Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
waarde was +- 130 dollar
Er stond trouwens wel de echte waarde op het pakketje, + goede beschrijving van wat er in zat.

Uiteraard gaat er ook wel eens wat groters door net als dat er ook wel eens een kleiner pakketje wordt uitgehaald.

Gewoon rekening mee houden dat het kan gebeuren dan kan het alleen maar meevallen.

Heeft iemand ervaring met het bestellen bij rcplanet.com?
Ik heb echt geen idee hoeveel ik moet verwachten aan extra kosten,dus verzendkosten,inklaringskosten,douane kosten enz.

Ik heb al wat op het forum gezocht maar ik kon niet echt duidelijk iets vinden over deze internet winkel.

Dus ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het bestellen bij rc planet?

Ik heb al veel vaker bij HK besteld, en nooit geen problemen. Nu voor de goedkoopste verzendmethode gekozen en prompt, gedoe.

Ik heb al veel vaker bij HK besteld, en nooit geen problemen. Nu voor de goedkoopste verzendmethode gekozen en prompt, gedoe.

Ik heb uit 28 bestellingen 2 keer moeten betalen.
12,50 inklaringskosten en BTW naar de waarde vermeld op het pakketje.

Beide keren was juist met de duurdere verzending, met de normale luchtpost (registered airmail) nog nooit hoeven betalen.
Pakketten varieerden van 300 gram tot 1,8 kg.

IK gebruik altijd Toy parts om aan te geven wat er in zit.
En als het een beetje geloofwaardig overkomt qua gewicht en grootte, tussen de 27 en 29 dollar (onder de 22 euro dus).
Maar ook de pakketjes waar een hoger bedrag op stond kwamen er zonder kosten door (behalve die 2 dan).
Eventueel splits ik pakketjes, kleintjes lijken sneller en makkelijker door te komen, die paar centen aan extra verzendkosten zit ik niet zo mee met deze prijzen ;)

Zo traag als de vorige zending, zo snel gaat deze zending...

4-Nov-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
4-Nov-2009 Hong Kong In transit.
5-Nov-2009 Hong Kong Processed for departure.
5-Nov-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 6-Nov-2009
6-Nov-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
6-Nov-2009 Netherlands Pending customs inspection.

Helaas deze keer wel douane.. vorige keer niet. Vorig pakketje was 4 kilo en was in 1 keer door de douane (wel met betalen) deze is nog geen 2 kilo en wordt dus wel geinspecteerd... lijkt alsof er geen touw aan vast te knopen is. Toch wel jammer die douane anders had ik gewoon mijn pakketje na 3 dagen al aan de deur gehad en het was niet eens ems.

Hoi, ik wil hier even mijn ervaringen meedelen met bestellingen in het buitenland vanuit Belgie.
Bij een bestelling van lipo's bij Hobby-King ( HongKong) voor €170 kwam er €85 invoerrechten, dossierkosten en BTW bij !! Dat is 50% van de waarde. Ik kreeg een brief van de douane dat mijn pakketje bij hun lag en dat ik moest bewijzen dat het betaald was en op welke wijze. Ik heb ze mijn paypal afrekening doorgestuurd. Nu ben ik wijzer geworden, onmiddelijk na een bestelling krijg je een e-mail met de bevestiging van je order en ordernr, beantwoord dit mail met de vraag om via e-mail een factuur te verkrijgen om de goederen in te voeren bij de douane. Je krijgt dan een officiele factuur van ongeveer 1/3 van de normale waarde en stuur deze factuur naar de duane als ze er om vragen. vb: bij een bestelling van €35 kreeg ik een factuur met alle details per artikel voor €10. De laatste tijd echter bestel ik veel bij Modellsport Schweighofer in Ooostenrijk, zeer goede prijzen, zeer lage verzendkosten - €5 voor een pakket van ongeveer 3kg ! Voor dat geld kan ik nauwelijks naar een modelbouwwinkel rijden, en bij bestellingen boven de €250 gratis verzending. Snelle levering : ongeveer 2 weken. En omdat er naar een EU gestuurd wordt geen last van douane !! Vrij verkeer van goederen weet je wel. Een voorbeeld nog: Een walkera hm53q3 rechtstreeks besteld in hongkong kost €119 + €35 verzendkosten = €154, deze zelfde helikopter besteld bij Schweighofer kost €159 + €6 verzendkosten = €165. Iets meer (€11) dan rechtstreekse bestelling maar ook geen douane problemen en snel geleverd. Zulke winkels zullen er veel meer voorkomen, dit is ook maar een voorbeeld. Maar kijk eerst goed naar de verzendkosten en AGB eer je ergens iets besteld in het buitenland.

Lees vaker dat belgie behoorlijk "vervelender" is dan nederland....
Vandaag weer een pakketje gekregen, en deze had 100% waarde, en niets hoeven betalen.... Bestel tegenwoordig veel kiene pakketjes, en dan zit je qua verzendkosten soms iets duurder, maar je hebt geen gedonder met invoeren, en ook nog eens geen gedonder met de douane, is ook wel prettig, want ik kanme indenken, dat ze daar ook een zwarte lijst hanteren, dus als je eenmaal "gesnaaid" bent, je het bokje bent.....

Ook makkelijk op te lossen, als je vrienden en familie hebt ;)

Doen ze steeds je doos open als je de werkelijke waarde moet opgeven?
Hoe kan dsv of gelijk welke carrier nu je paypal of bankafschriften controleren?
Ze kunnen toch niet even paypal of je bank bellen om te controleren? Want dat is toch privé?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb enkele weken geleden een pakket besteld bij hobbyking met de waarde van 58.07 Dollar.

Nu heb ik een bref ontvangen dat ik de officielé waarde moet opgeven en wat erin zit enz. Ik heb opgegeven bij hobbyking dat ze het meosten versturen als waarde met 40 euro, dit hebben ze ook gedaan.

Wat moet ik nu op dit formulier invullen dat alles bij elkaar 40 dollar is, of toch 58.07?

Het beste is gewoon eerlijk zijn.
Onlangs heb ik ook een pakket besteld van zo'n 1,8Kg.
Op het pakket stond een waarde van 64 dollar. De echte waarde was echter 235 dollar.
Natuurlijk kwam dit pakket niet door de douane en ik heb ze netjes een kopie van de order (die via email binnenkomt) verstuurd inclusief een kopie met de paypal afschrijving van 162,43 euro.

Uiteindelijk moest ik hier 12,50 inklarings kosten over betalen en nog eens 31,30 belasting, totaal 43,80 euro (globaal een kwart van de totale waarde dus).

In het geval van 40 of 58 dollar, zou ik gewoon de 40 dollar aanhouden. Dat verschil is zo klein en je blijft geloofwaardig. Misschien dan handig om bij HK een rekening op te vragen die ook die 40 dollar vermeld.

(vraag me af of de douane dit draadje al gevonden heeft...........??????????)

Laatst bewerkt:
nou ik ben benieuwd of het morgne word bezorgd!
<table class="detail"><tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> <th class="destination">Origin</th> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>Sha Tin Central Post Office</td> <td>Sha Tin Central Post Office</td> </tr> </tbody></table>
<table class="detail"><tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>In transit.</td> </tr> <tr> <td>10-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>10-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 11-Nov-2009</td> </tr> <tr> <td>12-Nov-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>12-Nov-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>In transit.</td> </tr> <tr> <td>12-Nov-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived the delivery office and is being processed</td></tr></tbody></table>

Deze had ik nog niet meegemaakt:

Op 2 Nov besteld bij HK.

Op 6 November al de melding: Your parcel has left the Warehouse, wat héél snel is (bij mij nog nooit zo snel gegaan).

Vervolgens een week vertraging bij Hong Kong Post.

Ik begon al ongerust te worden, dacht dat het pakket ergens van de rollenbaan was gevallen, maar vandaag kwam dan toch de melding: The item has left Hong Kong for its destination on November 13.

Na de aanvankelijk zeer snelle afhandeling bij HobbyCity wordt dit voor mij alsnog de langzaamste levering totnutoe.

Maar goed als het maar aankomt, het maakt mij verder niet veel uit, het weer is toch beroerd....

Gisteren 2 pakketjes binnengekregen vanuit HK.
Op 1 van de pakketjes zat een envelop met daarin een faktuur van HK, de waarde van de faktuur stemde precies overeen met de waarde zoals op het pakketje stond.
(en of dat de werkelijke waarde was, laat ik aan je eigen fantasie over).

Dit had ik nog niet eerder gezien.
Overigens kreeg ik de dag ervoor een brief van de douane binnen mbt deze pakketjes.
(1.5kg, goedkoopste verzendmethode, 28 en 37$ stond er op het pakket)

Groet,
Gerben

@Mcity

Mijn pakketje is 30 oktober al op de post gedaan en na 7 dagen "Customs inspections" even ver als de jouwe, op 12 nov pas "Delivery Office".
Kortom ik ben ook benieuwd, ws heeft mijn pakketje op die van jou moeten wachten. P:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back