Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Vanochtend nog eens getest na het calibreren, echter dat maakt geen verschil hij mag dus terug naar Jeti en dan mogen ze het daar weer uitzoeken :-(

Hier een paar foto`s gemaakt door Hans van mijn F15 :cool:
f15pampa1.jpg

f15pampa2.jpg

f15pampa3.jpg

f15pampa4.jpg

f15pampa5.jpg

f15pampa6.jpg

f15pampa7.jpg

Hye Gerald,

Thanxs, denk dat dit 1 van de mooiste landingen was die Hans net op de gevoelige plaat zette :oops:
Was op de zondagmiddag en had toen al wat vluchten achter de rug en was dus lekker los.

Maar begin de kist steeds beter te kennen, ben er dan ook erg in m`n nopjes mee :yes:
Zker met de 120`er erin :D

Grt,
Berto.

Dank jullie,

zo`n landing heb ik vandaag niet gemaakt :-(

Ben 3x de lucht in geweest en het was vrijwel windstil dus kon maar lekker aanjakkeren.
Kist ga ik steeds beter in de smiezen krijgen en het vliegen wordt steeds leuker.

Nu dat landen nog, dat zat er vandaag, tot tegenstelling van het vliegen verder, er niet lekker in.
Speelt ook een beetje mee dat het vrijwel windstil was en we de baan hadden met een downslope van zo`n 30 a 40cm.
Final ziet er dan goed uit, iets te hard maar net op het moment dat de kist wilt gaan zitten loopt het veld af.

Maar de remmen werkte alle 3 de keren perfect dus steeds wel netjes stil gekregen.

Maar zo blijft het wel leuk elke woensdag jetten op de hei :yes:

Snelle landing kan hooguit een keer een neuspoot pen kosten :) Zolang je remmen maar werken.

De rudders allebei naar binnen kan je ook nog proberen. De kist blijft vrij neutraal en zou hooguit iets gaan duiken. Het remt bij genoeg uitslag net genoeg om iets sneller de neus omhoog te krijgen.

Heee Herman,

Snelle landingen kosten bij mij juist m`n hoofdpootadapters, ze zijn nu al iets te vaak terugebogen en dan met vol remmen erop (en het wat mindere veld) buigen ze direct weer door.

Dat remmen gemixd met vol down begin ik nu als standaard te ervaren, zodra de kist staat staat ie ook echt, dan meteen vol down en de kist remt lekker af.
Wel wat glijdend na een buitje maar het moet ook niet te makkelijk gaan ;-)

Rudders naar binnen gaat een beetje lastig als je die niet hebt :roll: ;-)

Het ligt er een beetje aan wat voor een winterklus ik misschien ga doen op een turbinekist maar als dat niet doorgaat dan ga ik in deze kist flaps en een airbrake inbouwen (misschien zowiezo wel) maar dat is afhankelijk van een aantal factoren.

Eerst dit seizoen maar eens afronden in de huidige staat.

Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer 2 heerlijke vluchten gemaakt.
Had ook de (nog steeds afwijkende) snelheidsmeter weer gemonteerd en beide landingen waren spot on met de neus lekker hoog.

Man wat ging dat weer lekker :D

Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer 2 heerlijke vluchten gemaakt.
Had ook de (nog steeds afwijkende) snelheidsmeter weer gemonteerd en beide landingen waren spot on met de neus lekker hoog.

Man wat ging dat weer lekker :D

Beide landingen waren inderdaad :thumbsup:
Wat betreft je snelheidsmeter, die stond toch naast je ? :lol:

Zojuist weer even wat landingsgestel onderhoud uitgevoerd, ze waren niet krom maar wel weer losgeslagen.
Waar blijft dat mooie vlak gemaaide gras nou :roll:

Verder net gezien dat m`n linkerremleiding lekt dus dat nog even vervangen vanavond.

Ga straks ook eens even kijken naar het starten van de 120, hij start lang niet zo lekker als dat die op Pampa deed, nu vaak pas na 4 keer bij de eerste start en daarna de 2de keer.

Op Pampa was elke keer gewoon raak :roll:
Eens kijken of de plug nog wel lekker wilt gloeien, wil graag dat ie weer snel start daar we morgen op de hei een show hebben en met slots werken, dus klooien is er niet bij.

Kijk oo naar je gas druk. Teveel druk en hij start ook niet lekker. Te weinig en het klopt ook weer niet. Plug is vaak minder kritisch dan de gas druk. Even de bus schudden kan ook helpen. Meestal is teveel druk niet zo erg maar teweinig gaat heeeeeel lastig. Nieuwe gasbus helpt ook, ook al zit er nog redelijk wat in de oude.

Hee Herman,

ik dacht ook dat dat het was als eerste maar dat maakte geen z*k uit.
Nieuwe bus, oude bus, wel schudden niet schudden, handmatig iets knijpen of vol open.

Maakte allemaal geen enkel verschil.

Kon ook niet daar hij altijd direct starte met wat voor een gasfles ik ook had (behalve een lege dan ;-) ).

Het was altijd gewoon gas open en starten maar, de laatste keren blijkbaar niet dus.

Maar heb net het plugje eruit gehaald en die stak amper in de kamer, een heel klein stukje gloeidraad kwam boven de plug uit.
Heb dat dus maar even aangepast zoals het zou moeten zijn.

Straks maar eens even starten dus :-)

Blaas ook eens door het ventiel (met leiding los van de motor) of deze wel goed open is. Ik had een ventiel waar vuil oid in kwam, zat haast dicht. Dan maakt de bus ook niet meer uit maar heb je altijd teweinig. Even voorzichtig doorblazen kan helpen.

Mocht ie nou niet direct starten zo dan zou ik daar nog eens naar kunnen kijken, maar ga eerst dit eens proberen.

Back