Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb 19 oktber iets bestelt bij een internet schop in hong kong
bij century-rc(als de naam niet gemoent mag worden laat het dan eff weten dan haal ik hem weg)
volgen hun is het paktje netje op gestuurt die wat hier onder staat is van Mail Tracking (hong kong) <TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>

Posting Date

</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>22-Oct-2009</TD><TD>Kowloon Bay Post Office</TD><TD>Kowloon Bay Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
Outward Ordinary Parcel
<!-- #BeginTTSEnquiry --><!-- Modified by webmaster 2002-10 --><!-- #BeginTTSEnquiry -->Item Number: CP815456969HK
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Posting Date</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>22-Oct-2009</TD><TD>Kowloon Bay Post Office</TD><TD>Kowloon Bay Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>22-Oct-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted.</TD></TR><TR><TD>22-Oct-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>23-Oct-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>23-Oct-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 23-Oct-2009</TD></TR><TR><TD>30-Oct-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived.</TD></TR><TR><TD>30-Oct-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection</TD></TR></TBODY></TABLE>

ik heb vandaag de douane gebel maar ze konde het Parcel nummer niet vinden in hun computer .ik vind die toch raar .moet ik me nu zorgen maken
of zal dit wel mee vallen . hebben hier mee mensen last van gehad.
gr pierre

Laatst bewerkt:
nou ik ben benieuwd of het morgne word bezorgd!
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Posting Date</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>9-Nov-2009</TD><TD>Sha Tin Central Post Office</TD><TD>Sha Tin Central Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>9-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>9-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>10-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>10-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 11-Nov-2009</TD></TR><TR><TD>12-Nov-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived and is being processed.</TD></TR><TR><TD>12-Nov-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>12-Nov-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived the delivery office and is being processed</TD></TR></TBODY></TABLE>
en is het al binnen

ik heb vandaag de douane gebel maar ze konde het Parcel nummer niet vinden in hun computer .ik vind die toch raar .moet ik me nu zorgen maken
of zal dit wel mee vallen . hebben hier mee mensen last van gehad.
gr pierre

Is niet zo vreemd, zodra het pakketje Nederland binnenkomt krijgt het een Nederlands pakketnummer... Bel de klantenservice van TNT-post maar (nummer staat hier ergens in het topic), als je hun het pakketnummer uit Hong Kong geeft krijg je van hun het Nederlandse pakketnummer... Daarmee zouden die knuppels bij de douane het ook moeten kunnen vinden (onderdeel van TNT overigens)...

Of je belt of niet, het gaat echt niet sneller door de douane, hooguit vestig je de aandacht op je pakketje...

Hoi, ik wil hier even mijn ervaringen meedelen met bestellingen in het buitenland vanuit Belgie.
Bij een bestelling van lipo's bij Hobby-King ( HongKong) voor €170 kwam er €85 invoerrechten, dossierkosten en BTW bij !! Dat is 50% van de waarde. Ik kreeg een brief van de douane dat mijn pakketje bij hun lag en dat ik moest bewijzen dat het betaald was en op welke wijze. Ik heb ze mijn paypal afrekening doorgestuurd. Nu ben ik wijzer geworden, onmiddelijk na een bestelling krijg je een e-mail met de bevestiging van je order en ordernr, beantwoord dit mail met de vraag om via e-mail een factuur te verkrijgen om de goederen in te voeren bij de douane. Je krijgt dan een officiele factuur van ongeveer 1/3 van de normale waarde en stuur deze factuur naar de duane als ze er om vragen. vb: bij een bestelling van €35 kreeg ik een factuur met alle details per artikel voor €10. De laatste tijd echter bestel ik veel bij Modellsport Schweighofer in Ooostenrijk, zeer goede prijzen, zeer lage verzendkosten - €5 voor een pakket van ongeveer 3kg ! Voor dat geld kan ik nauwelijks naar een modelbouwwinkel rijden, en bij bestellingen boven de €250 gratis verzending. Snelle levering : ongeveer 2 weken. En omdat er naar een EU gestuurd wordt geen last van douane !! Vrij verkeer van goederen weet je wel. Een voorbeeld nog: Een walkera hm53q3 rechtstreeks besteld in hongkong kost €119 + €35 verzendkosten = €154, deze zelfde helikopter besteld bij Schweighofer kost €159 + €6 verzendkosten = €165. Iets meer (€11) dan rechtstreekse bestelling maar ook geen douane problemen en snel geleverd. Zulke winkels zullen er veel meer voorkomen, dit is ook maar een voorbeeld. Maar kijk eerst goed naar de verzendkosten en AGB eer je ergens iets besteld in het buitenland.

kak zeg !!! daar zie je dan je voordeel in prijs verdwijnen...
mijne zit ook "pending customs"... heb mailtje naar HK gestuurd voor invoice. ben benieuwd.

Ik wil een pakketjes bestellen van 784 gram.
Het is een viertakt 61 ASP dus het pakketje zal niet groot zijn.
Wat is het verstandigste als prijs op te geven?
Gewoon eerlijk de 115 dollar?

Het ergste dat kan gebeuren als ze het niet geloven is dat je toch moet betalen wat je sowieso had moeten betalen..

De enige reden dat ik lagere waarde er op laat zetten is omdat ik geen zin heb om 2 weken te wachten op de douane.. Had tijdje terug een pakketje dat zonder douane controle er door was, alleen moest wel betalen. Dus had deze keer de normale waarde er op gezet in de hoop dat het in 1x er door ging.. niet dus, ligt al 2 weken bij de douane.

Eerlijk zijn loont.

Is niet zo vreemd, zodra het pakketje Nederland binnenkomt krijgt het een Nederlands pakketnummer... Bel de klantenservice van TNT-post maar (nummer staat hier ergens in het topic), als je hun het pakketnummer uit Hong Kong geeft krijg je van hun het Nederlandse pakketnummer... Daarmee zouden die knuppels bij de douane het ook moeten kunnen vinden (onderdeel van TNT overigens)...

Of je belt of niet, het gaat echt niet sneller door de douane, hooguit vestig je de aandacht op je pakketje...

die (tnt in breda) kon mijn ook niet helpen
hun antwoord was bij de douane krijg je een nummer met cn.............
die konne me ook niet verder helpen .

Laatst bewerkt:

Nee hoor, zodra de douane het vrij geeft, dan pas krijgt het een tnt track en trace nummer.... eerder zal de tnt klantenservice het niet weten. (nummer staat ook op de tnt site bij de klantenservice ergens)

Hallo,

Ik heb een pakketje besteld bij UH, 250 gram.
Dit is op 27 october verstuurd, met International Air Mail.
Er is dus geen tracking mogelijkheid...
Tot nu toe nog niets ontvangen, moet ik mij "zorgen" beginnen maken ?
Ik heb via Paypal betaald, dus ik geloof dat ik op de een of andere manier mijn geld zou kunnen terug krijgen ? Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat ?

Eerder heb ik al eens een pakketje met hetzelfde gewicht en dezelfde verzend methode besteld, en dit is na anderhalve week aangekomen.

alvast bedankt,

Niels

Dat kan nog wel even duren. Als je na 40 dagen niets hebt dan moet je je pas zorgen gaan maken. Je kan UH altijd even mailen of ze misschien iets terug hebben gekregen. Meestal duurt het gewoon erg lang.....

Via paypal kan je je geld niet terug krijgen, dat geld alleen voor ebay.

Hallo,

Ik heb een pakketje besteld bij UH, 250 gram.
Dit is op 27 october verstuurd, met International Air Mail.
Er is dus geen tracking mogelijkheid...
Tot nu toe nog niets ontvangen, moet ik mij "zorgen" beginnen maken ?
Ik heb via Paypal betaald, dus ik geloof dat ik op de een of andere manier mijn geld zou kunnen terug krijgen ? Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat ?

Eerder heb ik al eens een pakketje met hetzelfde gewicht en dezelfde verzend methode besteld, en dit is na anderhalve week aangekomen.

alvast bedankt,

Niels

Ik heb al eens meer dan een maand gewacht, en toch komt het aan.
Geen zorgen maken.

Ok, bedankt.
Wel ambetant, zou graag vliegen maar dat gaat niet zonder motor hé.:p
Ik denk dat ik de volgende keren maar registered neem, dan weet ik tenminste waar het uithangt.

grts

Niels

Voor de mensen die al heel lang wachten op hun pakketje uit Hong Kong.
Ik heb vandaag het pakketje binnen gekregen wat ik ruim 2 maanden geleden via ebay besteld en betaald heb bij jns.inc

dus.... er is nog hoop.

wat betekend de status "in transit" ?

<table class="detail"><tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="time">Posting Time</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>22:01</td> <td>Pick Up Service</td> </tr> </tbody></table>
<table class="detail"><tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted.</td> </tr> <tr> <td>9-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>10-Nov-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 10-Nov-2009</td> </tr> <tr> <td>13-Nov-2009</td> <td>Belgium</td> <td>Arrived and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>13-Nov-2009</td> <td>Belgium</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>16-Nov-2009</td> <td>Belgium</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>18-Nov-2009</td> <td>Belgium</td> <td>In transit.</td></tr></tbody></table>

mag ik dan nog extra taksen verwachten, of is het die stadium voorbij ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back