Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij heeft zo'n 2 weken moeten wachten op inklaring.
De kosten vielen wel mee, ongeveer 15% extra.

Nu heb ik weer iets anders aan de zeik, mijn pakket is 20 juli verzonden uit hongkong.
Status: HongKong Shipped to destination 20-jul.
Maar nu staat er nogsteeds dit laatste, ik hoop dat er wat mis is met de registratie ofzo en dat het vandaag gewoon komt.

Grt Ron

Niet alle typens zijn volledig te tracen. Als het geen ems is en meer dan 1kg weegt dan zul je niet meer zien dan dit.

Het klopt wat je zegt, maar uit 3 andere bestellingen met ditzelfde type was dit wel te traceren.
Er is 1 dag eerder een pakje zonder tracering weg gegaan, en die was vrijdag binnen, dus ik verwacht het 2e pakje toch wel vandaag.
Maar ik vind het gek dat volgens honkong post mijn pakket nog in het vrachtruim van een boeing 737 ligt ergens tussen China en Nederland.

28-20 juli, das dan ongeveer 8 dagen hé, ik wacht vandaag nog ff af

Bij mijn pakket wat nu op inklaring wacht duurde het ook 7 dagen voordat de status veranderde van "left hong kong" naar "arrived and being processed". (15-22 juli)

He he,

Het pakketje is er door. Kan alleen nergens zien wat de extra kosten zijn.
Zal morgens eens proberen te bellen, wat de kosten zijn.

Goh, dat is een stuk sneller dan ik dacht!

<table class="detail"><tbody><tr><td>22-Jul-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>28-Jul-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>In transit.</td> </tr> </tbody></table> <!-- #EndTTSEnquiry --> <!-- Modified by webmaster 2002-10 -->

Nou kreeg ik gisteren van HC een tracking # dat met RB begint.
Pakketje komt met 'International (Registered) Air Mail' maar als ik op de link klik is het nummer bij Hong Kong post niet bekend...

Weet iemand hoe dat zit?

Nou kreeg ik gisteren van HC een tracking # dat met RB begint.
Pakketje komt met 'International (Registered) Air Mail' maar als ik op de link klik is het nummer bij Hong Kong post niet bekend...

Weet iemand hoe dat zit?

Duurt meestal een dag voor het nummer iets laat zien op de hong kong post site is mijn ervaring. Maximaal 48 uur.
Overigens heb je niet echt veel aan die tracking hoor. Je ziet wanneer het afgegeven is bij Hongkong post en wanneer het in een vliegtuig richting .nl gestopt is. Verder niet.

Afgl vrijdag paar (grote) accu packs besteld bij acw, gisteravond tringg (das snel!) :)
De buurman die zich vertilt aan een pakket.. 3 a 4 dagen vanuit japan!

wat dachten jullie van 15 juni iets bestellen in Amerika en het 29 juli pas bezorgd krijgen en dan op een pakketje van 90 euro nog 27,50 euro aan invoerrechten moeten betalen.

Vandaag briefje in de bus van TNT. Pakket aangeboden, niemand thuis. De optie "bedrag verschuldigd" is niet aangekruist.

Nu begin ik toch echt te twijfelen. Het 3kg pakket is volgens de hongkong track&trace door de douane en "in transit" in Nederland sinds gisteren. Het andere pakketje van < 1kg is volgens hongkong post de 27e daar vertrokken.

Qua timing zou je zeggen het 3kg pakket. (Waaronder 2 HK-450 kits.) Dat houden ze dan 6 dagen vast voor inklaring om het vervolgens vrij te geven zonder ook maar de btw van de aangegeven $100,- oid te berekenen?? Aan de andere kant, de 27e vertrokken uit hongkong en de 29e al aangeboden.. Dat is wel heeeel snel voor airmail niet?

Erg nieuwsgierig wat er nu precies morgen voor de deur staat, hoop alleen dat de postbode niet "vergeten" was om aan te geven dat er toch een bedrag verschuldigd is :)

wat dachten jullie van 15 juni iets bestellen in Amerika en het 29 juli pas bezorgd krijgen en dan op een pakketje van 90 euro nog 27,50 euro aan invoerrechten moeten betalen.

Dat zou ik verschrikkelijk pech noemen :) Maar uit interesse, hoe zwaar was het pakketje en hoe is het verzonden? Airmail, express koerier? En wat was de daadwerkelijke waarde van de inhoud?

Heren,

Ik heb al even lopen zoeken en scannen door dit topic, maar niet kunnen vinden. Ik heb twee pakketjes besteld. één daar van is vanuit Amerika en die is verzonden op 1 Juli. De status volgens Track and Confirm is als volgt:

<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 width=671><TBODY><TR><TD class=mainText vAlign=top>Your item cleared customs in NETHERLANDS at 1:46 PM on July 18, 2009. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

</TD><TD vAlign=top align=right></TD></TR><TR><TD> </TD><TD class=mainText vAlign=top width=675 colSpan=2 align=left>Detailed Results:
<TABLE border=0 cellSpacing=0 summary="This table formats the detailed results." cellPadding=0 width=650><TBODY><TR><TD width=10>
spacer.gif
</TD><TD width=640>
spacer.gif
</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Out of Foreign Customs, July 18, 2009, 1:46 pm, NETHERLANDS</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Out of Foreign Customs, July 17, 2009, 10:19 pm, NETHERLANDS</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Into Foreign Customs, July 08, 2009, 7:33 am, NETHERLANDS</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Arrived Abroad, July 08, 2009, 7:33 am, NETHERLANDS</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>International Dispatch, July 05, 2009, 7:08 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Arrival</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Electronic Shipping Info Received, July 02, 2009</TD></TR><TR><TD vAlign=top>
bullet_circle.gif
</TD><TD class=mainTextbold vAlign=top>Shipment Accepted; July 02, 2009, 4:00 pm, LA HABRA, CA 90631</TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE>
MAar tot op heden heb ik nog niets gezien in de brievenbus.

Ook mijn pakket uit Hong Kon lijkt vertraagd. Deze is op 17 Juli vertrokken uit Hong Kong, maar nog steeds heb ik niets ontvangen.

Weten jullie of er een mogelijkheid is om bij de Douane na te vragen of pakketten daar zijn, of in behandeling liggen. Een soort status opvragen? Want nu zit ik te wachten zonder dat ik ook maar weet of het nog wel aan gaat komen? Eerdere keren dat ik "gepakt" werd duurde niet zo lang.

Iemand tips?

Groet Robert

Erg nieuwsgierig wat er nu precies morgen voor de deur staat, hoop alleen dat de postbode niet "vergeten" was om aan te geven dat er toch een bedrag verschuldigd is :)

En daar ging de deurbel. Inderdaad het grote pakket, en inderdaad was meneer de postbode gisteren even vergeten aan te kruisen dat er betaald moest worden. Nu blijken mijn vrienden in Hongkong niet mijn aangegeven $100,- op die doos gezet te hebben, maar $51.57.. Dat is door de inklaarder netjes omgerekend naar 37 euro dus moest ik 7.03 euro btw + 12.50 inklaringskosten = 19.53 afrekenen.. Geen prijs voor een pakket van $207 :D

En toen kwam de uitsmijter. Hij bedacht zich ineens dat hij nóg een pakketje voor mij in zijn busje had liggen. Het kleine pakketje wat maandag Hongkong verlaten had dus!

Dus:
1 pakket, 3kg, waarde $207,75, als air-parcel verzonden :
- Besteld op 8-7
- Verzonden op 15-7
- Ontvangen op 29-7, extra kosten 19,53 euro.

1 pakket, < 500g, waarde $74,35, verzonden met registered airmail:
- Besteld op 17-7
- Verzonden op 25-7
- Ontvangen op 28-7, geen extra kosten.

1 pakket, < 250g, waarde $56.39, verzonden met registered airmail:
- Besteld op 17-7
- Verzonden op 27-7
- Ontvangen op 30-7, geen extra kosten.

Mij hoor je niet klagen :D

dat is de normale gang van zaken bij pakketjes uit de USA. Waarde x 19% BTW plus inklarings- en handelingskosten. Als je via USPS laat verzenden dan krijg je de uitgebreide route van trage verzending in de USA, trage ontvangst in Nederland, achteraanliggen bij het bepalen van de waarde voor de BTW en vervolgens na een paar dagen pas de uitlevering door TNT.

WAt wil ik daar mee gaan bereiken?

Groet Robert

Dat ze je vertellen wat de status van je pakket is, en wat het tracking nummer binnen nederland is geworden.

058-2333333, optie 1, optie 1, optie 3 oid.. Probeer het eens.

Mijn pakket is 20 juli op het vliegtuig gegaan naar Nederland, en is de 28e pas aangekomen!!!
En nu ligt het ook nog eens bij de douane afdeling!

Is er geen manier om gewoon van tevoren al invoerrechten te betalen en dat mijn pakketje niet wéér 1 1/2 maand weg blijft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back