Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Over het killen van de NL markt, dat hebben de handelaren ook grotendeels aan zichzelf te wijten.
Vorig decennia toen er nog geen internet echt doorgedrongen was in de NL huizen, zij de zakken heel goed gevuld!
Natuurlijk moeten ze wat verdienen ivm hun bedrijf, maar marges van meer dan 30% is normaal en daardoor veels te duur.
Anders kunnen ze ook nooit een aanbieding van 40% maken.
Voor de wijsneuzen, ik weet hoe een winkel werkt met inkoop en verkoop van zowel groot en detailhandel!

voorbeeld:
Een zenoah pum motor kost hier:
Bij Q 499 euro
Bij 2B 225 euro

via Ebay koop je ze vanaf 100 euro.
Bij de fabriek kosten ze maar 38 Euro

dat is een heel groot verschil... en zo kan ik veel items opnoemen wat gewoon 100% meer kost dan via de verre landen ;)

Laatst bewerkt:
Over het killen van de NL markt, dat hebben de handelaren ook grotendeels aan zichzelf te wijten.
Vorig decennia toen er nog geen internet echt doorgedrongen was in de NL huizen, zij de zakken heel goed gevuld!
Natuurlijk moeten ze wat verdienen ivm hun bedrijf, maar marges van meer dan 30% is normaal en daardoor veels te duur.
Anders kunnen ze ook nooit een aanbieding van 40% maken.
Voor de wijsneuzen, ik weet hoe een winkel werkt met inkoop en verkoop van zowel groot en detailhandel!

voorbeeld:
Een zenoah pum motor kost hier:
Bij Q 499 euro
Bij 2B 225 euro

via Ebay koop je ze vanaf 100 euro.
Bij de fabriek kosten ze maar 38 Euro

dat is een heel groot verschil... en zo kan ik veel items opnoemen wat gewoon 100% meer kost dan via de verre landen ;)

Het is erg dubbel voor mij...

Ik begrijp dat de NL winkels minder omzet hebben, veel huur of hypotheek moeten betalen en dat de personeelskosten hier flink hoger liggen. Logisch dat modelbouw spullen hier dan meer moeten kosten.

Maar ik voel me een dief van mijn eigen portemonnee als ik soms meer dan 400% meer moet betalen hier in NL dan in bv Hong Kong voor hetzelfde product.
Aan de andere kant besef ik heel goed dat het voor de NL winkels erg moeilijk is om te overleven als iedereen zijn spullen via internet koopt.

Ik koop het kleine spul en balsa wel in de lokale shop maar de rest bestel ik liever in HK. De langere levertijd neem ik voor lief... Helaas voor de lokale shops maar ik kan me geld maar 1x besteden!

Ik hang er samen met mijn kameraden ook aan voor de eerste keer in... 4 jaar?
Wel weer meteen een malse 50 euro duurder, maar als ik dat over al mijn pakketen uitsmeer, hooguit 1 euro toeslag.

En die Q ook, ik lach me dood met die winkel.
Het is dat ik mijn carbonstafjes nog niet kan laten faxen,
anders had die shop van mij 3x de boom in gemogen.
Van alle winkeltjes in Nederland melkt Q toch wel het hardst,
want op 1 ding kan ik rekenen, duurder dan bij Q bestaat niet..

prijs in nederland in vergelijk met buitenland

Ik ben het met jullie eens dat de winkels in nederland ook geld moeten verdienen, en dat er een zeer groot prijsverschil is als je kijkt naar shops in b.v. hong-kong.

Maar als ik het iets dichter bij huis zoek (Engeland) zijn de verschillen ook al zeer groot.

Voorbeeld:

Traxxas E-revo brushless in engeland: ca 550 euro

In een gerenomeerde winkel in nederland: ca 750 euro.

Waar komt dit grote verschil dan vandaan??

De douane zijn af en toe net zo erg traag als de belasting, en verzinnen zo nu en dan hun eigen regeltjes... Dat is niets nieuws.

en over bijbetalen, laat de prijs op het pakketje niet in US dollars zetten maar in HKD Hong Kong Dollars, dat scheelt nml een boel ;)
Ik bestel best heel veel heel erg veel via Ebay, en heb pas 1x een controle gehad.
en dat viel allemaal wel mee.

je kan toch geen spullen in amerika bestellen ener dan hongkong dollars op laten zetten dat valt toch op

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TD>21-Dec-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted.</TD></TR><TR><TD>22-Dec-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>22-Dec-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 23-Dec-2009</TD></TR><TR><TD>30-Dec-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived and is being processed.</TD></TR><TR><TD>30-Dec-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR><TR><TD>6-Jan-2010</TD><TD>Netherlands</TD><TD>In transit.
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Is dit de laatste vase?

Wat doen jullie pakketjes er altijd lang over. :? De laatste 6 pakketjes van Hobby City binnen 8 werkdagen in huis. Zelfs in 9 dagen inclusief kerst en oud en nieuw. 8O Gewoon zorgen dat je kleine pakketjes hebt (<500 gram, inclusief HK-250GT, 5S 3000mAh LiPo's etc.). Bij veel spulletjes gewoon meerdere pakketjes. :yes: :mrgreen:

Man hier lag gewoon een dikke 40cm, tot soms een halve meter, maar daar hoor je niets over, wij zijn niet belangrijk hier in drenthe....

Mijn vrouw reed 20 op de snelweg.... harder kon echt niet, en daar hoor je niets over... Daar valt 3cm en heel nederland in actie, of editie in nl , gooit je plat met de problemen, hahahaha

Wat doen jullie pakketjes er altijd lang over. :? De laatste 6 pakketjes van Hobby City binnen 8 werkdagen in huis. Zelfs in 9 dagen inclusief kerst en oud en nieuw. 8O Gewoon zorgen dat je kleine pakketjes hebt (<500 gram, inclusief HK-250GT, 5S 3000mAh LiPo's etc.). Bij veel spulletjes gewoon meerdere pakketjes. :yes: :mrgreen:

Met welke verzend methode is dat?

Ik heb nu 1 pakketje dat bijna 5weken onderweg is en 1 van bijna 4...
Alletwee met registered airmail...
En dit zijn paketjes die niet heelveel wegen.
- 1 is wat sevotjs van 5g + motortje van 10g + lipotje 460mah....
- De ander is met zo'n goedkope HC 2,4ghz 6ch zender...

Nog een vraag: Ik krijg niets meer te zien nadat het verzonden is in Hon Kong... Niets van wat er in Belgiê mee gebeurt. Kijk ik soms verkeerd?

Grts

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back