Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, je denkt toch niet als dat de pakketjes niet echt snel gaan, je brieven dat wel doen ???
Is het zelfde bedrijf ;) en iets met Kerstkaarten....

Daarnaast denk ik niet dat jij de enige bent die brieven opstuurt ;)

Laatst bewerkt:
Joh, denk nou eens even na:

- Pakketje komt aan in Nederland
- Na x-tijd wordt het pakketje door TNT aangemeld bij de douane.
- Na x tijd komt de informatie bij iemand van de douane terecht, die alle gegevens invoert. Er wordt een brief gegenereerd en aan jou verstuurd.
- Jij ontvangt de brief, vult de gegevens in en stuurt hem terug (1 of 2 dagen voor de kerst, dus het zou me meevallen als deze vandaag al is aangekomen)
- De brief gaat weer "in de molen"
- Na x-tijd komt deze weer bij iemand op zijn bureau, die de door jou verstrekte gegevens invult, waardoor er weer een brief (factuur) wordt gegenereerd.
- Deze wordt bij het pakket gevoegd en vervolgens gaat het pakket bij de TNT "in de molen" om bij jou te worden afgeleverd.

Dacht je nu echt dat er iemand achter een balie zit die zo af en toe eens een pakketje checkt? Het gaat om duizenden, zo niet tienduizenden pakketjes per dag en dat worden er steeds meer, omdat iedereen zelf in het buitenland gaat bestellen om een paar Euro goedkoper uit te zijn.
En dan maar mekkeren als het te lang duurt voordat ze hun spullen in huis hebben. Waarschijnlijk worden ze daar gestoord van al die figuren die geen geduld hebben en gaan bellen om te vragen waar hun pakketje blijft. Het is niet voor niets dat deze tekst sinds kort op de site van de douane is gezet:

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !

Zal ik eens zeggen wat ik denk? Ik denk dat binnenkort de kosten voor het invoeren van spullen uit het buitenland flink omhoog gaan. Het systeem van invoeren is berekend op de zakelijke markt, oftewel hele containers tegelijk. Nu moet zo'n container pakje voor pakje worden ingeklaard, wat veel meer mankracht en tijd kost. Dat moet toch betaald worden.

Laatst bewerkt:
Dat betalen we al, dat zijn je inklaringskosten.
Vergeet ook niet de invoersbelasting....
Klopt, en ik denk dat die gebaseerd zijn op het inklaren van grote hoeveelheden goederen ineens, zodat die kosten verdeeld worden over al die goederen. Bijvoorbeeld: een importeur koopt 100 HPI Baja's = 1x administratiekosten. Nu bestellen de klanten allemaal hun eigen Baja in het verre Oosten = 100x administratiekosten.
Dus: meer personeel, meer kantoorruimte, meer opslagruimte en alle andere overheadkosten die ik zo 1,2,3 niet kan bedenken.

Laatst bewerkt:
1 verschil: de douane heeft een monopoliepositie, dus als zij besluiten dat ze daar geen zin in hebben, kunnen ze de prijzen omhoog gooien, zodat het voor de particulier onaantrekkelijker wordt om zelf te importeren.
Die koopt het dan weer via de reguliere handel, welke zijn waar weer bij een importeur betrekt, die het weer per container uit het buitenland haalt. De "pakkans" is 100%, met veel minder werk, dus veel aantrekkelijker voor de douane (en dus uiteindelijk de staat)

hallo
de douane mag je niet bellen,:sleepy:
want dan wek je die ambtenaartjes,:sleepy::sleeping:
mvg markioo:sleeping:

,,,en erger mensen die aant telefoneren zijn, kunnen geen pakjes inklaren, en dan duurt het weer langer, dan ga je weer bellen , waar het blijft, en dan duurt het weer langer...

Goh, wat apart he ?

Als ik m'n pakketje op 50% zet word het dan minder snel tegengehouden? Het is een pakket van 750g en $65. Op hoeveel raden jullie aan het te zetten?

Ik zou er "semtex" op laten zetten, schijnen ze op Schiphol zo door te laten ;)
:rolling: :rolling: :rolling:

Ja, maar PETN in de vorm van lentonitraat is een medicijn tegen hartziekten. Tuurlijk laten ze dat zo door. Een extra stickertje kan ook geen kwaad.
explosieve_stoffen.gif

De ergste drukte lijkt weer geleden te zijn in China.
Pakketje wat de 19e verzonden was, gister in huis. Netjes met de kerstdagen tussendoor.
Ander pakketje wat eergister besteld was, gister al richting postkantoor in China, dat heeft ook wel eens langer geduurd.

Groet,
Gerben

begint dit topic niet een herhaling van 1.000 x gezette stappen te worden? Vervolgens beginnen er een paar kleuters te zeuren over mensen die gewoon hun werk doen omdat hun speelgoed volkomen terecht wordt tegengehouden om de normale waarde te bepalen en verplichte BTW op te heffen..... Het topic begint meer een showroom te worden, kijk wat ik heb gekocht, hoeveel ik de nederlandse staat heb opgelicht en hoe snel ik het binnen heb. Kom op zeg, we hebben toch wel wat beters te doen, ik ook trouwens ;-)

Vergeet niet de categorie: "Ik heb een vraag, maar ik heb geen zin om het hele topic door te zoeken (omdat het al zo lang is), dus zet ik hem hier nog maar een keer neer" (waardoor het topic weer een pagina langer wordt) etc. etc. etc. :sleepy:

hallo
of we niks beters te doen hebben???!!!
als deze topic niet bevalt,dan lees je het toch niet,heel simpel
markioo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back