Sleurhutje
Forum veteraan
Altijd de goedkoopste.Met welke verzend methode is dat?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Altijd de goedkoopste.Met welke verzend methode is dat?
Nog een vraag: Ik krijg niets meer te zien nadat het verzonden is in Hon Kong... Niets van wat er in Belgiê mee gebeurt. Kijk ik soms verkeerd?
Man hier lag gewoon een dikke 40cm, tot soms een halve meter, maar daar hoor je niets over, wij zijn niet belangrijk hier in drenthe....
Mijn vrouw reed 20 op de snelweg.... harder kon echt niet, en daar hoor je niets over... Daar valt 3cm en heel nederland in actie, of editie in nl , gooit je plat met de problemen, hahahaha
Niet dat ik te erg off-topic wil gaan, maar heb vanavond 5 en een half uur gedaan over een stuk wat normaal 20 minuten rijden is....
In België is er in ieder geval iets aan de hand.
Een pakje van mij (+ 1 kg) en dat van een ander zijn nog niet terecht, het mijne een EMS zending vertrokken op 12 december
gisteren met de douane van Zaventem gebeld, daar kreeg ik een vaag antwoord dat ik een brief kon verwachten.
Rare is dat douaneformaliteiten door DSV afgehandeld worden, die hadden me doorverwezen naar de douane.
In België is er in ieder geval iets aan de hand.
Een pakje van mij (+ 1 kg) en dat van een ander zijn nog niet terecht, het mijne een EMS zending vertrokken op 12 december
gisteren met de douane van Zaventem gebeld, daar kreeg ik een vaag antwoord dat ik een brief kon verwachten.
Rare is dat douaneformaliteiten door DSV afgehandeld worden, die hadden me doorverwezen naar de douane.
Oh oh, dan is-ie eruit gepikt voor controle. Bij de derde melding krijg je een schrijven waarin gevraagd wordt een betalingsbewijs/faktuur te overleggen/terug te sturen. Daarna komt de postbode, toevallig dezelfde als dat je het niet via EMS zou doenStaat al 2x Pending customs inspection bij.
Ik wil nog een pakketje met een klein motortje en regelaartje + wat props bestellen. Totaal prijs ong. 35$. Dus volgens jullie moet ik het dan met het aller goedkoopste laten verzenden?
En er is weinig risico dat het verloren gaat? Nu klink ik misschien belachelijk, maar ja, ik heb niet zo'n dikke portomonee...
Grts
EDIT: Klopt het dan dat je in België niets meer te zien krijgt nadat het verzonden is in Hong Kong?
Met tracking (Registered Airmail) ben je verzekerd dat het aan moet komen. Bij zoekraken kunnen er wel vele maanden overheen gaan voordat je dan alles opnieuw krijgt. Of je gewone onverzekerde post neemt of geregistreerde post is natuurlijk je eigen overweging/risico. Naar Nederland gaat het over het algemeen wel goed, ik heb tot nu toe alles ontvangen. Maar naar bijvoorbeeld Italië is een drama. Voor België weet ik het niet. :?EDIT: Klopt het dan dat je in België niets meer te zien krijgt nadat het verzonden is in Hong Kong?
Met tracking (Registered Airmail) ben je verzekerd dat het aan moet komen. Bij zoekraken kunnen er wel vele maanden overheen gaan voordat je dan alles opnieuw krijgt. Of je gewone onverzekerde post neemt of geregistreerde post is natuurlijk je eigen overweging/risico. Naar Nederland gaat het over het algemeen wel goed, ik heb tot nu toe alles ontvangen. Maar naar bijvoorbeeld Italië is een drama. Voor België weet ik het niet. :?
Nadat Registered Airmail HK verlaten heeft, zie je geen tracking niet meer. Dan moet je inderdaad EMS kiezen.
Ik heb tot nu toe voor ongeveer 1000 dollar aan spul besteld uit Hong Kong, en nog nooit wat extra's hoeven betalen.
Ik zorg dat het pakketje onder de 1kg blijft, dan gaat het blijkbaar (bijna) altijd goed.
Ook kies ik de goedkoopste verzendmethode, laat ik 70% van de waarde en "toy parts" en "gift" erop zetten.
Dat gaat altijd goed (klopt even af)