Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
het moet niet gekker worden

Hobbycity gaat nu wel heel raar doen. Ik laat pakketjes altijd gewoon als hobby parts verzenden met 100% van de waarde erop.

Vandaag kreeg ik een pakketje binnen waarop het als gift stond aangevinkt.
Verzender: Anthony Bassa, inclusief telefoonnummer en adres enzo. En onder mijn adres stond een regeltje: congratulations on your 16th birthday from the Bassa family.

Ofwel, ze gebruiken je achternaam en verzinnen er een verhaal bij...

Klopt, heb ik ook al gehad, zelfs de waarde die ik aangaf die ze erop moesten zetten, stond er niet op...
Dan heb ik zoiets: waarom geef je de mensen dan de keuze om te bepalen wat ze op het pakketje willen?

Hobbycity gaat nu wel heel raar doen. Ik laat pakketjes altijd gewoon als hobby parts verzenden met 100% van de waarde erop.

Vandaag kreeg ik een pakketje binnen waarop het als gift stond aangevinkt.
Verzender: Anthony Bassa, inclusief telefoonnummer en adres enzo. En onder mijn adres stond een regeltje: congratulations on your 16th birthday from the Bassa family.

Ofwel, ze gebruiken je achternaam en verzinnen er een verhaal bij...

ik vind dit wel heel erg gaaf van de cinezen :D
ze zijn dus echt met ons begaan

Hellup:P

Zie vorige bericht aub:-)
Wat dacht je van een mailtje sturen naar support@unitedhobbies.com ?

ze zijn dus echt met ons begaan
Hahahahahahahaha! Sorry hoor, even een traantje wegpinken!
Waarschijnlijk hebben ze klachten gekregen van klanten in het buitenland dat ze "genaaid" werden door de douane. Het moge bekend zijn dat Chinezen niet te beroerd zijn om een beetje creatief met regels en wetten om te gaan als dit bevorderlijk is voor hun omzet.
Ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als een pakketje kwijtraakt of beschadigd als de verzender er op eigen initiatief een lagere waarde op heeft geplakt.

Wat dacht je van een mailtje sturen naar support@unitedhobbies.com ?

Heb ik al geprobeerd 2 x zelfs,
En krijg dit,

gewoon als error terug.
We're sorry. There's a problem with the e-mail address(es) you're trying
to send to. Please verify the address(es) and try again. If you continue
to have problems, please contact Customer Support at (480) 624-2500

En dezelfde tijdstip deze mail
This email address is not monitored. Visit the websites support section for contact details.

Nog steeds feest>????

Vanmorgen net voor me werk 7 uur gaf HC support,online status aan.
Probeerde te chatten en hij gaf Support Status
CLOSED
PUBLIC HOLIDAY :confused:

5 uur smiddags gebeld ,niemand daar.
Zal morgenvroeg eens proberen te bellen,hoop dat dit werkt.

Laatst bewerkt:
Ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als een pakketje kwijtraakt of beschadigd als de verzender er op eigen initiatief een lagere waarde op heeft geplakt.
Dan sturen gewoon een nieuwe.
Ze zijn bij mij pas nog een helicopter kwijt geraakt bij de post, was niet eens tracker pakket.
Je hoeft maar te zeggen dat het telang duurt en ze kruipen al voor je.
Service en een goede prijs, bijde zijn dingen waar je bij shoppen in china bijna niet over kunt klagen.
Vraag me af of je hier in Nederland ook zo behandeld zou worden als er wat kwijt raakt. :roll:

Laatst bewerkt:
Hahahahahahahaha! Sorry hoor, even een traantje wegpinken!
Waarschijnlijk hebben ze klachten gekregen van klanten in het buitenland dat ze "genaaid" werden door de douane. Het moge bekend zijn dat Chinezen niet te beroerd zijn om een beetje creatief met regels en wetten om te gaan als dit bevorderlijk is voor hun omzet.

ja nou! bijna iedereen wil toch in de eerste plaats zo voordelig mogelijk uit zijn.

En dezelfde tijdstip deze mail
This email address is not monitored. Visit the websites support section for contact details.
Als ik doe wat hier staat, vind ik: cs@hobbyking.com
En als dat niet werkt: "If you're having difficulty calling us on the toll free numbers, please try calling direct via (852) 26900245"

5 uur smiddags gebeld ,niemand daar.
Misschien omdat, als het hier 5 uur 's middags is, het in Hong Kong 12 uur 's nachts is :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Begin januari heb ik een bestelling gedaan bij Wind Tunnel Racing Products - Windtunnel Racing Products. Dit is op 12 januari verstuurd per USPS First Class International Mail, toen er in de VS van die verschrikkelijke sneeuwstormen waren. Op 21 februari had ik nog steeds niets ontvangen, en heb ik de verkoper gemaild om het nummer van het pakket te krijgen. Hiermee heb ik TNT gemaild, en die zeiden dat het hele pakket niet in hun systeem stond. Dus niet aangekomen.

Verkoper gemaild, en die zegt dat hij niks kan doen behalve wachten totdat het pakket weer bij hem terugkomt. Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen, en het lijkt er ook niet op dat het bij hem terug gaat komen :(. Zou ik nog kans maken als ik Paypal zou vragen het geld terug te boeken, ook al in de termijn van 4 weken verlopen?

Zo hobbyking kent tegenwoordig nederlands! En smilies!

Waarschijnlijk bestellen we met ns allen veel te veel, en wisten ze tot voor kort niet eens wie die gekken watren achter de plas!

Onderaan het etiket:
Msg: HAPPY BIRTHDAY EMIL :O)
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!

Zo hobbyking kent tegenwoordig nederlands! En smilies!

Waarschijnlijk bestellen we met ns allen veel te veel, en wisten ze tot voor kort niet eens wie die gekken watren achter de plas!

Onderaan het etiket:
Msg: HAPPY BIRTHDAY EMIL :O)
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!

en niks hoeven bij te betalen? ik vind dat ze in china echt wel hun best doen voor ons om de douane te misleiden.chinezen zijn slimme mensen die snel leren.kortom met een chinees kun je goed zaken doen,en een chinees met ons natuurlijk ook :mrgreen:

Nee was iets van 25 dollar, doe altijd 100% waarde...
De volgende keer haal ik het vinkje gift weg, kijken wat dat doet...

Denk meer dat men op gewicht en afmeting selecteerd, en de "rode lijst", dan op gift, en waarde..

zo aan de reakties hier te lezen selecteren ze volgens mij ook alleen maar op afmetiong en gewicht.ik lees hier van velen dat ze kleine lichte pakketjes tot 1 kilo snel ontvangen ook al staat er een lagere waarde op aangegeven dan het werkelijk is.ik snap dit niet goed want een klein licht pakketje kan toch ook voor honderden euro's aan spullen in zitten.de douane kan natuurlijk niet alles kontroleren maar schijnbaar doen ze dat met de wat zwaardere pakketten wel omdat ik nergens lees dat iemand een pakket van boven de 2 kilo met een afmeting van meer dan een meter zonder bijkomende kosten binnen een week na verzending uit HK ontvangt,
mijn pakket staat ook al dagen bij de douane en weegt ruim 2 kilo.ik kijk me de hele dag scheel op de verzendstatus in de hoop dat er iets verandert en wordt er haast gek van het afvragen wanneer het eindelijk eens bezorgt gaat worden en welke kosten er dan nog bij gaan komen.het voelt voor mij echt alsof ik een boete ga krijgen.als je wat besteld uit china moet je boeten zo lijkt het wel.lang wachten en nog extra ervoor betalen ook! gelukkig heb ik geen speedbezorging genomen van 10 euro duurder want dat maakt toch niets uit als ze er hier in nederland zo lang over moeten doen.tjonge jonge! ik heb er al bijna spijt van iets besteld te hebben buiten de EU, en dat aleen omdat het artikel hier in nederland niet verkrijgbaar is

Laatst bewerkt:
Als ze me zonder reden tot wel 17 euro flauwekul toeslag bovenop mijn BTW rekenen,
terwijl ze OOK nog eens mijn pakket met 72 uurs bezorgbelofte gewoon doodleuk tot soms wel een maand in hun magazijn laten stinken,
dan komen ze er met "wolven" nog heel goed vanaf!
Ze zijn zelfs nog te lui om uit hun burocratische ogen te kijken,
want de helft van de tijd hangt et factuur gewoon aan de doos!
Nee Roel, respect moet je verdienen, zelfs al werk je voor de koningin.

De 72-uurs bezorgbelofte komt van de fabrikant die meewerkt aan jouw spelletje om de nederlandse overheid te misleiden.
Ook hij moet dus weten dat dit fout kan gaan en dat hij die 72-uurs belofte niet waar kan maken.
17 euro flauwekultoeslag kan je zien als boete omdat je spelletje niet volgens de regels speelt.
Het feit dat jij dus 4 weken op je ILLEGAAL INGEVOERDE (vergeet dat even niet!!) pakketje moet wachten moet je dus maar zien als de prijs die je betaalt.

@ Allen: hou nou eens op met dat gemiep en gemekker richting mensen die hun werk doen.
Je weet dat sommige dingen die jullie doen illegaal zijn, want jullie discussieren over de beste manier om de douane te misleiden, daarbij schijnbaar nu geholpen door sommige fabrikanten.
Als je pakket op tijd en zonder extra toeslag binnen is: mazzel voor jou
Zo niet: pech. Dit keer gegokt en verloren.

Ik baal ook als ik een boete hebt gekregen omdat ik te hard reed, maar ik ga echt niet zielig op een forum zitten piepen waarom meneer agent nu precies mij moest pakken met z'n lasergun. Die agent doet z'n werk.
Ik reed te hard en ben gepakt. Zo klaar als een klontje.
Kost geld. Jammer. Stomme ik. Eerder weggaan. Rechterpoot in bedwang houden.

Laatst bewerkt:
Roel, hier sla je dus de plank volledig mis, er niets illegaals aan het per post laten versturen van een pakketje in het buitenland. De procedure daar voor is precies zo als het nu gaat: de vervoerder wordt jouw douane agent en is verantwoordelijk voor de douane afhandeling.
Als je je er zo aan ergert dat mensen hun ongenoegen over een bedrijf spuien, dan kan je ook gewoon niet meelezen. Als je daar tegen in moet gaan door de geergerden te beschrijven als een stelletje zeurpieten op een forum, dan modereer je totaal niet, dan maak je juist het geruzie erger!
Wat mij betreft ben je welkom om je menig te geven, maar speel het dan niet op de man en zet dan heel duidelijk je moderator pet af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back