Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb dit forum een beetje door zitten lezen, en ik zit ook al vrij lang te wachten op mijn pakketje. Ik heb op 7 december bij helipal.com samen met een buurjongen 2x de walkera 4G6 besteld, en ik heb bij de chinese tracking site het volgende ontvangen:

<table class="detail"><tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> <th class="destination">Origin</th> </tr> <tr> <td>8-Dec-2009</td> <td>Tai Hing Post Office</td> <td>Tai Hing Post Office</td> </tr> </tbody></table>
<table class="detail"><tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>8-Dec-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted.</td> </tr> <tr> <td>8-Dec-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>In transit.</td> </tr> <tr> <td>10-Dec-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>10-Dec-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 11-Dec-2009</td></tr></tbody></table>

Sindsdien heb ik helemaal niets meer gehoord. Ik heb naar helipal een mailtje gestuurd, die zeiden dat het in enkele gevallen langer duurt en ze vroegen of ik wanneer ik begin januari nog niets heb ontvangen hun wilde mailen.

Gebeurt dit vaker dat een pakketje meer dan anderhalve week 'onderweg naar nederland' is?

ik begin me namelijk een beetje zorgen te maken.:(

Meestal gaat het versturen wel binnen een week.
Maar ik kan me voorstellen dat met de huidige feestdagen het langer kan duren.
Zeker als het per luchtpost hierheen komt en het chaos is op schiphol vanwege de sneeuw.

Ik kan me wel voorstellen dat, zoals PIR3lly al zei, het erg druk is op Schiphol en het even kan duren voordat het vliegtuig is uitgepakt en de pakketjes zijn binnengekomen op het sorteercentrum. Maar 13 dagen? Dat lijkt mij wel erg lang te duren...

Trouwens, één voordeel als ze je een brief sturen om in te vullen is: je weet zeker dat ze je pakketje hebben ;) (Altijd vanaf de positieve kant kijken ;) )

Meestal gaat het versturen wel binnen een week.
Maar ik kan me voorstellen dat met de huidige feestdagen het langer kan duren.
Zeker als het per luchtpost hierheen komt en het chaos is op schiphol vanwege de sneeuw.

hmm daar zit wat in. Stel, dat het vliegtuig sinds donderdag niet meer heeft kunnen landen op schiphol, dan is het inderdaad niet zo gek dat het wat langer duurt. dan hoop ik maar dat het snel gaat regenen...

Eigenlijk is het toch best wel vreemd dat als er staat The item left Hong Kong for its destination on 11-Dec-2009 dat het pakket pas veel later aankomt dan op 11 december, terwijl er staat "left for its destination on 11 December"?:confused::confused:

Nee hoor dat is helemaal niet vreemd ... integendeel ... want het betekent gewoon wat het betekent, niets meer, en niets minder.

Ik zal het even voor u vertalen.

Origineel UK
"The item left Hong Kong for its destination on 11-Dec-2009".

Vertaling NL
"Het item is vertrokken vanuit HK op 11-Dec-2009 richting zijn bestemming".

Gewoon lezen wat er staat dus.

Normaalgesproken kan zo'n pakketje dan binnen 5 dagen in NL zijn, maar het kan ook (veel) langer duren. De redenen van de meest recente vertragingen zijn al eerder in dit draadje genoemd.

Het hangt er vanaf wat voor type verzending je hebt gekozen.
Als je gewoon registered airmail hebt dan blijft de status daarop staan, ze bieden buiten hongkong geen tracking service. Als je de nederlandse code wilt hebben moet je even met tnt bellen.
Als je EMS hebt gekozen dan is het inderdaad raar dat die zo lang op dezelfde status blijft staan en zou ik als ik jou was even contact opnemen met waarchijnlijk Hongkong Post.

Het hangt er vanaf wat voor type verzending je hebt gekozen.
Als je gewoon registered airmail hebt dan blijft de status daarop staan, ze bieden buiten hongkong geen tracking service. Als je de nederlandse code wilt hebben moet je even met tnt bellen.
Als je EMS hebt gekozen dan is het inderdaad raar dat die zo lang op dezelfde status blijft staan en zou ik als ik jou was even contact opnemen met waarchijnlijk Hongkong Post.
dit is helemaal niet waar het is wel sneller in nederland maar meest al
trek deze vorm (EMS) de aandacht van de douane ja dan is het af wachten wat ze er mee doen meestal krijg je binnen 10 dagen bericht
in de vorm van een brief.of het pakje wordt netje door de postbode net
thuis bezorgt.maar dit alles kan ook langer duren de douane kunne je paketje maximaal 30 dagen vast houden ongeacht de manier van verzending ,@ R3an!m@ted sorry je heb gelijk ik had het beter moeten lezen mijn fout

Laatst bewerkt:
die stomme douane houd mijn pakkje ook al 2 weken vast, komt uit amerika 2 auto's
vandaag eens gebeld en de reden was omdat er een afstandsbediening inzit daarom duurt het langer...

dit is helemaal niet waar het is wel sneller in nederland maar meest al
trek deze vorm (EMS) de aandacht van de douane ja dan is het af wachten wat ze er mee doen meestal krijg je binnen 10 dagen bericht
in de vorm van een brief.of het pakje wordt netje door de postbode net
thuis bezorgt.maar dit alles kan ook langer duren de douane kunne je paketje maximaal 30 dagen vast houden ongeacht de manier van verzending ,

Als je iemand verbetert doe het dan goed, heb je überhaupt wel gelezen wat er staat?.
Ik heb het helemaal niet over levertijden of douane, maar over de tracking mogelijkheden.
Wanneer een EMS pakket bij de douane ligt komt dat gewoon op de tracking pagina te staan ''awaiting customs inspection''. Wanneer een EMS pakket twee weken op '' left it's destination'' blijft staan is dat raar en zou ik even contact op nemen met of TNT inklaring of Hongkong Post.
Bij andere manieren van verzenden verzorgt Hongkong Post maar de tracking tot aan vertrek, wil je de status in Nederland weten dan moet je even bellen met TNT inklaring, dan heb je binnen 5 minuten je Nederlandse nummer en kan je precies zien wanneer je pakketje is vrijgegeven en wanneer je hem dan ongeveer kan verwachten.

Nog zo iets raars.. op 21-12 stond er op de tracking site: left Hong Kong for its destination 21-Dec-2009
Vandaag opnieuw gekeken staat er ineens: left Hong Kong for its destination 24-Dec-2009

Dus van die tracking info klopt er ook niet veel...

Nu wachten tot wanneer TNT/Douane weer tijd heeft. Ik reken zelf op de 2e of 3e week van Januari

@R3an!m@ted: Ik heb gewoon registered airmail en ik krijg wel gewoon via hong kong post de status doorgegeven dat mijn pakje in NL is aangekomen en bij de douane ligt.

@nicksavagex: Welk nummer moet je dan hebben als je wilt bellen waarom het zo lang duurt? (als het al is langsgekomen: sorry dat ik het dan nog eens vraag...)

Als je iemand verbetert doe het dan goed, heb je überhaupt wel gelezen wat er staat?.
Ik heb het helemaal niet over levertijden of douane, maar over de tracking mogelijkheden.
Wanneer een EMS pakket bij de douane ligt komt dat gewoon op de tracking pagina te staan ''awaiting customs inspection''. Wanneer een EMS pakket twee weken op '' left it's destination'' blijft staan is dat raar en zou ik even contact op nemen met of TNT inklaring of Hongkong Post.
Bij andere manieren van verzenden verzorgt Hongkong Post maar de tracking tot aan vertrek, wil je de status in Nederland weten dan moet je even bellen met TNT inklaring, dan heb je binnen 5 minuten je Nederlandse nummer en kan je precies zien wanneer je pakketje is vrijgegeven en wanneer je hem dan ongeveer kan verwachten.
sorry je heb gelijk k had het beter moeten lezen mijn fout

"Welk nummer moet je dan hebben als je wilt bellen waarom het zo lang duurt? (als het al is langsgekomen: sorry dat ik het dan nog eens vraag...)"

058-2333333

Ik heb nog steeds niets van ze gehoord! Dit is gewoon schandalig! Eerst wachten totdat ze bij mijn pakket zijn aangekomen, te lui zijn om zelf te kijken wat er in zit en een brief sturen en daarna de brief weg laten rotten totdat ik hier doodziek van wordt! Ik ga ze morgen meteen bellen, want dit is te absurd voor woorden! ****************!!!!!

Jongen, doe even gewoon!
Bij mij staat mijn bestelling pas sinds 11 december op "pending customs inspection
Als ik het goed begrijp hebben ze je ongeveer een week later een brief gestuurd. (wat overigens de normale gang van zaken is. De verzenders en/of ontvanger zijn niet te vertrouwen, dat blijkt wel weer. En wees blij dat ze het niet zelf gaan uitzoeken, dan duurde het waarschijnlijk nog langer en ging je voor de hoofdprijs)
Daarna wachten tot de brief bij jou is, wachten tot jij hem hebt ingevuld, wachten tot ze jouw antwoord hebben ontvangen, in de tussentijd ook nog eens de kerstdagen tussendoor en dat in de drukste periode (qua postbezorging en ingevoerde pakketjes) van het jaar.

Ze hebben wettelijk gewoon 30 dagen de tijd om je pakketje te behandelen (er zijn namelijk nog meer pakketjes behalve het jouwe die behandeld moeten worden), dus ik snap niet waar je je zo druk om maakt.

Als je die spullen in de vakantie had willen hebben, dan had je gewoon eerder moeten bestellen. En als je niet het geduld hebt om te wachten tot je spullen er zijn, dan kun je sowieso beter niet in het buitenland bestellen!

Laatst bewerkt:
Ik had die brief binnen een halfuur nadat ik hem kreeg alweer op de post gedaan. Maar als ze dan eenmaal die brief hebben gestuurd (en dus het pakketje in hun handen hebben gehad) en ze krijgen die brief weer terug zou je toch denken dat ik nu niet weer een week hoef te wachten (lijkt mij dat ze dan niet eerst alle andere pakketten die in de tussentijd zijn binnengekomen eerst behandelen) maar dat het wel wat sneller kan? Dus ik bedoel: iedereen moet 1× wachten op zijn beurt en niet 1× voor ontvangst van pakket en 1× nadat ze de brief hebben nog eens omdat er in tussentijd andere pakketten zijn binnengekomen? Dat zou toch alles behalve eerlijk zijn? Ik snap wel dat ze 30 dagen hebben, maar dat wil nog niet betekenen dat ze hem ook 30 dagen moeten vasthouden? Ik heb nog nooit gehad dat de douane iets zolang vasthield, ook andere keren niet toen ik nog vlakker voor de kerst iets bestelde. Waarom duurt het dan zo lang? En als je 0582333333 belt blijkt dat ze daar ook niet weten wat het nummer is van TNT inklaring en ze daar dus ook onbereikbaar zijn. Van mij een dikke onvoldoende voor TNT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back