar ;)
Maar zonder gekheid, ik ga zaterdag 2 weken op vakantie en heb niet de illusie dat het voor die tijd ingeklaard en bezorgd zal zijn. Sterker nog, ik vraag me af of het na mijn vakantie überhaupt al ingeklaard zal zijn..

Wel ben ik benieuwd of mijn andere (airmail) pakketje van onder de kilo deze week nog binnenkomt...Zoja, bestel ik voortaan zoveel mogelijk net onder kilo :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back