Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt pierre, maar op die site van de douane loop ik een beetje vast.. (kanaal eilanden, btw gebied, uitzonderingen, douanegebied enz... ben ook maar een leek ).
komt het erop neer dat je tot 22 euro btw vrij mag bestellen? of is het zo dat als in bv engeland al btw geheven is dat hier niet meer wordt gedaan?

Binnen de EU betaal je geen BTW, inklaringskosten en/of invoerrechten (vrij verkeer van personen en goederen) Er zijn echter een paar uitzonderingsgevallen
Sommige gebieden maken wel deel uit van het geografische grondgebied van de EU, maar behoren niet tot het douanegebied, het accijnsgebied en/of het BTW-gebied van de EU
Dus: EU landen en uitzonderingsgebieden.

Op spullen afkomstig uit de uitzonderingsgebieden zijn dezelfde regels van kracht als op spullen die van buiten de EU afkomstig zijn.
Welke toeslagen moet je dan betalen?: http://http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968
Hoe hoog zijn de toeslagen?: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Laatst bewerkt:
hallo
ik heb diverse bestellingen uit usa en hong kong nooit ontvangen,
denk dat er bij de douane een mede modelbouwer zit die mijn tamiya
hop-up parts goed kan gebruiken,
als hij niks aan de parts heeft plakt ie er een bon op met
accijns(zijn salaris)erop,en laat het pakkie dan door,
groeten markioo

Zojuist een brief gekregen van de douane... Of ik die even wil invullen... Stellamodels had erop gezet dat het een 'gift' was van $50. Maar daar trappen ze niet meer in, zoals hier al eerder was opgemerkt.

Nog een vraagje: Als de winkel waar je het koopt er een vals bedrag op zet zonder dat jij erom vraagt, moet je dan ook nog een boete of andere extra kosten (buiten invoerheffing etc.) betalen? Of moet je langer wachten omdat ze het moeten uitzoeken? (Niet dat ze dat doen...) Dat zou wel erg flauw zijn, maar daarvoor wonen we in Nederland, toch? Zucht...

Kan mijn pakket dus ook pas volgend jaar verwachten. Weer een vakantie niets te doen, en aangezien ik het na de vakantie weer erg druk heb met school, kan ik dan nóg een paar(/heleboel) weken wachten voordat ik eindelijk kan beginnen. Yes, wat ben ik toch weer blij.

Zojuist een brief gekregen van de douane... Of ik die even wil invullen... Stellamodels had erop gezet dat het een 'gift' was van $50. Maar daar trappen ze niet meer in, zoals hier al eerder was opgemerkt.

Nog een vraagje: Als de winkel waar je het koopt er een vals bedrag op zet zonder dat jij erom vraagt, moet je dan ook nog een boete of andere extra kosten (buiten invoerheffing etc.) betalen? Of moet je langer wachten omdat ze het moeten uitzoeken? (Niet dat ze dat doen...) Dat zou wel erg flauw zijn, maar daarvoor wonen we in Nederland, toch? Zucht...

Kan mijn pakket dus ook pas volgend jaar verwachten. Weer een vakantie niets te doen, en aangezien ik het na de vakantie weer erg druk heb met school, kan ik dan nóg een paar(/heleboel) weken wachten voordat ik eindelijk kan beginnen. Yes, wat ben ik toch weer blij.

ik denk het haast niet.
ik had een keer voor $130,00 aan lipo,s besteld en hem als $60,00 pakket laten versturen.
kwam bij de douane en hoefde maar €30,00 te bestalen!!
viel dus reuze mee, leek er dus niet op dat ik een boete had gehad.

Grt wilbert

douane en erin trappen ? zeker wel.

heb 2 weken geleden 3 pakketjes besteld bij hobbycity.
1 van 1kg
1 van 1,2 kg
1 van 0.7 kg

allemaal op het goedkoopst en alles op gift 40% laten verzenden en alles heb ik al binnen :-)
stond ook bij dat het langer kon duren ivm met feest dagen maar daar heb ik niets van gemerkt

pakketjes tot onder de 150 euro komt alleen maar 22 euro inklaringskosten bij en eventueel wat b.t.w vaak maar een 10 a 20 euro

Ik heb ze allemaal al doorgelezen een paar weken geleden, maar ik kon daar geen info vinden over boetes als de winkel er een foutief bedrag op zet.

@ wilbert.v/d.berg: Ziet er inderdaad niet zo uit. Mooi zo ;)

Nou ja, misschien wel een saaie vakantie maar dan heb ik in ieder geval tijd om te werken (zodat ik de invoerrechten kan betalen :) )

Vrij simpel. Er is aan jou gevraagd de waarde op te geven (d.m.v. factuur of bankafschrift neem ik aan) Doe je dat keurig, is er niets aan de hand. Ga je lopen frauderen en ze komen erachter, dan ben je strafbaar. Staat allemaal in de eerste link:

In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.

Om aangifte bij de Douane te kunnen doen kan het post- of koeriersbedrijf u vragen:
•wat er in het pakket zit dat voor u bestemd is
•wat de waarde van de goederen in het pakket is

De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.

Laatst bewerkt:
en als je netje naar waarheid heb ingevuld + de aankoopbon/mail hier van een kopie van mee op stuurt dan hoe je,je geen zorgen maken over een eventuele boetje

Alles netjes ingevuld én mailtje geprint en meegestuurd, dus ik verwacht eigenlijk ook al geen problemen meer. Waarschijnlijk moet ik ongeveer 40 euro bijbetalen, dus dat is nog wel te doen, toch? Kom ik op een totaal van 190 euro, in Nederland is het chassis (met een andere kap, deze kap hebben ze hier nog niet) al 200 euro, en dan heb ik de rest van mijn bestelling er nog niet bij.

Laat het pakketje nu maar komen :) :p

gewoon netjes invullen, dan is er niets aan de hand, valt allemaal wel mee.

ja, maar hoe kunnen ze controleren dat jij het juiste hebt ingevuld?
de 1 betaald minder als de andere.
op een gegeven moment word je iets van nogwat member en dan betaal je minder.
hun kunnen dat niet controleren.
of tog wel:confused::confused:?.

Grt wilbert

je krijgt eerst een brief van TNT post thuis gestuurd met het verzoek dat naar waarheid in te vullen, dit stuur je dan retour in de bij geleverde envelop.

en daar doe je dan de order bevestiging bij met alle details gegevens van de bestelling die je bij de des betreffende web shop besteld hebt.

die moet je dan even uitprinten.

eerlijkheid duurt het langst, maar ik baal er dan ook wel van, dat je dan 35 euro voor de sneldienst betaald, en dat het dan gewoon tot 30 dagen kan blijven liggen.

laat TNT dan ook zo fair zijn en je die 35 euro even retour te doen, want dat heeft dan toch niets meer met sneldienst te maken.

je krijgt eerst een brief van TNT post thuis gestuurd met het verzoek dat naar waarheid in te vullen, dit stuur je dan retour in de bij geleverde envelop.

en daar doe je dan de order bevestiging bij met alle details gegevens van de bestelling die je bij de des betreffende web shop besteld hebt.

die moet je dan even uitprinten.

eerlijkheid duurt het langst, maar ik baal er dan ook wel van, dat je dan 35 euro voor de sneldienst betaald, en dat het dan gewoon tot 30 dagen kan blijven liggen.

laat TNT dan ook zo fair zijn en je die 35 euro even retour te doen, want dat heeft dan toch niets meer met sneldienst te maken.

dat laatste is wel beken snel dienst bestaat niet en toch zeker niet met onze ome douane maar voor iedereen een vrolijk kerstfeest gewenst

Hoe sneller je je pakketje wilt, hoe langer ze het daar vasthouden :( ;) Hopelijk werken ze daar door in de vakanties... Maar inderdaad: iedereen een vrolijk kerstfeest! (met of zonder pakjes voor onder de kerstboom...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back