Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jizmac

Jizmac

Lid geworden:
    14 dec 2009
    Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
    Nog even terugkomend op de factuur. Bij mij zat er een grote factuur op de doos met een veel te lage waarde. Die was WEL gelezen en gebruikt voor de berekening. Daarbij komt ook nog dat de doos wel open is geweest, waarna er een grote sticker op is gegaan met de mededeling dat deze doos "gevisiteerd" was. In de doos zat de echte factuur met de echte waarde. Ik zal ze daar dus echt niet begrijpen.

2. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Het is ook wel zo dat het niet altijd interessant is om buiten de E-zone te kopen.
    Ik dacht ook dat het altijd goedkoper is buiten de E-zone te kopen, maar dit is zekerst niet altijd het geval. :(
    Vergeet niet rekening te houden met eventuele invoertaksen en BTW. :eek:
    Daarbij komt dan nog eens dat als het om grote pakketten gaat er snel enkele tientallen dollars verzendingskosten bijkomen.

Normaal gezien zou ik mijn P51 mustang van top flite bij T.H. in Canada aankopen, maar er zou 90 dollar verzendingskosten bijkomen. Als je daar dan nog BTW + Invoerrechten moet bij rekenen is het verschil al bijna de moeite niet meer. 8-O

Dan laten die plezante douanes uw pakje nog eens een maandje liggen, :bad-words: nee mijn goesting om buiten de E-zone iets te kopen is al veel minder dan voorheen.
    Ik wacht nog steeds op een pakje dat al sedert 09/02/2010 bij de douane ligt.
    Als ze het pakje leveren aan de deur mag je nog eens betalen met pasgeld!

Heb nu mijn Mustang in Engeland gekocht:

Is ongeveer dezelfde prijs als in Canada ( omgerekend ), met verzendingskosten in heeft dit toestel mij 349 € gekost, geen gezever met douanes en het toestel heb ik op 5 werkdagen al thuis ontvangen.

Zelfde liedje met de motor:

Deze kost in Canada 409.98 Dollar

Heb dezelfde motor gevonden in Oostenrijk:
    En hier betaal je geen verzendingskosten boven de 300 €
    Zo zie je maar he! :rolleyes:

Groeten

Marc

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hallo, is het zeer riscant om een brushless motor +regelaar van een gewoon persoon(dus geenn shop) te laten versturen vanuit de usa naar belgie?

4. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Wat bedoel je met riskant, ben je bang dat de post hem kwijt raakt?

5. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    voor douane enzo bedoel ik...
    waarde 265dollar.

6. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    usa moet er de exacte waarde op zetten,
    de aziatische landen zetten er meestal andere bedragen op,
    de boetes zijn in usa heel hoog voor fraude,aziatische landen niet,
    maar als je vraagt aan de verzender om een lager bedrag erop te zetten dan weet je het zeker,vragen staat vrij bij de verkoper,
    de grote shops in azie worden bij de douane in de gaten gehouden dmv track/trace barcode,enkel als ze eeerder in de fout zijn geweest,
    kijk als je een doos van 1,5x1,5x1,5 meter laat opsturen logisch dat ze naar de waarde/inhoud gaan kijken en openmaken en op de site van de shop gaan kijken naar de waarde op de site,
    als er op t pakkie staat 20 dollar en op de site/ebay 400 dollar tja dan heb je een probleempje,dan mag je je paypall/overmakingsbewijs tonen,
    vandaar dat ik de kits in ieder geval in ons kikkerlandje aanschaf,
    of intermodellbaushow te dortmund 14-18 april 2010,
    mvg markioo

7. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    das waar, ik bestel veel bij hc maar max 1kilo en nooit problemen gehad. maar ik vroeg me dit af voor pakketje +-500gram, motor+regelaar of daar veel risico aan verbonden is...

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    pakketje uit de USA van een bedrijf is bijna 100% zeker betalen. En inderdaad, ze vinden het daar niet leuk als een bedrijf opzettelijk de boel loopt ts flessen. van een particulier echter, weet ik het niet zo zeker. De kans dat een pakketje niet wordt gecontroleerd lijkt me kleiner. Als ze wel controleren en vermoeden dat BTW en/of invoerrechten betaald moeten worden, zul je zelf de waarde wel moeten aantonen.

9. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    ja maar "zelf de waarde aangeven" van iets 2dehands...:p

10. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Vandaag ook het 3e pakje binnen gekregen waar ik op zat te wachten :thumbsup:

100% en hobby parts erop gezet en zonder kosten thuis afgeleverd!

Nu nog 2 zendingen onderweg. Verzonden 1 met air parcel en 1 met EMS. Hier heb ik totaal geen ervaring mee. Het zijn rollen folie en die konden alleen op deze manier verzonden worden. Omdat EMS er meestal uitgepikt wordt verwacht ik dit keer bij te moeten betalen. Maar dan nog, 30 meter folie uit HK is altijd nog heel veel goedkoper dan oracover hier in NL ;-)

Groet,
    Theo

11. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Hmmm, damn, vandaag een pakketje via DHL, kwam in duitsland europa binnne.
    Helaas ook douane kosten :(
    Ach jah, nog steeds voordeliger als dat ik het in NL bestel :)

12. flightzone

flightzone

Lid geworden:
    25 jan 2010

Grote doos?hoe zwaar?Ik ga morgen,namelijk een vliegtuig daar bestellen.
    En ik kom op 166$ uit met airparcel+verzenden inbegrepen.

Ben aan het twijfelen wat ik erop zal zetten,en wat het beste werkt.(heb een paar mensen die me helpen gelukkig)
    Maar mischien dat andere mensen ook 1 x een vliegtuig daar besteld,
    hebben zonder bijbetalen.(zou mooi zijn:D)
    ,wil natuurlijk liever geen douane betalen:D

Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
  13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik heb op ebay een videobril gekocht voor 50 euro, die ooit 350 dollar gekost heeft.
    Hij is zo goedkoop omdat het bedrijf failliet is.
    Nu maar hopen dat die douane niet gaat zitten zeiken als ik de echt betaalde waarde opgeef.
    Kan ik ook bezwaar maken als die gasten er zelf een bedrag bij verzinnen omdat ze me niet geloven?

14. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005

klein licht doosje zeker;)

15. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008

Met airparcel heb ik ook nog geen ervaring. Heb van de week de eerste keer gebruik gemaakt van die verzend optie. dus nog even afwachten hoe dat gaat. Mijn pakje van vandaag was maar 600 gram. Opgegeven waarde (100%) 89 dollar. Verzonden als hobby parts.

Groet,
    Theo

16. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Had iemand nu ergens een rechtstreeks nummer gepost voor vragen en handeling bij de Douane op Schiphol? had al het 1 en ander door gespit maar kan het niet snel vinden:confused:.

gaat om het volgende : besteld rond de 15 januari in HK , pakket opgestuurd maar staat nog steeds bij de douane, 5 weken terug brief gehad van TNT om de werkelijke waarde , dit netjes ingevuld incl bon en opgestuurd , niks gehoord maar, gebeld naar TNT met het verzendnummer van HK , antwoord: we sturen een fax naar de afdeling op schiphol voor info binnen 72 uur krijgt u bericht terug.Nee dus, weer gebeld krijg hetzelfde weer te horen.

Hoe lang kunnen ze dit volhouden? Ik wil dus bellen naar de afdeling inklaring op schiphol , of in ieder geval de afdeling waar het pakket in behandeling is.

weet iemand de juiste weg????

17. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    hai Ton,

bedankt ,maar ik zoek een telefoon nr zodat ik met de afdeling kan bellen die mijn pakketje in behandeling heeft, bellen met de "normale"tnt nummer kom ik niet verder mee, omdat hun niet het telefoon nummer hebben:confused:

denk dat ik de credit kaart maatschappij er maar achter ga zetten, kom hier met de "vrienden" van het oranje post bedrijf niet verder mee.........

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  19. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Als je nou de moeite neemt om even een klein stukje in die link naar beneden te scrollen dan kom je het telefoon nummer tegen....

20. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    die moeite heb ik genomen en kreeg antwoord zoals bovenstaand......:mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina