Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat er staat dat het in euro's moet ingevuld worden? Althans ik neem aan dat die € op euro's slaat ;). Heb geen zin om straks 50% meer te moeten betalen...

@Emil

Verzend kosten staan niet aangegeven dat die ingevuld moeten worden, staat alleen "Wat is de inhoud van de zending:" en "Wat is de waarde:"...

Zal er wel bij zetten dat het ongeveer de prijs is in euro's en een volledige hc factuur + paypal betaling bijvoegen, dan zoekt de douane het zelf wel uit lijkt mij.. waarschijnlijk zullen ze tot de conclusie komen dat wat er op de doos staat ook overeen komt met wat er betaald is..

Laatst bewerkt:
Eindelijk,

Mijn pakketje is binnen:D. 15september besteld, en vandaag gearriveerd. Er is een onderzoek gestart 3 weken geleden, en nu is hij binnen.

Het moest even duren, maar ach dan heb je ook wat.

Helaas tevens vandaag een brief van de tnt binen gekregen. Ik moest een factuur aan hun toesturen. Het pakket was inc verzendkosten 187 dollar, er was 30% af gehaald. Toch heb ik hun de waarheid verteld, en het bedrag exc verzendkosten op de brief gezet,
Het pakketje woog 1,4Kg.. Ben benieuwd wat de kosten zullen zijn..

Iemand?

Heb overigens vandaag een formulier binnen gekregen dat ik de waarde van de spullen moet invullen.. hoe nauwkeurig moet dat? toen ik het aanschafte was de dollar koers 1,50 = 1 euro.. dus als je bij ~60 dollar 40 euro en bij ~165 dollar 110 euro invult is dat dan goed?
Gewoon invullen wat je in Euro's hebt betaald lijkt mij. Als er dan om bewijs wordt gevraagd kun je gewoon je bankafschrift laten zien.

Edit: Sorry, niet goed gelezen:
hc factuur + paypal betaling bijvoegen, dan zoekt de douane het zelf wel uit lijkt mij.
Dat dus.

Laatst bewerkt:
de lipo packs die ik op 9 oktober bestelde zijn 19 oktober bij de douane tegengehouden, daarna 4 andere packs besteld en deze zijn al binnen en gebruikt..
belachelijk dat de douane de spullen die ik betaald heb en dus van mij zijn zo lang tegen kan houden.

als je dan contact zoekt doen ze alsof ze van niks weten en geven geen uitsluitsel over het hoe,waarom en de kosten.

kortom geen actie..wat een $%^^^*&*&($#

Tja, dat is bestellen vanuit het buitenland via internet. ;)
Vanachter je PC-tje kijkend naar je beeldschermpje lijkt het allemaal alleen maar lekker aantrekkelijk, maar er kleven weldegelijk ook nadelen aan, gezien de 100+ pagina's van dit draadje, "Quod Erat Demonstrandum". :teacher:
Zoals we allemaal weten werken er ambtenaren bij de duane, en of jij nou haast hebt of niet, daar hebben ze totaal geen boodschap aan. :rolleyes:
Het is dus een kwestie van afwegen hoe snel je spullen nodig hebt ... :mrgreen:
In het winterseizoen kun je rustig de tijd nemen en uit de meest exotische oorden zooi bestellen, maar ...
Als het midden in het seizoen is, vlak voor een belangrijke wedstrijd moet je gewoon op zeker gaan binnen NL. :cool:

belachelijk dat de douane de spullen die ik betaald heb en dus van mij zijn zo lang tegen kan houden.

Dit is gewoon een stukje uit de wet. Je weet dat dit kan gebeuren als je spullen via het web koopt in het buitenland. Als je dit niet wilt moet je gewoon er niets kopen. Verder is het juist een hele goede zaak dat de spullen tegen worden gehouden en hierover belasting wordt gevorderd. Stel je voor dat ze niets meer controleerde, gaan we geen 52% belasting meer betalen maar 60%. En kost je zorgverzekeraar geen 260 euro/maand maar 350 of, zou je trouwens hier maar eens zorgen om gaan maken. Je bent toch een grote jongen dan weet je toch ook dat zulke dingen gebeuren.

O ja, het is trouwens niet de douane die dit doet maar TNT-post. Volgende keer voor een duurdere verzend methode kiezen, weet je zeker dat je belasting mag betalen, maar worden ze wel sneller geleverd.

Ja dat is normaal.
Meestal als je zo'n nummer krijgt van je leverancier, dan staat er ook bij dat het geen tracking nummer is.
Het enige wat je te zien krijgt is dat ie geaccepteerd is, daarna veranderd er niets meer (ook al is het al bezorgd).

Ik heb zelfs al een keer gehad dat ie bleef staan op elektronisch aangemeld. Uiteindelijk het pakketje wel gewoon geleverd.

nice, thx!

bij de email van paypal die ik kreeg bij notificatie van verzending stond ook Label Number: LJ524157770US en niet tracking number dusja

Ik heb 3 weken geleden een ezrun combo besteld.
Bij die verkoper op ebay heb ik eerder al 3 ezrun setjes gekocht.
Deze had ik binnen 2 weken binnen.
Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en ik krijg het volgende terug

"we just heard the rumor fm ebay community, they
said HK post no longer cooperate with netherland
post office, they use local courier to handle hk
postal package, we hope we can find out where is
the item, we can issue full refund if u cant get u
update. ok?"

Weet iemand hier meer van ?
Lijkt me sterk bovenstaand verhaal.....

Ik heb gezegd dat ik nog 2 weken afwacht en dan het geld terug wil.

Dit stukje staat sinds vandaag op de homepage van RCModel... Dit duurt al lang dus, en NOG langer met eventuele douane in NL....

Airmail Processing Delay at Hong Kong Post
As told by the Offical of Hong Kong Post in a seminar yesterday. There is a delay of 1-2 weeks of processing of both Airmail and Air Parcel at the mail exchange office at Hong Kong International Airport. The reason is shortage of Airmail Cargo space to Australia, Europe and USA. However, EMS is not affected.
Customer are suggested to use EMS service for delivery if you want to have your order delivered within 1-2 weeks. For customers use Airmail / Air Parcel, it may takes around 3-4 weeks for delivery.
We are now trying to use another mail carrier to solve this problem. We will announce the status on the frontpage soon.

He getver, net voor 400 dollar (in 3 pakketten) van hobbyking laten komen. :(
Nu maar hopen dat dat spul allemaal net weg was voor deze ellende.
Mijn pakketen waren 18e, 19e en 20e verzonden.

Die van mij is al sinds 2 november onderweg, zal ook wel onderschept zijn....... (50 dollar)

Valt wel mee jongens ;) 6 dagen heeft het op het vliegveld gelegen (12e tot 18e) en daarna was het zo binnen (24e). Als het verstuurd is (Dus echt vertrokken daar, niet pending oid) dan duurt het nog 5/6 dagen voordat je het thuis hebt.

Nee, 2 nov kreeg ik de bekende; "Your parcel has been dispatched from our warehouse!" Och ja, ik maak me tegenwoordig niet zo druk meer, ik zie het vanzelf wel. Al had het wel leuk geweest, zat een regelaar bij voor m'n 1.40m Yakje....

Wat zegt track and trace dan? Dat mailtje zegt weinig, die van mijn was de 9e al bij hun vertrokken. Als hij langer dan 7 dagen onderweg is nadat hij echt het land heeft verlaten dan is de kans groot dat hij bij de duane ligt.

Ah. Bij International (Registered) Air Mail kan je tenminste nog zien dat het echt vertrokken is. Daarna zie je niets meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back