Pingu57
Forum veteraan
Nadat bijna alles uit elkaar lag, had ik nog een spant over waarvan ik dacht dat hij er goed uitzag, dus die op de kiel, en een ander spant erbij gemaakt om het begin weer te maken, en toen kreeg ik dit te zien bij een controle.
Oftewel, dit was nog bagger.
Alles uit elkaar gehaald en nagemeten, , en het blijkt eigenlijk gewoon slordig werk geweest te zijn.
Bij het schoonmaken van de buikstukken heb ik het stukje wat op de kiel rust, een klein beetje scheef geschuurd, minimaal, 5 of 6 hondertste van een millimeter, maar dat is over de breedte van de kiel, op het uiteinde iwordt dat natuurlijk 5 keer 5honderdste mm, is gelijk 2,5 tiende aan elke kant. ( shuurpapier en ik gaan niet altijd goed samen)
En bij het in elkaar plakken hebben mijn ogen ,ij wat geplaagd.
Mijn zicht is niet altijd optimaal, en dus waren de spanten gewoon niet perfect in elkaar geplakt. en allee tienden van millimeters tellen leuk bij elkaar op, tot het waardeloze resultaat.
In het vervolg veel vaker controleren dus.
De volgende spanten zijn nu uiterst zorgvuldig in elkaar geplakt, en toen was dit het resultaat
Hier even met klemmetjes gecontroleerd, en toen was het acceptabel, dus in elkaar kreeg ik dit
Nog een minimaal verschil, maar een heel stuk beter.
Hierna zijn de buikstukken weer geplaatst.
En bij de Wiebelcontrole ziet het er zo uit.
Netjes met alle hoeven op de grond.
Nu kan ik dus rustig verder knutselen
Oftewel, dit was nog bagger.
Alles uit elkaar gehaald en nagemeten, , en het blijkt eigenlijk gewoon slordig werk geweest te zijn.
Bij het schoonmaken van de buikstukken heb ik het stukje wat op de kiel rust, een klein beetje scheef geschuurd, minimaal, 5 of 6 hondertste van een millimeter, maar dat is over de breedte van de kiel, op het uiteinde iwordt dat natuurlijk 5 keer 5honderdste mm, is gelijk 2,5 tiende aan elke kant. ( shuurpapier en ik gaan niet altijd goed samen)
En bij het in elkaar plakken hebben mijn ogen ,ij wat geplaagd.
Mijn zicht is niet altijd optimaal, en dus waren de spanten gewoon niet perfect in elkaar geplakt. en allee tienden van millimeters tellen leuk bij elkaar op, tot het waardeloze resultaat.
In het vervolg veel vaker controleren dus.
De volgende spanten zijn nu uiterst zorgvuldig in elkaar geplakt, en toen was dit het resultaat
Hier even met klemmetjes gecontroleerd, en toen was het acceptabel, dus in elkaar kreeg ik dit
Nog een minimaal verschil, maar een heel stuk beter.
Hierna zijn de buikstukken weer geplaatst.
En bij de Wiebelcontrole ziet het er zo uit.
Netjes met alle hoeven op de grond.
Nu kan ik dus rustig verder knutselen