Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt! Dan verwacht je dat ze zodra er problemen zijn tussen jou en de verkoper die 'verzekering' van hun het vergoed.. Maar nee hoor, het geld dat jij dan krijgt stond een paar seconde daar voor nog op de rekening van de verkoper.

Het enige wat ze dus doen is puur geld van jou naar de ander overbrengen.

Net als met credit cards overigens. Als je betaalt met credit cards gaat er ook een (groot) deel naar de credit card maatschappij...

Maar wanneer jij een internet winkel hebt en iemand betaalt bij jou wat met een credit card die later gestolen blijkt dan krijgt de credit card eigenaar geen vergoeding maar het geld wordt gewoon keihard weggetrokken bij de winkelier.

Ik ben blij dat in Nederland nog alles lekker op vertrouwen gaat en via de bank.

Het meeste geld verdient paypal met de door hun gehanteerde wisselkoers volgens mij. Wel eens op gelet?
als de Euro bijvoorbeeld $1.45,- zou zijn, is hij bij paypal $1.42,- steken ze dus zo 2% per transactie in hun zak (als het niet meer is....)

Tsja, je kunt zeggen wat je wil, maar een "gewone" bank kan er ook wat van hoor.
Bij de rabobank betaal ik ook iets van 10 euro per maand aan eigenlijk niets,
bovenop dat ze van mijn opgeslagen centen ook dikke winst draaien.

Voor het gemak dat paypal leverd, ga ik niet zitten piepen om een paar dollars.
Bovendien vreten de meeste shops de transactie kosten zelf op, daar heeft de consument geen last van.
Kijk maar bij hobbyking onderaan je bestelling. Bijvoorbeeld "HK Absorbed PayPal Charge:6.44"

Dat geneuzel met E-checks is wel wat vervelend inderdaad, maar zelf heb ik daar vreemd genoeg echt nog nooit last van gehad,
ondanks een berg aankopen die ik er al mee gedaan heb.

vreemd maar ik heb het nu ook voor het eerst meegemaakt dat ik niet direct kon betalen. nog nooit meegemaakt en toch al regelmatig iets betaald met paypal.

Zal paypal eens mailen en vragen waarom dit is.

inderdaad, heb ook elke keer echeck, in die periode van betalingscontrole etc raken producten op backorder etc en kan je ontzettend lang op je pakket wachten....Heb nu maar 1 van de orders aangepast.

trouwens... laatste 2 minipakketjes uit china(1 via ebay, 1 hobbycity) hebben er bijna 5 weken over gedaan... pakketje van himodel duurde 1,5 week. Ze zullen het wel druk hebben.

Nou, pakketje wat 2 november is verzonden is nog steeds niet binnen, grrrrr, nog geen maiden:mrgreen:

wel melden bij het klachten centrum van Paypal Alex (mits je met paypal betaald hebt natuurlijk). binnen 45 dagen... dus nog 1 dag te gaan dan he ;) ) anders mocht het niet meer aankomen door wat voor reden dan ook...je geen backup meer krijgt van PP,

wel melden bij het klachten centrum van Paypal Alex (mits je met paypal betaald hebt natuurlijk). binnen 45 dagen... dus nog 1 dag te gaan dan he ;) ) anders mocht het niet meer aankomen door wat voor reden dan ook...je geen backup meer krijgt van PP,

Je raadt nooit wat er binnenkwam vandaag.............. (een uur na het schrijven van mijn berichtje)

Gelukkig heb ik vandaag de mail ontvangen dat pakkertje verzonden is.
Gelukkig niet al te lang hoeven wachten met e check maar leuk is anders

Top Alex ;) dat was net op het randje. Volgende keer goed in de gaten houden hoe lang het duurt. Binnen 45 dagen kun je nog aanspraak doen via Paypal. Daarna niet meer. Dus op de 1 na laatste dag een Dispute indienen is geen schande hoor. De leverancier heeft dan alsnog 14 dagen de tijd om de bestelling af te leveren, daarna kun je de dispute wijzigen in een claim. Doe je dit niet dan vervalt de Dispute automatisch. Als je een goeie leverancier hebt zal hij dit wel bergrijpen. Er raakt soms ook wel eens wat verloren tijdens de post. Dan hoef jij niet voor de schade op te draaien. Nu zal het vast goed gegaan zijn.. maar volgende keer better save then sorry ;)

Ja, ik had die 45 dagen niet direct in de gaten omdat ik HC wel als betrouwbaar beschouw, maar je hebt gelijk:)

dat noemen ze dan sneldienst

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Posting Date</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>27-Nov-2009</TD><TD>Cheung Sha Wan Post Office</TD><TD>Cheung Sha Wan Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>27-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted.</TD></TR><TR><TD>27-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>28-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>28-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 29-Nov-2009</TD></TR><TR><TD>1-Dec-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived.</TD></TR><TR><TD>1-Dec-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR><TR><TD>17-Dec-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>In transit</TD></TR></TBODY></TABLE>

Het ging snel, maar ja, dan komt het aan in nederland en dan gaat het mis

m'n zoontje vroeg zich al af waar sinterklaas bleef, ik gok het erop dat het alsnog goed komt met de kerstman ;-))

Tja dat is altijd zo, wanneer je iets nodig hebt dat het gepakt wordt ;)

Overigens is EMS gewoon vragen om er uit gepakt te worden... Verdelen over kleine pakketjes van ~500 gram max en 30 dollar er op als waarde schijnt de beste manier te zijn om de douane te ontwijken.

Persoonlijk heb ik geen moeite met de btw maar die ontzettend lange tijd dat je moet wachten voor je mag betalen...
1426.gif

Tsss... Veel te lang! Bij mij staat mijn bestelling pas sinds 11 december op "pending customs inspection"... Ik kan het dus ook pas volgend jaar ergens verwachten waarschijnlijk! Helaas...

Sinds 11 december.. ik hoop dat je meer geluk zal hebben als ik heb.

5-Nov-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 6-Nov-2009
6-Nov-2009 Netherlands Arrived.
6-Nov-2009 Netherlands Pending customs inspection.

:'(

Had maandag gebeld en kreeg te horen dat ze er naar zouden kijken zoals ik al verwacht had... Ga morgen nog maar eens bellen, desnoods rij ik zelf naar schiphol om het op te halen.

Eerlijk gezegd zal het me niet eens verbazen als de tnt gewoon mijn brief kwijt is geraakt waar factuur enz in stond die ik gestuurd had...

Worden pakketjes terug gestuurd na een x aantal weken of nemen ze eerst weer contact met je op? Het is inmiddels niet meer zo dat ik het spul snel nodig heb (toch bagger weer) maar als het terug gestuurd word dan weet ik niet hoe of wat er dan gebeurt en of ik het spul überhaupt nog te zien krijg..

Ben echt zo blij dat ik eens eerlijk was en gewoon de echte waarde er op liet zetten... 3x een pakketje er door zonder btw, 1x er door zonder bij de douane gelegen te hebben maar wel met betalen en nu ben ik eens een keertje eerlijk in de hoop dat het er snel doorheen is... Krijg ik brief thuis + ligt het eeuwen bij de douane.

Agja..

Eerlijkheid duurt het langst

LOL.

Dat ik moet bij betalen, dat boeit me niet, dan is het nog goedkoper dan hier.

heeft m'n zoontje nu iets voor onder de kerstboom :mrgreen:

ik verwacht het morgen of overmorgen gezien de status " in transit "

en die tip van onder de 30 euro, dat werkt ook wel ja. :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back